Ä°spanyol ve Türkler marka kurdu adını Ä°spanyolca teyze koydular

Güncelleme Tarihi:

İspanyol ve Türkler marka kurdu adını İspanyolca teyze koydular
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 06, 2005 00:00

Ä°ki Türk ve bir Ä°spanyol ortaklığıyla kurulan Tita, Ä°spanyolca teyze, hala anlamına gelen ‘tia’ kelimesinden türetilmiÅŸ bir kelime. Ama pek ‘teyze iÅŸi’ çalışmıyorlar. Genç ve dinamik giyinmeyi, giyinince yenilenmeyi isteyen kadınlar için üretim yaptıklarını söylüyorlar. Türkiye’de sekiz maÄŸaza açan, dünya genelinde 250 noktada satılan Tita yakın gelecekte Zara ve Mango gibi tanınmayı hedefliyor.Tita 2003 yılında kurulmuÅŸ, Ä°spanyol-Türk ortaklı bir marka. Üç kurucu ortağı da tekstil ve maÄŸazacılık sektörünün farklı alanlarından geliyor. Cengizhan Birsen, Koton’un eski ortaklarından. Yaklaşık 10 yıl markanın ihracat ve pazarlama departmanıyla ilgilendi. Kaan Birsen bankacılık sektöründe ÅŸube müdürlüğü yaparken tekstil sektörüne geçti ve Koton’un finans koordinatörlüğünü üstlendi. Tita’nın Ä°spanyol ortağı Peter Balzarek ise uzun yıllar NafNaf markasının Avusturya temsilciliÄŸini yaptıktan sonra kendi markası Ole’yi kurdu. Markasını 2000 yılında Koton’a sattı ve Koton’da Avrupa Satış ve Pazarlama Müdürü oldu. Koton paydasında birleÅŸen bu üç adam arka arkaya Koton’dan ayrıldılar. BaÅŸka baÅŸka iÅŸlerle ilgilendiler. Ancak kader onları 2002 yılında Münih Havalimanı’nda tekrar birleÅŸtirdi. Avrupa’nın farklı kentlerine yaptıkları iÅŸ seyahatlerinden dönüyorlardı, karşılaÅŸtılar. Bir yandan kahvelerini yudumlayıp bir yandan da dünya tekstil endüstrisi üzerine sohbet etmeye baÅŸladılar. Söz döndü dolaÅŸtı, genç kadınların giyim zevkine geldi. Dünyanın en yoÄŸun iÅŸleyen havaalanlarından biri olan Münih Havalimanı her zamanki hareketli günlerinden birini yaÅŸamaktaydı. Farklı milletlerden genç kadınlar, farklı farklı giysilerle havaalanında dolaÅŸmaktaydılar. İçlerinden biri genç ve kendini genç hisseden dünya kadınları için bir marka yaratma fikrini ortaya attı. Güç birliÄŸi yapmaya karar verdiler. Ä°ÅŸte Münih Havalimanı’ndaki bu kısa kahve molasından Tita doÄŸdu. Tita’nın bugün Türkiye’de 8 maÄŸazası (Ä°stanbul Capitol, Ä°zmir Alsancak ve Balçova Palmiye AlışveriÅŸ Merkezi, Çorlu’da Orion AlışveriÅŸ Merkezi, Ä°zmit’te Dolphin Center, Antalya’da G-Mall ve Bodrum Colony Outlet) ve 50 corner’ı var. Ayrıca Almanya olmak üzere Ä°spanya, Avusturya, Ä°rlanda, Ä°sviçre, Ä°ngiltere, Çek Cumhuriyeti ve Mısır gibi ülkelerde de satılıyor. Tita her yıl dört ana, bir de ara koleksiyon piyasaya çıkarıyor. Her yıl ortalama 3000 modeli tüketici ile buluÅŸturuyor. Tita’nın Tasarım Koordinatörü Serhan Somuncu 2006 kış sezonu için neler yaptıklarını şöyle anlatıyor: ‘Geçen kış olduÄŸu gibi bu kış da bol bol aksesuvar var. Folklorik ve askeri temalar ön planda. Dantel, fırfır, kürk ve deriyi sık sık kullandık. Bütün parçalar birbiriyle rahatlıkla kombinleniyor. Haki, mor, kahverengi, taba, baharat renkleri çok önde.’ Tita markası sürekli kendini yenileyen ve kimseye benzemeyen bir marka olmaya çalışıyor. Serhan Somuncu ‘Hızlı deÄŸiÅŸmeyi baÅŸarabilirseniz, kadınlar sizi sever’ diyor. TÄ°TA TASARIM EKÄ°BÄ° Elif Maya Mimar Sinan Ãœniversitesi Tekstil Bölümü mezunu. Tita’nın tişörtlerini tasarlıyor. Evrim Uçar Mimar Sinan Ãœniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi mezunu. Bir yıldır Tita’da çalışıyor. Koleksiyonun bütünüyle ilgileniyor. Serpil Mutlu 15 yıldır tekstil sektöründe çalışıyor. Onun için kumaÅŸ profesörü diyorlar. Kumaşın her aÅŸamasını biliyor. Tita’da kumaÅŸ ar-ge’lerini yapıyor. Serhan Somuncu Tita’nın Tasarım Koordinatörü. Aileden tekstilci. GençliÄŸi yakalamak için genç tasarımcılarla çalıştıklarını söylüyor. Deniz Bilgin Marmara Ãœniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tasarım bölümü mezunu. Üç aydır Tita’da çalışıyor. Spor giyim tasarımı yapıyor. Behiye Oral Tita’nın Genel Koordinatörü. Hem koleksiyondan, hem pazarlamadan, hem reklamdan kısaca her ÅŸeyden sorumlu. Sıcaktan kavrulurken palto alabilir misiniz?Sizi bilmem ama Avrupalılar alıyorlar. Hava ‘kaldırıma yumurtayı kır, anında piÅŸer’ derecesinde sıcakken maÄŸazalara girip çizme deniyorlar. Fransa, Ä°talya, Ä°ngiltere gibi ülkelerde indirimler çoktan bitti. Kürkler, kabanlar vitrine çıktı. Türkiye’de de markalar yeni sezonu açıyorlar. Bu konuda en hızlı olan markaların başında Mango geliyor. Temmuzun ilk haftasından itibaren maÄŸazalarda kışlık ürünler görmeye baÅŸladık. Mango’nun 2006 sonbahar-kış koleksiyonunun en öne çıkan trendi Victorian. 19. yüzyıl kadınlarının aksesuvar ve giysileri, korseler, oyalar, danteller, iÄŸne iÅŸleri ve kadife revaçta. Metalik dikiÅŸler, tüvitler ve tozluk geçen yıl olduÄŸu gibi bu kış da popüler olacak. Claudia Schiffer’in tanıttığı koleksiyonda bir yandan mor, erik ve deniz mavisi gibi tonlar var bir yandan da gri, buz ve saydam mavi gibi renkler. Mango tasarımcıları paltoları sezonun ana ürünü olarak belirlemiÅŸ. Yer yer askeri detaylar ön plana çıkıyor ve erkeksi bir siluet göze çarpıyor. Folklorik ve etnik çizgiler bu kış sadece Mango’da deÄŸil hemen hemen bütün markalarda baskın. DoÄŸu Avrupa folkloru ve efsanelerini temel alan koleksiyonda, özellikle yöreye ait kıyafetlerdeki askılar, iÅŸlemeler ve süsler baÅŸrolü oynuyor. Beymen de yeni sezonunu tanıtan markalar arasında. Gerçi maÄŸazalarda yaz indirimi devam ediyor. Ama kışlık ürünler de birer, ikiÅŸer sahneye çıktı. Beymen 2006 kış koleksiyonu seksi. Bu imajı yansıtabilmek için Kate Moss ile çalıştılar. Moss fotoÄŸraflarda ilk ‘Thomas Crown Affair’ filmindeki Faye Dunaway’e benziyor, yani 60’lı yıllardayız. Tasarım yarışmasında birinci oldu yaptığı ÅŸiÅŸe sınırlı sayıda üretilecek Ervin Esen 1983, Bulgaristan doÄŸumlu bir genç. Marmara Ãœniversitesi Grafik Tasarım dördüncü sınıf öğrencisi. Çok genç ve henüz öğrenci olmasına raÄŸmen bugüne kadar Skoda, Polisan, Bauhaus gibi markalar için tasarım yapmış. Hisar Kısa Film Festivali 2005’in kurumsal kimliÄŸini tasarlamış, Türk Hava Yolları için bir çocuk kitabı hazırlamış. Hürriyet ve RV’nin ortaklaÅŸa düzenlediÄŸi ‘Kırmızı Kalem EÄŸitimleri’ adlı workshop’da birinci olmuÅŸ. Ervin Esen geçtiÄŸimiz aylarda iCan 2005 bünyesindeki tasarım yarışmasına da katıldı. Pepsi’nin ‘Daha Fazla Hayal Et, Daha Fazla Yarat’ sloganıyla duyurduÄŸu yarışma için yeni bir pepsi kutusu tasarladı. Esen’in eseri birinciliÄŸi layık görüldü. Esen tasarımını şöyle anlatılıyor: ‘Bizden Pepsi dünyasını yansıtan bir tasarım yapmamız istendi. Pepsi’nin sloganı ‘Daha fazlasını iste’. Daha fazlasını istemek için sporun en doÄŸru alan olduÄŸunu düşündüm. Kutunun üstüne koÅŸan, atlayan zıplayan, bisiklete binen, kaykaylı insan siluetleri koydum.’ Ervin Esen’in tasarımı Pepsi tarafından limitli sayıda üretilecek.Ayrıca genç tasarımcı Pepsi’nin Londra’daki merkez ofisinde bir ay staj yapacak. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!