İstanbul çok satıyor

Güncelleme Tarihi:

İstanbul çok satıyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 24, 2010 00:00

Tabak çanaktan giyim kuşama, takıdan aksesuvara İstanbul’a doyduk. İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti projesi, piyasasını da beraberinde getirdi. Üzerinde İstanbul olan her şey kapış kapış gidiyor

İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Projesi başladığından beri Vakko, Hotiç, Kütahya Porselen, Goldaş, Kahve Dünyası ve diğer birçok firma, ürünlerine İstanbul temasını da ekledi. Biz de sorduk: Galata Kulesi en son kaça olur? Kız Kulesi’ne alıcı var mı? Cevaplar aşağı yukarı aynı. Vakko gördüğü ilgi sonrası tasarımları yurtdışına taşıyor. Hotiç, üretimi arttırdı. ‘Burası İstanbul’ diyen Mavi’yse 2004’ten bu yana 500 bin tişört sattı. Kısacası İstanbul, peynir ekmek gibi satıyor.

TURİSTLER BAYILIYOR

Vakko’nun İstanbul koleksiyonu eşarp ve kravatlardan oluşuyor. Fiyatları 125-295 lira arasında. Ürünlere yurtdışında da yoğun ilgi var. Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, “Tasarım ekibimiz, altı ay süren çalışmalardan sonra Osmanlı simgelerinden hat sanatına kadar çeşitli öğelerden esinlendi. Ürünler Türkiye’de Vakko mağazaları, Butik Vakkolar, Duty Free Butik Vakkolar’ın yanı sıra yurtdışındaki Butik Vakkolar’da da satılıyor. İstanbul’u ziyarete gelen yabancıların ilgisi görülmeye değer” diyor.

GALATA KÖPRÜSÜNÜ TAK KOLUNA

‘İstanbul İÇİN-DEN’ koleksiyonuyla projeye katılan Hotiç’te de durum farklı değil. Fiyatları 25-495 lira arasında değişen ayakkabı, çizme, çanta, kemer ve aksesuvarlarından özellikle martı ve Galata Köprülü olanlara ilgi büyük. Hotiç’ten Eda Aydoğan, “Tasarımcımız Güneş Derioğlu’nun elinden çıkan beş farklı temadaki koleksiyon, şehrin görkemini vurguluyor. Yurtdışında da satışa çıkarmayı planlıyoruz. Yoğun talep karşısında üretimi yükselttik. Sonbahar-kış sezonunda da mağazalarımızda İstanbul koleksiyonu yer alacak” diyor.

BURASI İSTANBUL SLOGANI TUTTU

2004’ten bu yana tişörtlerinde İstanbul temasına yer veren firmanın sloganını bilmeyen yok: ‘Burası İstanbul!’ Mavi Jeans Pazarlama Müdürü Serpil Berkan, satışlardan memnun: “Bugün 25 tasarımcının dizayn ettiği 45 tasarıma ulaşan koleksiyon, İstanbul Avrupa Kültür Başkenti olmadan yıllar önce başladı. Mavi’nin İstanbul tişörtlerine, üniversite öğrencileri başta olmak üzere İstanbul tutkunu herkes büyük ilgi duyuyor.” Bugüne kadar 500 binin üzerinde İstanbul tişörtü satıldı. Fiyatları 27.95 lira.

ÇOCUKLAR İÇİN TASARIM

Bir başka giyim firması C&A da tişörtlerde kullanıyor İstanbul’u. Favori silüetler Kız Kulesi, Galata Kulesi, nostaljik tramvay ve martılar... Genel Müdür Yardımcısı Berna Kural Okandan, “Satışlara ilgi beklentimizin üstünde. Bu yıl mağazalarımıza çok fazla turist de geliyor. Bu yüzden sonbahar döneminden itibaren koleksiyonu genişletmeyi planlıyoruz. Örneğin çocuklar için İstanbul tişörtleri tasarımları da gündemimizde” diyor.

34 ÇOK SEVİLDİ

Swatch, kayışında İstanbul silüetinin olduğu 34 adlı tasarımını 99 liraya satıyor. Marka Müdürü Seda Bur ilgiden memnun: “İstanbul, dünyada silüetiyle tanınan çok az şehirden biri. Dünyada değeri ve cazibesi arttıkça, kuşkusuz perakende sektöründeki firmalara ve yerel markalara olumlu yönde katkıda bulunuyor. Saatin tasarımı İsviçre’de yapıldı. 40 bine yakın Swatch Club üyesinin taleplerini karşılamaya çalışıyoruz.”

KAR AMACI YOK

Kahve Dünyası, İstanbul logolu çikolata ve kahveden elde ettiği geliri Kültür Başkenti projesine aktarıyor. İstanbul yazılı ve İstanbul 2010 logolu altı farklı çikolata satıyorlar. Bir de Mini Kahve Dünyası projeleri var. İstanbul’un farklı meydanlarına mobil Mini Kahve Dünyaları kuracaklar.

PORSELEN PEK TUTMAMIŞ

Kütahya Porselen, İstanbul’u fincan ve tabaklara dökerek anlattı. Ancak fiyatları 12-38 lira arasında değişen ürünler, beklenen ilgiyi görmemiş. Araştırma Geliştirme (AR-GE) Müdürü Müzeyyen Şirin, “İstanbul Kültür İşleri ile beraber çalışıp, tasarımları üç ayda hazırladık. Aralık ayından beri satılıyorlar. En çok ilgi gören, şehrin tüm tarihi değerlerini, hilalinden tutun kilise silüetine kadar hepsini kapsayan bir ürün. Satışlar beklediğimiz gibi gitmedi. Zaten amacımız da bu projeden tamamen kar sağlamak değil” diyor.

30 PARÇALIK CAM KOLEKSİYONU

Paşabahçe’nin saraylar, hamamlar gibi İstanbul’un simgelerini yansıtan, 30 civarında mumluk, vazo, ayna, kandil, lokumluk gibi ürünleri var. Satışlardan memnun olduklarını söylüyorlar. Fiyatlar 195-1200 lira arasında değişiyor.

İSTANBUL’UN TAŞI TOPRAĞI ALTIN

Kuyumculuk sektörü de İstanbul 2010 fırsatını kaçırmadı. Diamond Genel Müdürü Naci Şenocak, krize rağmen satışlardan memnun olduklarını söylüyor. Koleksiyonlarında Osmanlı motifleri, camiler, Kız Kulesi ve eski Türkçe yazılar kullanmışlar. Her modelden sadece beş parça üretilmiş. Osmanlı motifli olan daha çok satıyor.
Goldaş Kuyumculuk CEO’su Sedat Yalıkaya, şehir silüetinin olduğu ve Kaşıkçı Elması’ndan esinlenilerek tasarlanan takıların öne çıktığını belirtiyor: “İstanbul 2010 koleksiyonumuz farklı bütçelere sesleniyor. İster pırlanta ister gümüş bir takıya sahip olabilirsiniz. Koleksiyonerlere anahtarlıklarımızı öneriyoruz” diyor.
Altınbaş Kuyumculuk’un da İstanbul’a özel tasarımları var. Favori parça, Boğazın Işıltısı isimli drop zümrüt gerdanlık. Genel Müdür Atilla Keskin: “Koleksiyonu 135 mağazamızın 50’sinde satışa sunduk. Beklediğimizin üzerinde satış rakamı elde ettik.”

FIRSATLARI KAÇIRMAYIN

* Skincode’un göz kremi Revitalizing Eye Contour Cream alan herkese anında orijinal boy Skincode göz ve dudak çevresi için makyaj temizleyicisi hediye ediliyor. Revitalizing Eye Contour Cream’in fiyatı 82 lira.

* Crocs ilk kez indirime girdi. Ağustos sonuna kadar devam edecek yüzde 50’ye varan indirim fırsatını kaçırmayın. İndirim belirli kadın, erkek ve çocuk modellerinde uygulanacak. Örneğin Batman Kids Cayman 75 yerine 49, Gabby 65 yerine 49, Mary Jane (kadın) 69 yerine 49, Off Road 80 yerine 49 lira.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!