İşkadınlarıyla genç kızların çantacısı

Güncelleme Tarihi:

İşkadınlarıyla genç kızların çantacısı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 08, 2008 00:00

Yeni açılan alışveriş merkezleriyle birlikte dünyanın önemli moda markaları Türkiye’ye gelmeye devam ediyor. Bunlardan biri de BSO Grup’un Ataköy Galleria Alışveriş Merkezi’nden sonra ikinci mağazasını Mecidiyeköy Astoria’da açtığı İtalyan Tosca Blu. İtalya başta olmak üzere Avrupa ülkelerinde 25 butik mağazası bulunan markanın koleksiyonunun yüzde 80’i çantalardan oluşuyor.

Tosca Blu çantaların kullanıcıları arasında Jennifer Lopez, Angelina Jolie ve Mariah Carey gibi isimler var. Her yaş grubuna hitap eden çantaları birlikte kullanabileceğiniz ayakkabı, güneş gözlüğü, şemsiye ve mont gibi tasarımlar da satılıyor. Markanın kurucuları Giacomo Ronzoni ve Raffaella Condursi ile yeni sezon çanta trendlerini ve markanın kuruluş hikayesini konuştuk.

Tosca Blu’nun sahibi Giacomo Ronzoni, tekstil hayatına 1978’de girdi. Mino Ronzoni adlı markasıyla dünyaca ünlü markalara deri ürün ve aksesuvar üretti. Firma 1980’lerde ünlü tasarımcıların çizimleriyle kendinden söz ettirmeye başladı. 1994’te Ronzoni, İbiza’da dönemin ünlü modellerinden Raffaella Condursi ile tanıştı, sevgili oldular. Bu tanışıklık iş hayatına da yeni bir yön kazandırdı. Raffaella ilk çocuğuna hamile kaldı. Kızlarına Toscana bölgesi ve mavi (blue) renginden esinlenerek "Tosca Blu" ismini verdiler. 1996’da modelliği bırakan Raffaella’nın öncülüğünde, çocuklarının ismini verdikleri yeni bir marka yaratmaya karar verdiler. Önce sadece çantalar ve küçük deri ürünler ürettiler. İtalya’da gelen başarıyı Fransa, İspanya, Amerika, İngiltere, Londra ve Paris gibi ülkeler izledi. Şu an dünya çapında 25 mağazaları var. Bu başarıda üç yıl öncesine kadar aynı zamanda markanın yüzü olan Raffaella Condursi’nin etkisi hayli fazla. Çünkü Raffaella, kendi çanta tasarımlarının yanı sıra 15 kişilik tasarım ekibinin sürekli başında duruyor.

Tosca Blu koleksiyonunda 400’ün üzerinde çanta modeli var. Raffaella Condursi, "Ne giyerseniz giyin o kıyafeti tamamlayan bir çantaya mutlaka ihtiyaç duyarsınız. Yurtdışında çantaya olan ilgi çok fazla, hatta son dönemde kıyafetlerin ve ayakkabının bile yerini aldı diyebiliriz. Zaten giydiğiniz kıyafet ne kadar güzel olursa olsun onu iyi bir çantayla birlikte kullanmadığınız sürece kendini göstermez" diyor. Durum böyle olunca kadınlar da dolaplarındaki çantaları ihtiyaçlarına göre çeşitlendiriyor. Artık işe veya markete giderken, gece dışarıya çıkarken kullanmak için farklı çantalar alınıyor. Büyük çanta modelleri içlerine her şey rahatlıkla doldurulabildiği için daha çok tercih ediliyor. Tosca Blu’nun geçen sezon en çok satan ürünlerinin başında büyük, siyah renkli, rugan çantalar geliyor. Fakat büyük çanta kullanımı arttıkça değişiklik isteyen kadınlar gece hayatında küçük ve taşlı çantalara yöneliyor. Raffaella Condursi, "Bu yaz; sarı, yeşil, fuşya ve pembe gibi etkileyici renkler ağırlıkta. Parlaklık ve bütün renklerin metalik olanları da fazlasıyla var. Büyük çantalar daha da büyüyecek" diyor.

Marka, genç kızlar ile işkadınlarını hedef alsa da oldukça geniş bir müşteri kitlesine sahip. Ağırlıklı ürün gamını çantalar oluşturuyor ama ayakkabı, eldiven, güneş gözlüğü, mont ve şemsiye gibi aksesuvarlar da var. Bu aksesuvarların üzerindeki desenler ve logolar çantalarla bütünlük sağlıyor. Giacomo Ronzoni, Tosca Blu’nun diğer çanta markalarından en büyük farkının da bu olduğunu söylüyor. Markanın diğer bir özelliğiyse çantalardan sadece iki tane bulunması. Böylece size ait olan bir modeli herkeste görme riskiniz yok.

Fiyatlara gelince: Çantalar 250-900, ayakkabılar 129-600 YTL aralığında. Şimdi çantalarda yüzde 50, ayakkabılarda yüzde 30 indirim var. Ayrıca iki ürün aldığınızda fiyatı yüksek olanı ödeyip diğerine de ücretsiz sahip olabiliyorsunuz. İlk mağazasını Ataköy Galleria, ikinci mağazasını Astoria Alışveriş merkezinde açan mağazanın hedefi Ankara, İzmir ve Bursa dahil olmak üzere Türkiye’de beş sene için 20 mağaza açmak.

ÜNLÜLERİN KOLUNDAKİ MODELLER TERCİH EDİLİYOR

Raffaella Condursi, "Bir kadın mağazaya girdiğinde öncelikle kendiyle arasında bir çekim gücü kurulan çantaya gider. Ardından bu çantanın kullanışlılığı, deri kalitesi, fermuarının sağlamlığı ve rengine dikkat eder. Ayrıca magazin basınındaki ünlülerde gördükleri çantayı almayı da tercih ediyorlar" diyor.

KÖPEK ÇANTASI YÜKSELEN BİR TREND

Bizim de küçük bir köpeğimiz var. Miami tatilinde kendi markamızda olmadığı için başka bir markadan köpek çantası aldık. Bu dünyada yükselen bir trend. Biz de yakında köpek çantaları üreteceğiz.

RAFFAELLA CONDURSİ’DEN YENİ SEZONUN FAVORİLERİ

İşkadınları: Geniş, süslü ve aynı zamanda kullanışlı modeller

Ev kadınları: Orta boyutlarda, süet ve deri çantalar

Spora gidenler: Büyük çantalar

Gece çıkanlar: Küçük, taşlı ve rugan modeller

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!