Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL Kültür Sanat Vakfı’nın Koç Holding sponsorluğunda bu yıl 12’ncisini düzenlediği İstanbul Bienali’nin resmi açılışı dün gerçekleştirildi. İKSV Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı açılışta yaptığı konuşmada, “İlk İstanbul Bienali’nin düzenlendiği 1987’den bugüne İstanbul ve bienal birlikte gelişti ve önem kazandı. 1999’da 40 bin kişiye ulaşırken, 2009’da 100 bini aşkın sanatsever tarafından izlendi” dedi. 2016 yılına kadar İstanbul Bienali’nin sponsorluğunu üstlenen Koç Holding adına törende konuşan Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç ise “İstanbul ve bienal, çok yönlülükleri, çok uluslu ve kültürlü yapıları ve toplumdaki değişim ve gelişimin yansımalarının her alanda izlenebildiği mecralar olmaları nedeniyle birbiriyle çok örtüşen iki markadır” diye konuştu.
Dün ilk defa eserlerin görüldüğü bienalde İsimsiz (Soyutlama), İsimsiz (Ross), İsimsiz (Pasaport), İsimsiz (Tarih) ve İsimsiz (Ateşli Silahla Ölüm) başlıkları altında 500’ü aşkın eser sergileniyor. Herbiri izleyiciye farklı mesajlar vermeye çalışan eserler arasında Pulitzer ödüllü Amerikalı fotoğrafçı Eddie Adams’ın sergilediği Vietnam Savaşı’nın dehşet verici anları dikkat çekiyor.
Çürük raporunu ve yatağını sergiliyor
Bu tarz protest işlerin yer aldığı bienalin dünkü açılışında en çok konuşulansa ünlü sanatçı Kutluğ Ataman’ın homoseksüalite tanısıyla aldığı “askerliğe elverişli değildir raporu” oldu. Gonzales-Torres’in AIDS’ten kaybettiği sevgilisinin anısına yaptığı esere gönderme yapan ‘İsimsiz (Ross)’ bölümünde sergilenen belge Milli Savunma Bakanlığı Sağlık Dairesi Başkanlığı tarafından 16.6.2011’de onaylanmış. Ataman, aynı bölümde eski sevgilisiyle paylaştığı bir yatağı da sergiliyor.