Zeynep BİLGEHAN
Oluşturulma Tarihi: Mart 16, 2011 22:31
İstanbul’da yapacak şey çok; konserler, sergiler, partiler... Ancak buna rağmen kendinize uygun programı bulamıyorsanız henüz Zero’yla karşılaşmamışsınız demektir. Sessiz sedasız tüm İstanbul’a sızan dergi, kimliği gizli yazarlarıyla ‘korunaklı eğlence’den sıkılanlara havalı şehir etkinlikleri öneriyor. Ücretsiz ve cep boyunda olması da cabası...
Üç yakın arkadaşın 15 yıl önce italya Milano’da bir bodrum katında yarattığı Zero, bugün italya’nın en çok okunan etkinlik ve yaşam dergilerinden biri. Bolonya, Floransa, Napoli, Roma, Torino, Venedik ve Milano’dan sonra dergi geçen nisandan beri istanbul’da, galeri, müze, kafe, bar, apart otel gibi 200’den fazla noktada ücretsiz olarak dağıtılmaya başlandı. Taksim’den Kapalıçarşı’ya her yerde karşınıza çıkabilir. Şimdiye kadar adını duymadıysanız, bunun nedeni hiç duyuru veya reklam yapmamaları. Birinci doğumgününü kutlamaya hazırlanan dergi, kulaktan kulağa yayıldı, çok sayıda takipçisi var.ANONİM YAZARLARDergide, ayın her günü için müzik, kültür ve gece eğlencesi için etkinlik önerileri var. Sizi detaya boğmayan, sadece ihtiyacınız olan bilgiler bulunuyor; etkinliğin ne, nerede, ne zaman olduğu ve fiyatı gibi. Cep boyundaki Zero’yu kalabalık bir ekip hazırlıyor. Göz önünde olmak istemediklerinden takma isim kullanıyor, sübjektif yazılar yazıyorlar. Etkinlikleri anlatır, mekan tanıtımı yaparken kişisel deneyimlerine yer veriyorlar. Dergiyi, diğer rehberlerden ayıran bir diğer özellik, şehirdeki her etkinlikliğe yer vermiyor olması. Yazıişleri ekibi, içeriği ayın cool (havalı) etkinliklerinden seçiyor; “Korunaklı eğlenceden sıkılanlara taze, alternatif ve farklı öneriler sunuyoruz. İnsanlar sosyalleşirken bile bir süre sonra kendini tekrar ediyor, kısıtlı bir çevrede eğleniyor. Bu anlamda Zero, yeni yerler keşfetmek, alışkanlıkların sıkıcılığından uzaklaşıp, daha özgün yaşayabilmek için iyi bir rehber” diyorlar. KAPAK YILDIZI ÜNLÜ LOGOLARCep rehberi, ilginç kapaklarıyla da dikkat çekiyor. Ünlü markalar, logolarını dergiye emanet ediyor. Markanın adı kullanılmadan logolar değişik formatlarla kapak haline getiriliyor. Her ay, değişik bir marka için özel bir proje geliştiriliyor. Proje kapsamında alınan ilanlarla dergi finanse ediliyor. Mart ayının kapak yıldızı Nike. 300 İSİM KENDİ istanbul’UNU ANLATACAKEkibin, gelecek projeleri arasında bu yıl sonunda çıkması planlanan kapsamlı bir şehir rehberi var. Rehberde istanbul’u hakkını vererek yaşayan 300 farklı ismin istanbul’un 300 özel mekanı hakkındaki yazıları olacak. Rehberde yine özgün dil ve özel illustrasyonlar olacak. Ayrıca eylülde başlayacak istanbul Bienali için de bir proje yapma hazırlığındalar...