Ä°talyan ismiyle taklit firma kuranlar ismin önemli olmadığını anlamalı

Güncelleme Tarihi:

İtalyan ismiyle taklit firma kuranlar ismin önemli olmadığını anlamalı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 18, 2004 00:00

Ä°talya deyince akan sular duruyor. Sadece Ä°talyan olmak bile, bir marka için reklam aracı oluyor. Nedir bu Ä°talyan tasarımının sırrı diye düşünürken, Türkiye’ye Ä°talya’dan gelen bir grup iÅŸadamı arasında, Guzzini’nin de olduÄŸunu öğrendik. Banyo, aydınlatma, mutfak ve sofra aksesuvarı tasarımı deyince akla ilk gelen markalardan biriydi bu.Alberto Guzzini ise bu ÅŸirketin CEO’suydu. Ayrıca, Ä°talya Sanayici ve Ä°ÅŸadamları DerneÄŸi Confindustria’nın baÅŸkan yardımcısıydı. Ä°talyan tasarımı hakkındaki sorularımızı ondan iyi kimse cevaplandıramazdı. Onunla Ä°stanbul’da Guzzini ürünlerinin satıldığı Prestige Corner maÄŸazasında buluÅŸtuk. n Guzzini üç erkek kardeÅŸin kurduÄŸu bir marka deÄŸil mi? - Evet. 1912’de babam Mariano, amcalarım Enrico ve Silvio tarafından kurulmuÅŸ. Åžirketin ismi Fratelli Guzzini (Guzzini Biraderler). n Åžu anda ÅŸirket yönetiminde kaç Guzzini var? - Biz altı erkek bir kız kardeÅŸiz. Enrico Amcamın altı kız dört erkek çocuÄŸu var. Etti 17. Silvio Amcamın da üç erkek çocuÄŸu var, etti 20. n Yirmi kiÅŸinin 20’si de ÅŸirkette çalışıyor mu? Birbirinize girmiyor musunuz? - Kızlar çok sık gelmiyor ama erkekler bilfiil çalışıyor. Aile o kadar büyüdü ki bazı kardeÅŸler 1960’ta ayrılarak Guzzini Aydınlatma’yı kurdu. Dekoratif aydınlatma ile baÅŸladık. 1975’te de mimari anlamda aydınlatma iÅŸine girdik. Konfor saÄŸlayacak modern tasarımlar yapıyoruz. Bu yaklaşımla kısa sürede Avrupa’da aydınlatmanın lideri olduk. n Banyo aletlerine ne zaman sıra geldi? - KardeÅŸim Virginio 1972’de Japonya’ya gittiÄŸinde hidromasaj teknolojisini keÅŸfetti. Böylece bu iÅŸe girdik. SPA’lar moda olunca da çok tutunduk. Markanın ismi Teuco. Banyo malzemelerinde akrilik kullandık. Zaten Guzzini, dünyada akriliÄŸi ilk kullanan ÅŸirkettir. O sırada piyasada fiberglastan (cam elyaf) yapılan kötü Japon tasarımları vardı. Ä°talyan tasarımları ilgi gördü. n MaÅŸallah her iÅŸte baÅŸarılı olmuÅŸsunuz hiç mi zorluk çekmediniz? - Zorluk çekmeden baÅŸarılı olunur mu? Ä°ÅŸe baÅŸladığımız ilk günler piyasaya kendimizi kabul ettirene kadar çok uÄŸraÅŸtık. Çünkü insanlara bugüne kadar bilmedikleri, alışmadıkları bir yaÅŸam tarzı sunmuÅŸtuk. Satış ağımızı kendimiz zamanla oluÅŸturduk. Günümüzde banyolar da bir yaÅŸam alanı oldu. Biz bunu yıllar evvel söylüyorduk. n BaÅŸarınızın sırrını sorduklarında nasıl cevap veriyorsunuz?- Tasarıma verdiÄŸimiz önemi anlatıyorum. Guzzini tasarımları dünyanın dört bir yanında ödül kazanıyor. Grubumuzun bütün markaları tasarım anlayışını sürekli yeniliyor. Mesela iki yıl önce Fratelli Guzzini’de bir deÄŸiÅŸiklik yaptık: Artık tasarım yaparken mimarların, aşçıların ve yemek sektöründe çalışan kiÅŸilerin fikirlerini alıyoruz. Hem tecrübeli ve yaÅŸlı ÅŸeflerin hem de genç ÅŸeflerin ne düşündükleri önemli.KENDÄ° KÃœLTÃœRÃœMÃœZÃœ ÖNDE TUTMUYORUZ Ä°talyan tasarımı deyince tüm dünyada akan sular duruyor. Neden? - Ä°talyan tasarımın en önemli özelliÄŸi kullanılabilir olmasıdır. Ä°talya’nın kültürünü yansıtır. Göze hitap eder, fonksiyonu yüksektir. Böyle olunca tüm dünyada Made in Italy yazısı çok önem kazandı. Tasarım yaparken dünyanın merkezinde insan olduÄŸunu düşünüyoruz. Ä°nsana hitap eden ÅŸeyleri dikkatle imal ediyoruz. n Türkiye’de bir sürü yerli marka kendisine Ä°talyanca isim koydu. Türk olmalarına raÄŸmen Ä°talyan olarak bilinmek istiyorlar.... - Bu yalnızca Türkiye’de deÄŸil, Çin, Rusya, hatta Japonya’da bile oluyor. Ä°talyan isimleri altında taklit firmalar kuruluyor ve pazar payı elde etmeye çalışılıyor. Ama ismin önemli olmadığını anlamaları lazım. Ä°talya teknoloji ile tasarımı birleÅŸtiriyor. Mesela Ferrari... Hem tasarımın hem teknolojinin en yüksek noktası. n Sizce Ä°talya, Ä°talya markasına iyi sahip çıkabiliyor mu? - Evet. Kültürel deÄŸerlere sahip çıkıyoruz ve sürekli yeniliÄŸin peÅŸinden koÅŸuyoruz. Ama global olmak zorundayız. Ãœretimde bir tek kendi kültürümüzü ön planda tutmuyoruz. Ãœrünlerimiz dünyada da kabul görsün diye diÄŸer kültürleri önemsiyoruz. ÇeÅŸitli hammaddeleri birbirleriyle evlendirerek alışkanlık dışı ÅŸeyler yaratıyoruz. Genç nesle hitap ediyoruz.ERKEK TASARIMCILAR KADINLARIN KULLANACAÄžI ÅžEYLERÄ° DAHA Ä°YÄ° TASARLARGuzzini’nin kaç tasarımcısı var? - Bir sürü. Sayısını ben bile bilmiyorum. Dünyanın önemli tasarımcılarıyla dışarıdan çalışıyoruz. Tasarım bizim için her ÅŸeyin üstünde. Çünkü hiç kimsenin yeni bir fincana ihtiyacı olmadığını biliyoruz. n Çalıştığınız tasarımcıların büyük çoÄŸunluÄŸu erkek. Neden? - Erkek tasarımcılar kadınların kullanacağı ÅŸeyleri tasarlamazlar mı? Aksine daha iyi tasarlarlar. Çünkü erkekler kadın ruhundan anlıyorlar ve kadını memnun edecek ÅŸeyleri çok iyi biliyorlar. EN PAHALI ÃœRÃœNÃœMÃœZ 70 EN UCUZU 4 EUROn Guzzini’nin gelmiÅŸ geçmiÅŸ en çok satan ürünü nedir? - Kültüre ve satıldığı memlekete göre deÄŸiÅŸiyor ama porselen ile plastiÄŸi birleÅŸtirdiÄŸimiz çift renkli tasarımlar çok satıyor. n Çok fazla parası olmayan biri Guzzini’den sadece bir ÅŸey alacaksa ne almalı? - Kahvaltı seti alsın. Böylece güne güzel ve keyifli baÅŸlar. n Tasarımlarınızı yaparken modadan etkileniyor musunuz? Mesela suÅŸi moda olunca suÅŸi koleksiyonu çıkıyor mu? - Evet, iyi bir örnek, son olarak genç bir tasarımcımız genç bir ÅŸefle birlikte bir suÅŸi takımı yaptılar. Takım geleneksel UzakdoÄŸu kültürünü deÄŸil Ä°talyan kültürünü yansıtıyor. n En pahalı ürününüz ve en ucuz ürününüz hangileri? - Çift renkli çaydanlık en pahalısı: 70 Euro. En ucuzu ise porselen kaşıklık. Sadece 4 Euro. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!