İstikrarlı büyümeyi yakaladık 150 milyon dolara gidiyoruz

Güncelleme Tarihi:

İstikrarlı büyümeyi yakaladık 150 milyon dolara gidiyoruz
Oluşturulma Tarihi: Kasım 08, 2007 00:00

McDonald’s Türkiye’de yeniden atağa kalktı. Anadolu Grubu Başkanı Tuncay Özilhan, "Restoran sayımız, yıl sonuna kadar 106’ya yükselecek. Gelecek yıl 14 yeni restoran daha açacağız" dedi.

TÜRKİYE’de bir dönem gerileme yaşayan Mc Donald’s yeniden atağa kalktı ve hem restoran sayısını artırmaya hem de yatırımlarını hızlandırmaya başladı. Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, bu yıl 11 restoran açtıklarını ve yıl sonuna kadar 6 yeni restoran daha açacaklarını söyledi. Özilhan, "Bu yıl iki yeni şehrimizi daha ekledik. Mayısta Samsun’da eylül ayında Diyarbakır’da ilk restoranları açtık. Bu ayda Adapazarı’nda ilk restoran hizmete giriyor. Toplam restoran sayısı yıl sonuna kadar 106’ya yükselecek. Önümüzdeki yıl 14 yeni restoran daha açmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu. 2007’de yeni restoran açılışları ve mevcut restoranlardaki yenileme projeleri için toplam 10 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyleyen Özilhan, "Geçen yıl yüzde 20 oranında artan toplam satışlarımız bu yılın ilk ayında yüzde 27 oranında artış gösterdi. Mukayeseli satışlarımız ise artış trendini 45 aydır sürekli koruyor" diye konuştu.

150 MİLYON DOLAR CİRO HEDEFİ: Genel Müdür Sadi Fansa ise tüketim miktarları hakkında bilgi vererek, "Restoranlarda şu anda 1.800 tona yakın kırmızı et ve 5 bin ton civarında patates tüketimi var" dedi. Fansa diyet ürünlerin oranlarına ilişkin soruya ise "Salata ve diğer hafif aktif dediğimiz diyet ürünlerinin satışı yüzde 8 civarında. En çok satan ürünümüz Big Mag mönü ve patates. Çocuk menüsü satışları da yüzde 12-13 civarında" cevabını verdi. Geçen sene 105 milyon dolar ciro yaptıklarını söyleyen Fansa, bu yıl 45 milyon dolarlık artışla 150 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini belirtti. Türkiye’de hızlı restoran sisteminin 2 milyar dolarlık büyüklüğe sahip olduğunun tahmin edildiğini dile getiren Fansa, bu rakamın da her sene yüzde 15 civarında büyüdüğünü kaydetti.

ARABAYA SERVİS YAYILIYOR: 16 restoranda arabaya servis hizmeti verdiklerini söyleyen Fansa, "Ancak arabaya servis maalesef Türkiye’nin alışkın olmadığı hizmet türü. Amerika’da restoranların arabaya satış yüzde 60, Avrupa’da yüzde 35 civarında, Türkiye’de bu oran yüzde 12-13 düzeyinde. Evlere servisi 4 yıldan buyana uygulanıyor. 34 restoran tek bir çağrı merkezi kanalıyla İstanbul, Adana, İzmir ve Antalya’da evlere hizmet servisi veriliyor. Bu da satışların yüzde 12’si civarında. Çağrı merkezinde kayıtlı 450 bine yakın müşteri var. 250 motosikletle hizmet sürdürülüyor" açıklamasını yaptı.

Teknolojiyle yağların  kullanım süresi uzuyor

TRANS yağları kullanılmasına ilişkin soruya ise Fansa, "Trans yağı çok düşük olan kanola yağı kullanıyoruz. Yağın ömrünün uzaması için teknolojinin de gelişmesiyle bir takım filtreleme sistemleri var. Biz yağlarımızı belli bir takım limitlere ulaşana kadar, gıda güvenliği limitlerine gelinceye kadar kullanılıyor. Restoranın müşteri yoğunluğuna göre yağ değiştirme frekansı farklı" cevabını verdi. Yağların uzun süreli kullanılmasına ilişkin kamuoyunda yanlış düşünceler olduğunu söyleyen Fansa, "Teknolojiyle birlikte yağlar gıda güvenliği limitlerine göre ayarlanabiliyor. Daha önceden otomobillerde insanlar 2 bin 500 kilometrede yağ değiştirirken teknolojinin gelişmesiyle bu süre daha da uzadı. Gıda da teknoloji geliştikte bu süre de değişiyor."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!