Ä°ÅŸte müÅŸteri çeken markalar

Güncelleme Tarihi:

İşte müşteri çeken markalar
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 18, 2004 00:00

Özellikle bir alışveriÅŸ merkezini tercih etmenizde neler etkili olur? GeniÅŸ otoparkı, sinema salonları, ünlü markaları?... Birer birer Türkiye pazarına giren ünlü yabancı markalardan bir ÅŸube kapmak için alışveriÅŸ merkezleri büyük mücadele veriyor. Çünkü bu markalar beraberinde büyük bir müşteri kitlesini de getiriyor. Ä°stanbul’daki alışveriÅŸ merkezlerinin müdürleriyle, sonra da müşterileriyle görüştük.Aldığımız cevaplardan anlaşılıyor ki, süpermarketler artık bir alışveriÅŸ merkezinin olmazsa olmazı. En büyük maÄŸazayı açmak için kıran kırana bir yarışın sürdüğü, paylaşılamayan Zara’nın da tek başına müşteri çekme konusunda oldukça etkili olduÄŸunu gördük. Bunun dışında Marks&Spencer, Çarşı, MudoCity, TeknoSa gibi binlerce metrekarelik alanlara yayılan departman maÄŸazaların, birçok ÅŸeyi bir arada bulma ve rahat dolaÅŸma imkanı verdiÄŸi için insanları çektiÄŸi ortaya çıktı. FCUK gibi Türkiye pazarına yeni giren, Koton gibi maÄŸazacılık konseptini yenileyen markalar da insanları alışveriÅŸ merkezlerine çekiyor. Müşteriler ne diyor?Selçuk Dinçer (Doktor)Spor giyim sevenler Town Center’da Puma, Reebok, Nike ve Adidas’ı bir arada buluyor. Ben Nike için geliyorum. Çok büyük bir maÄŸaza ve Nike’ın her yerde olmayan ürünlerini bulabiliyorsunuz.Emel SaraçoÄŸlu (EÄŸitim Uzmanı)Zara gibi çok popüler bir maÄŸaza kadınları etkiliyor. Zara’yı sürekli takip eden bir kitle var. O neredeyse oraya gidiliyor. Belli bir popülerliÄŸe ulaÅŸtı, uzun bir süre de böyle devam eder. Ä°ÅŸte ya da gece çıkarken giyilebilecek kıyafetlerin yanında spor giysilerin de birarada bulunması çok güzel. Dilek Bozkan (Öğretmen)Çalışan kadınların favori markaları Beymen, Zara ve Vakko. Kıyafet alışveriÅŸi için, ben de bu maÄŸazaları arıyorum. Bir de büyük bir süpermarket olmasına dikkat ediyorum gideceÄŸim alışveriÅŸ merkezinde. Benim tercihim Migros.Ä°spanyol markası Zara’yı takip eden büyük bir kadın kitlesi var ülkemizde. AlışveriÅŸ merkezlerinin ziyaretçi sayısı Zara maÄŸazasının büyüklüğüyle neredeyse doÄŸru orantılı. En yeni Zara maÄŸazasına sahip olan Town Center’ın Genel Müdürü Atilla Işıldar merkezin ancher’larının başında Zara’nın geldiÄŸini söylüyor: ‘Ancher müşteri getiren marka demek. Town’da birden çok ancher maÄŸaza var. En baÅŸta da Ä°spanyol markası Zara. Ä°ki katlı ve tam 1750 metrekare. Ayrıca Nike’ın alışveriÅŸ merkezleri içindeki en büyük maÄŸazası da bizde. Çocuklu aileler üzerinde büyük etkisi olan LCW’nin 750 metrekarelik bir maÄŸazası açılıyor. Migros’a sahip olmak da bir alışveriÅŸ merkezi için avantajdır.’ Kadıköy Tepe Nautilus’un Genel Müdürü Hakan Kurun da, yeni konseptli maÄŸazaların müşteri üzerinde oldukça etkili olduÄŸunu söylüyor. ‘CarrefourSA, Çarşı, Polo Garage, LCW ve Zara’yı ancher maÄŸazalar olarak sayabiliriz.’Zeytinburnu’ndaki Olivium Outlet Center’ın kozu da, popüler markaların sezon sonu maÄŸazalarını bünyesinde bulundurması. Olivium Genel Müdürü Murat Ä°zci ‘Gençlerin Olivium’a gelmesinde Diesel, Tommy Hilfiger, Levi’s gibi çok sevdikleri markaların, sezon sonu maÄŸazalarının büyük etkisi var. Bunun dışında pek çok ÅŸeyin bir arada bulunabildiÄŸi departman maÄŸazalar alışveriÅŸ merkezlerine insanları çekiyor. Bizde de Çarşı’nın outleti buna örnek’ diyor.Binlerce metrekare üzerine kurulmuÅŸ dev departman maÄŸazaların müşteri üzerinde büyük etkisi var. Mecidiyeköy Profilo AlışveriÅŸ Merkezi Genel Müdürü Nuri Aka, ‘AlışveriÅŸ merkezleri için doÄŸru maÄŸazaları bir araya getirmenin yanında departman maÄŸazalara sahip olmak da önemli. Çarşı ve YKM Türkiye’de bu rolü oynayan maÄŸazalar. 2000 metrekarelik TansaÅŸ ve 1300 metrekarelik Çarşı en büyük, en hareketli maÄŸazalarımız’ diyor.DOÄžRU YERLEÅžTÄ°RMEK DE ÖNEMLÄ°Yabancı markaların Türkiye’de ilk açtıkları maÄŸazalara ilgi büyük oluyor. Yurtdışına gidenlerin üstünde görüp imrendiÄŸimiz FCUK baskılı kıyafetlerin markası French Connection, ilk ve ÅŸimdilik tek maÄŸazasını Bakırköy Carousel’de açtı. Levent Metrocity’nin Genel Müdürü Yurdaer Kahraman lokomotif maÄŸazaların merkez içindeki yerlerinin önemine dikkat çekiyor ‘Biz her katta giriÅŸe ve koridorun sonuna bu ancher’ları yerleÅŸtirdik. Ancher’larımızdan, giriÅŸ katın giriÅŸinde 1500 metrekarelik Zara, koridoru boydan boya geçince Marks&Spencer, Zara’nın tam altında yepyeni konseptiyle iki katlı Çarşı, tam karşısında TeknoSa’nın Türkiye’deki en büyük ÅŸubesi var. Eksi ikinci katta restoranlı, yeni konsept Koton, food court’un altında da 4500 metrekarelik MMM Migros var.’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!