OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 06, 2005 00:00
İki Türk ve bir İspanyol ortaklığıyla kurulan Tita, İspanyolca teyze, hala anlamına gelen ‘tia’ kelimesinden türetilmiş bir kelime. Ama pek ‘teyze işi’ çalışmıyorlar. Genç ve dinamik giyinmeyi, giyinince yenilenmeyi isteyen kadınlar için üretim yaptıklarını söylüyorlar. Türkiye’de sekiz mağaza açan, dünya genelinde 250 noktada satılan Tita yakın gelecekte Zara ve Mango gibi tanınmayı hedefliyor.Tita 2003 yılında kurulmuş, İspanyol-Türk ortaklı bir marka. Üç kurucu ortağı da tekstil ve mağazacılık sektörünün farklı alanlarından geliyor. Cengizhan Birsen, Koton’un eski ortaklarından. Yaklaşık 10 yıl markanın ihracat ve pazarlama departmanıyla ilgilendi. Kaan Birsen bankacılık sektöründe şube müdürlüğü yaparken tekstil sektörüne geçti ve Koton’un finans koordinatörlüğünü üstlendi. Tita’nın İspanyol ortağı Peter Balzarek ise uzun yıllar NafNaf markasının Avusturya temsilciliğini yaptıktan sonra kendi markası Ole’yi kurdu. Markasını 2000 yılında Koton’a sattı ve Koton’da Avrupa Satış ve Pazarlama Müdürü oldu. Koton paydasında birleşen bu üç adam arka arkaya Koton’dan ayrıldılar. Başka başka işlerle ilgilendiler. Ancak kader onları 2002 yılında Münih Havalimanı’nda tekrar birleştirdi. Avrupa’nın farklı kentlerine yaptıkları iş seyahatlerinden dönüyorlardı, karşılaştılar. Bir yandan kahvelerini yudumlayıp bir yandan da dünya tekstil endüstrisi üzerine sohbet etmeye başladılar. Söz döndü dolaştı, genç kadınların giyim zevkine geldi. Dünyanın en yoğun işleyen havaalanlarından biri olan Münih Havalimanı her zamanki hareketli günlerinden birini yaşamaktaydı. Farklı milletlerden genç kadınlar, farklı farklı giysilerle havaalanında dolaşmaktaydılar. İçlerinden biri genç ve kendini genç hisseden dünya kadınları için bir marka yaratma fikrini ortaya attı. Güç birliği yapmaya karar verdiler. İşte Münih Havalimanı’ndaki bu kısa kahve molasından Tita doğdu. Tita’nın bugün Türkiye’de 8 mağazası (İstanbul Capitol, İzmir Alsancak ve Balçova Palmiye Alışveriş Merkezi, Çorlu’da Orion Alışveriş Merkezi, İzmit’te Dolphin Center, Antalya’da G-Mall ve Bodrum Colony Outlet) ve 50 corner’ı var. Ayrıca Almanya olmak üzere İspanya, Avusturya, İrlanda, İsviçre, İngiltere, Çek Cumhuriyeti ve Mısır gibi ülkelerde de satılıyor. Tita her yıl dört ana, bir de ara koleksiyon piyasaya çıkarıyor. Her yıl ortalama 3000 modeli tüketici ile buluşturuyor. Tita’nın Tasarım Koordinatörü Serhan Somuncu 2006 kış sezonu için neler yaptıklarını şöyle anlatıyor: ‘Geçen kış olduğu gibi bu kış da bol bol aksesuvar var. Folklorik ve askeri temalar ön planda. Dantel, fırfır, kürk ve deriyi sık sık kullandık. Bütün parçalar birbiriyle rahatlıkla kombinleniyor. Haki, mor, kahverengi, taba, baharat renkleri çok önde.’ Tita markası sürekli kendini yenileyen ve kimseye benzemeyen bir marka olmaya çalışıyor. Serhan Somuncu ‘Hızlı değişmeyi başarabilirseniz, kadınlar sizi sever’ diyor. TİTA TASARIM EKİBİ Elif Maya Mimar Sinan Üniversitesi Tekstil Bölümü mezunu. Tita’nın tişörtlerini tasarlıyor. Evrim Uçar Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi mezunu. Bir yıldır Tita’da çalışıyor. Koleksiyonun bütünüyle ilgileniyor. Serpil Mutlu 15 yıldır tekstil sektöründe çalışıyor. Onun için kumaş profesörü diyorlar. Kumaşın her aşamasını biliyor. Tita’da kumaş ar-ge’lerini yapıyor. Serhan Somuncu Tita’nın Tasarım Koordinatörü. Aileden tekstilci. Gençliği yakalamak için genç tasarımcılarla çalıştıklarını söylüyor. Deniz Bilgin Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tasarım bölümü mezunu. Üç aydır Tita’da çalışıyor. Spor giyim tasarımı yapıyor. Behiye Oral Tita’nın Genel Koordinatörü. Hem koleksiyondan, hem pazarlamadan, hem reklamdan kısaca her şeyden sorumlu. Sıcaktan kavrulurken palto alabilir misiniz?Sizi bilmem ama Avrupalılar alıyorlar. Hava ‘kaldırıma yumurtayı kır, anında pişer’ derecesinde sıcakken mağazalara girip çizme deniyorlar. Fransa, İtalya, İngiltere gibi ülkelerde indirimler çoktan bitti. Kürkler, kabanlar vitrine çıktı. Türkiye’de de markalar yeni sezonu açıyorlar. Bu konuda en hızlı olan markaların başında Mango geliyor. Temmuzun ilk haftasından itibaren mağazalarda kışlık ürünler görmeye başladık. Mango’nun 2006 sonbahar-kış koleksiyonunun en öne çıkan trendi Victorian. 19. yüzyıl kadınlarının aksesuvar ve giysileri, korseler, oyalar, danteller, iğne işleri ve kadife revaçta. Metalik dikişler, tüvitler ve tozluk geçen yıl olduğu gibi bu kış da popüler olacak. Claudia Schiffer’in tanıttığı koleksiyonda bir yandan mor, erik ve deniz mavisi gibi tonlar var bir yandan da gri, buz ve saydam mavi gibi renkler. Mango tasarımcıları paltoları sezonun ana ürünü olarak belirlemiş. Yer yer askeri detaylar ön plana çıkıyor ve erkeksi bir siluet göze çarpıyor. Folklorik ve etnik çizgiler bu kış sadece Mango’da değil hemen hemen bütün markalarda baskın. Doğu Avrupa folkloru ve efsanelerini temel alan koleksiyonda, özellikle yöreye ait kıyafetlerdeki askılar, işlemeler ve süsler başrolü oynuyor. Beymen de yeni sezonunu tanıtan markalar arasında. Gerçi mağazalarda yaz indirimi devam ediyor. Ama kışlık ürünler de birer, ikişer sahneye çıktı. Beymen 2006 kış koleksiyonu seksi. Bu imajı yansıtabilmek için Kate Moss ile çalıştılar. Moss fotoğraflarda ilk ‘Thomas Crown Affair’ filmindeki Faye Dunaway’e benziyor, yani 60’lı yıllardayız. Tasarım yarışmasında birinci oldu yaptığı şişe sınırlı sayıda üretilecek Ervin Esen 1983, Bulgaristan doğumlu bir genç. Marmara Üniversitesi Grafik Tasarım dördüncü sınıf öğrencisi. Çok genç ve henüz öğrenci olmasına rağmen bugüne kadar Skoda, Polisan, Bauhaus gibi markalar için tasarım yapmış. Hisar Kısa
Film Festivali 2005’in kurumsal kimliÄŸini tasarlamış, Türk Hava Yolları için bir çocuk kitabı hazırlamış. Hürriyet ve RV’nin ortaklaÅŸa düzenlediÄŸi ‘Kırmızı Kalem EÄŸitimleri’ adlı workshop’da birinci olmuÅŸ. Ervin Esen geçtiÄŸimiz aylarda iCan 2005 bünyesindeki tasarım yarışmasına da katıldı. Pepsi’nin ‘Daha Fazla Hayal Et, Daha Fazla Yarat’ sloganıyla duyurduÄŸu yarışma için yeni bir pepsi kutusu tasarladı. Esen’in eseri birinciliÄŸi layık görüldü. Esen tasarımını şöyle anlatılıyor: ‘Bizden Pepsi dünyasını yansıtan bir tasarım yapmamız istendi. Pepsi’nin sloganı ‘Daha fazlasını iste’. Daha fazlasını istemek için sporun en doÄŸru alan olduÄŸunu düşündüm. Kutunun üstüne koÅŸan, atlayan zıplayan, bisiklete binen, kaykaylı insan siluetleri koydum.’ Ervin Esen’in tasarımı Pepsi tarafından limitli sayıda üretilecek.Ayrıca genç tasarımcı Pepsi’nin Londra’daki merkez ofisinde bir ay staj yapacak. Â
button