Ä°stanbul’da Åžahlanan At bayrakları arasında Forza Ferrari tezahüratı duymayı düÅŸlüyorum

Güncelleme Tarihi:

İstanbul’da Şahlanan At bayrakları arasında Forza Ferrari tezahüratı duymayı düşlüyorum
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 31, 2005 00:00

Luca Cordero di Montezemolo, Ä°talya’nın en önemli, en ünlü iÅŸadamı. Öncelikle otomobil üreticisi Fiat Grubu’nun BaÅŸkanı. Ayrıca Ferrari ve Maserati otomobil fabrikalarının baÅŸkanı ve CEO’su. 2004 yılından beri de Ä°talyan Sanayiciler Konfederasyonu Confindustria’nın BaÅŸkanı.Bu yıl Financial Times Gazetesi tarafından ‘Dünyanın En Güçlü Sanayi Yöneticileri’ arasında gösterildi. Fransa CumhurbaÅŸkanı Jacques Chirac ona Legion d’Honneur niÅŸanı verdi. Montezemolo’nun saydıklarım dışında o kadar çok firmada danışmanlığı veya yönetim kurulu üyeliÄŸi de var ki, saymakla, sıralamakla bitmez. Ãœnlü iÅŸadamı, kasım ayında Ä°talya CumhurbaÅŸkanı Carlo Azeglio Ciampi’nin Türkiye’ye yapacağı ziyarete 500 iÅŸadamıyla birlikte katılarak iki ülke arasındaki ortaklığın daha da geliÅŸmesini saÄŸlamak için Türk sanayicileriyle masaya oturacak. Ama önce Ferrari otomobil fabrikalarının patronu olarak, 21 AÄŸustos’ta Formula 1 Ä°stanbul Grand Prix’si için gelecek Türkiye’ye. Montezemolo, Türkiye ziyaretlerinden önce Hürriyet’i Maranello’daki Ferrari fabrikasında kabul etti ve fabrikanın birçok yasak bölgesini gezmemize izin verdi. n Sayın BaÅŸkan, siz Formula 1’in patronu Bernie Ecclestone’un Ä°stanbul Grand Prix’si için geliÅŸtirdiÄŸi projeye ilk destek verenlerdensiniz.- Bu röportaj beni Ä°talya adına çok mutlu ediyor. Ä°stanbul Grand Prix’si öncesi Ferrari’nin, Fiat’ın ve baÅŸkanı olduÄŸum Ä°talyan Sanayiciler Konfederasyonu’nun Türkiye ile ilgili görüşlerini, çok sevdiÄŸim ülkenizin halkına iletmeyi bir borç bilirim. Çünkü Türkiye olaÄŸanüstü bir ülke. Ä°talya’ya her yönden yakın. Sadece dinamik ve enerjik deÄŸil aynı anda inanılmaz derecede büyüyen, özellikle ekonomide parlayan, kıskandıran bir güç.n Ferrari’nin son dönemlerde Formula 1’de aldığı olumsuz sonuçlar var. Bunu neye baÄŸlıyorsunuz? Siz mi gerilediniz yoksa rakipleriniz mi geliÅŸti?- Hayır. Bana göre Formula 1’de ardı ardına elde ettiÄŸimiz 6 ÅŸampiyonluÄŸun kazanılması ki, bu hiçbir eküriye bugüne kadar nasip olmadı, bu yıla biraz güçlüklerle baÅŸlamamıza neden oldu. Belki bir dikkat dağılımı. Bazı teknik problemlerimiz de var. Ayrıca sürekli biz kazanacağız diye bir ÅŸey yok. Yine de umarım teknik sorunlarımızı çok inandığım teknisyenlerimiz kısa zamanda halleder.n Üç hafta sonra Ä°stanbul pistinde olacaksınız. Pilotlarınız Michael Schumacher ve Rubens Barrichello da heyecanlı Türk seyircisi önüne çıkacak.- Ferrari’nin Türkiye’de çok taraftarı olduÄŸunu biliyoruz. Bunu bize gönderilen mektuplarda, mesajlarda görüyoruz. Türk basınını da yakından izliyoruz. Zira yıllardır Koç Ailesi aracılığı ile TOFAÅž sayesinde Türkiye’de baÅŸarıdan baÅŸarıya koÅŸuyoruz. Ä°stanbul’da ekibimiz yine ÅŸeref kürsüsünün en üst basamağına çıkmak için mücadele edecek. Ä°stanbul yarışını kazanıp, Türk taraftarlarımıza Ä°stanbul’da bir hediye vermeyi amaçlıyoruz. Gerek Schumacher ve gerekse Barrichello bunun bilincinde.SORUN PÄ°LOTLARDA DEĞİL LASTÄ°KLERDESöz Schumacher ve Barrichello’dan açılmışken. Biraz pilotlarınızdan bahseder misiniz?- Michael Schumacher’i fazla anlatmaya gerek yok. Formula 1 tarihinde en çok zafere imza atan sürücü. Ne var ki lastik sorunu nedeniyle ÅŸu sıralar eski rutin baÅŸarısını pek gösteremiyor. Ama bu onu dünyanın en güçlü Formula 1 sürücüsü olmaktan alıkoymuyor. Barrichello da Michael Schumacher’i gerek pistte, gerekse pist dışında tamamlayan çok yetenekli, özverili ve takım oyuncusu bir direksiyon. Ama inanın bu sezon sorunumuz sürücüler deÄŸil. Lastikler maalesef.n Peki gelecek için ilgilendiÄŸiniz bir sürücü var mı?- Åžu anda dünyanın en büyük sürücüsüne, en deÄŸerli tulumu giydiriyoruz. Yani Michael Schumacher’e. Barrichello da inanılmaz uyumlu. O halde baÅŸka bir sürücü ile ilgilenmemiz için bir neden yok.n Tamam, Türk taraftarlar ilk Ä°stanbul Formula 1 yarışmasında büyük ölçüde Ferrari’yi destekleyecekler. Ama asıl Ä°talya’dan ne kadar taraftar gelecek?- Bunu söylemek güç. Ancak Ferrari’nin çok büyük taraftar kitlesi var. Sadece Ä°talya’da deÄŸil. ÖrneÄŸin geçen yıl Çin Halk Cumhuriyeti’ndeki Åžanghay Grand Prix’sinde o kadar çok ‘Şahlanan At’lı kırmızı bayrak vardı ki, kendimizi Ä°mola’da veya Monza’da hissettik. Bence Ä°stanbul’daki bu yeni pistin etrafında da on binlerce kırmızı Ferrari bayrağı dalgalanacak. Åžahlanan At bayrakları arasında, Forza Ferrari tezahüratları duymayı düşlüyorum. Çünkü klasik Ferrari taraftarı coÅŸkuludur, ateÅŸlidir, heyecanlıdır. Unutmayalım, Ferrari sadece bir kırmızı yarış otomobili deÄŸil aynı zamanda bir lüks binek otomobili.n Siz Ä°stanbul’a gelecek misiniz? Yarış sırasında çok heyecanlandığınızdan Grand Prix’leri pek izleyemiyorsunuz.- Canı gönülden istiyorum. Çünkü Ä°stanbul bir ilk.n Ferrari bu sezonu nasıl kapatır? 7. ÅŸampiyonluk için hálá bir umut var mı?- Teknisyenlerimiz lastik sorununu hallederse, hedef sezon bitmeden birkaç Grand Prix kazanmak. Teknisyenlerimiz bana sorunun üstesinden geleceklerini söylediler. Tabii Bridgestone lastiklerinden alacağımız destek büyük etken olabilir.n Son olarak, Ferrari sizin için ne anlam taşıyor?- Ferrari benim hayatım. Yetmez mi?ÖZEL TURLA GEZÄ°LEN FABRÄ°KAYılda sadece 4 bin otomobil üreten, müşterilerini büyük bir özenle seçen Ferrari’nin fabrikası, Ä°talya’da Modena kenti yakınındaki Maranello’da bulunuyor. Maranello, tümüyle Ferrari’yle nefes alıp veren, 15 bin nüfuslu bir kasaba. Kasabada Ferrari fabrikasında çalışmamış kimse yok gibi. Dünyanın dört bir yanından turistler Ä°talya’nın bu bölgesine, prestij otomobilleri Ferrari, Maserati, Lamborghini’nin yapıldığı yerleri görmeye geliyor. Maranello’da turistler için Ferrari fabrikası turları düzenleniyor. 20. yüzyıl başındaki ünlü otomobil yarışçılarından Enzo Ferrari, 1929’da kurduÄŸu Ferrari’nin yüzde 50 hisselerini 1969’da Fiat’a sattı. Onun ölümünden (1988) sonra, Ferrari’nin yüzde 90’ı Fiat’ın eline geçti. Maranello’daki fabrikada 2 bin kiÅŸi çalışıyor. Tek bir otomobilin iç döşemeleri için üç-dört inek derisi kullanılıyor. Her motor büyük bir özenle ÅŸasiye yerleÅŸtiriliyor. Ve elle üretilen tek bir Ferrari’nin fabrikadan çıkması hálá birbuçuk ay alıyor. Ama bazı modeller için birbuçuk iki yıl beklemek gerekiyor. KASIMDA CUMHURBAÅžKANIMIZ VE 500 Ä°ÅžADAMIYLA TÃœRKÄ°YE’YE GELÄ°YORUZBu sene sonunda yine Türkiye’ye geleceksiniz öyle deÄŸil mi?- Evet. Kasım ayında Türkiye’ye resmi bir ziyarette bulunacak CumhurbaÅŸkanımız Carlo Azeglio Ciampi ile birlikte Ä°talyan Sanayiciler Konfederasyonu olarak 500 kadar iÅŸadamını götüreceÄŸiz. Bu misyona yaklaşık 300 firma katılacak. Küçük, orta ve büyük firmaların Türkiye pazarına girmelerini ümit ederek teÅŸvikte bulunacağız. Ä°talya ile Türkiye arasında inanılmaz bir iÅŸbirliÄŸi var. Birçok Ä°talyan firması Türkiye’deki yatırımlarından çok memnun. Bunu daha da geliÅŸtirmek istiyoruz. Geçen hafta konu ile ilgili CumhurbaÅŸkanımızla görüştüm. Kendisi de Türkiye gibi dost bir ülkeye gidecek olmanın mutluluÄŸunu yaşıyor.n Ä°talya, Türkiye’nin dış ticaret hacminde Almanya’nın ardından ikinci sırada. Türkiye ziyaretinizdeki beklentiler neler?- Bizim hedefimiz birinci partner olmak. Ä°kili iliÅŸkilerle bunu baÅŸarabiliriz. Sadece Fiat, Pirelli, Telecom Italia, Tim, Lombardini, Merloni, Unicredito Bankası deÄŸil, küçük ve orta giriÅŸimcilerin de Türkiye’ye yatırım yapmasını istiyoruz ve saÄŸlayacağız.n Türkiye için 3 Ekim çok önemli. AB ile üyelik müzakereleri baÅŸlayacak.- Hükümetimiz kadar baÅŸkanlığını yaptığım Ä°talyan Sanayiciler Konfederasyonu da Türkiye’yi bu konuda içtenlikle destekliyor. Zaten Türk Ä°ÅŸadamları DerneÄŸi TÃœSÄ°AD ile bu konuda sürekli dirsek temasındayız.FERRARÄ° STORE’LAR GELÄ°YORÄ°stanbul Grand Prix’sinden bir-iki gün önce, Ferrari Store’larımızdan Türkiye’de de açacağız. Bunlar, Ferrari markalı kıyafetlerin, ÅŸapkaların, aksesuvarların satıldığı dünyaca ünlü maÄŸazalarımız. Bu, Ferrari’nin Türk pazarına nihayet doÄŸrudan girmesi demektir. Türkiye’de futbol kulüplerinin bu tür maÄŸazalarının çok büyük ilgi gördüğünü biliyoruz. Eminim Ferrari Store da Türk meraklılara yeterince keyif verecektir.BaÅŸbakanlık istemiyorum iÅŸadamı kalmak istiyorumSizin siyasete atılacağınız haberi Türkiye’ye kadar uzandı. Söylentilere göre BaÅŸbakan Berlusconi, CumhurbaÅŸkanı olursa sizi BaÅŸbakan adayı olarak gösterecekmiÅŸ.- Söylenti mi? Belki Türkiye’de olabilir ama bu söylentiler Ä°talya’da pek duyulmadı. Yok ÅŸaka bir yana, ben iÅŸadamıyım. Ve iÅŸadamı kalmak isterim.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!