İnternet alışverişçileri anlatıyor

Güncelleme Tarihi:

İnternet alışverişçileri anlatıyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 04, 2010 18:17

Giyim, yeme-içme, eğlence, kozmetik, kültür-sanat, spor, seyahat, kişisel gelişim, dekorasyon gibi bir çok sektörde, size özel fırsat ve ayrıcalıklar tanıyan internet sitelerinin sayısı hızla artıyor. Limango, Markafoni, Grupfoni, Grupanya, Yakala.co, Şehir Fırsatı bunlardan bazıları. Ücretsiz üye oluyor ve kampanyalardan haberdar ediliyorsunuz. Çok ünlü bir mekanda normalde 120 liraya yiyeceğiniz yemeği 20 liraya yeme fırsatı sunabiliyorlar. Ya da mesela hayalinizdeki çantaya dışarıda satılanın yarı fiyatına sahip olabiliyorsunuz. Günün stresini normal fiyatının üçte birini ödediğiniz bir masajla atabiliyorsunuz. Bu tür alışveriş sitelerinin takipçileri hızla artıyor. Tabii bazen ortaya beklenmedik durumlar da çıkabiliyor. İşte şehirli tüketicilerden alışveriş hikayeleri...

Çağlayan Tekten (29) / Endüstri mühendisiFacebook için fotoğraf çektirenler olduO kadar çekici kampanyalar var ki, ihtiyacımız olmayan ürünleri bile yarı fiyatına diye satın alıyoruz. Normalde gitmeye üşeneceğimiz ya da tarzımız olmayan bir yere ucuz olunca gidiyoruz. Geçenlerde bu şekilde Sortie’ye gittik. Kampanyanın son günüydü. Mekana erkence vardık, giriş kodumuzu söyledik, yemeklerimiz gelmeye başladı, tadını çıkartarak sakince yiyorduk. Çok geçmeden mekan dolmaya başladı. Gelenlerin hepsi çiftti ve kupon numaraları vardı. Bir çoğu bizim gibi mekanın sürekli müşterisi değildi. Bir çoğu da ilk kez geldiği için “Facebook pozları” verip fotoğraf çekiyordu. Ortaya komik manzaralar çıktı. Ama hem bu eğlenceli gözlem fırsatı hem dev ekrandan yayınlanan basketbol milli maçı sayesinde güzel bir akşam geçirdik. Biz oturmaya devam ederken kalantor müşteriye alışkın mekan çalışanları saat 22.20’de “Artık kapatıyoruz, son siparişleriniz” dedi. Böylece rüyadan uyandık. Bahadır Erışık (39) / GrafikerBilgisayar başında nöbet tutan varMarkafoni ve Limango sitelerini kullanıyorum. Genellikle memnunum. Ancak bazı ürünleri yaklaşık olarak aynı fiyata bulduğum da olmuyor değil. Sabah bilgisayarımı açtığımda ilk iş olarak o günün fırsatlarına bakıyorum. Ne kadar geç bakarsam sitedeki ürünlerin bitme olasılığı artıyor. Kimi zaman gerçekten çok indirimli fiyatlara çok kaliteli ürünler bulabiliyorum. Kimi zaman da ne kadar erken bakarsam bakayım almak istediğim ürün bitmiş oluyor. Sanırım bazıları bilgisayarın başında nöbet bekliyor. Şu ana kadar alıp da memnun kalmadığım bir ürün olmadı. Tek dezavantaj, aldığın ürünün teslim süresinin biraz uzun olması. Meltem Durmaz (32) / Tekstil mühendisiEpilasyon seansı aldım 1 ay bekletmek istedilerGrupfoni’den epilasyon seansı satın aldım. Randevu için epilasyon merkezini aradım. Ama bana yoğunluktan ötürü 4 haftadan önce randevu veremeyeceklerini söylediler. Çok şaşırdım. Benden tam bir ay beklememi istiyorlardı. İtiraz ettim. “Böyle olacağını bilseydim satın almazdım” dedim. Ama bana “Yapacağımız birşey yok” dediler. Bunun üzerine kendilerini şikayet edeceğimi söyledim. Şikayet etmemem için randevuyu bir hafta sonrasına verdiler. Böylece sorun çözüldü. En son günlük kayak turu satın aldım. Ama henüz kullanmadım.Oktay Uludağ (33) / Yayıncı Bilinmedik ürünleri almamak lazımBen Limango ve Markafoni’den alışveriş yapıyorum. Bazen çok uygun fiyatlı ürünler bulunabiliyor. Fakat herhangi bir sorunla karşılaşmamak için bilmediğiniz ve daha önce denemediğiniz ürünleri satın almamalısınız. Bu tür sitelerin bir de mail gönderme sistemi var, bir süre sonra rahatsız edici olabiliyor. Çünkü her gün aynı saatlerde bir mail alıyorsunuz, bu da “sürekli alışveriş yap” baskısı anlamına gelebiliyor. Bu yüzden sık kullanmadığım bir mail adresini veriyorum ki sadece istediğim zamanlarda bu sitelerden mailleri görebileyim.Cengiz Anut (42) / Reklam sektörü çalışanıHavuz kalabalık gelmeyin dedilerBir hafta sonu hava güzeldi, oğlumu havuza götürecektim. Kalabalık olabileceğini tahmin edip rezervasyon yaptırmak için Dalyan Kulüp’ü aradım. Yetkililer Grupanya’ya satış yaptıklarını ve o günün kampanyayı satın alanların havuzu kullanması için son günü olduğunu, 200-300 kişinin geleceğini, bu yüzden bir sonraki hafta sonu gelmemizi söyledi. SİTELERİN YÖNETİCİLERİ NE DİYOREsra Sertoğlu / Grupanya CEO ’su Turkuazoo’ya girişi bir günde 17 bin 40 kişi satın aldıGrupanya’nın üye sayısı kısa süre içinde 200 bine ulaştı. Hedef kitlemiz öncelikle bulunduğu şehri gerçek anlamda yaşamak isteyen ve keşfetmeyi seven kesim. Biz de onlar için ekonomik fırsatlar yaratarak, şehri daha yoğun yaşayabilmelerini sağlıyoruz. Yeme-içme, etkinlik, spor, güzellik/bakım ve daha birçok sektörle birlikte çalışıyoruz. En çok ilgi gören fırsatlardan biri, 29 Eylül’de sunduğumuz Bayrampaşa Forum Alışveriş Merkezi’ndeki Turkuazoo’ya giriş fırsatı oldu. Bir gün içinde 17 bin 40 kişi satın aldı. En çok ilgi görenler arasında spa ve masaj seansları, yoga dersleri ve seçkin restoranlara yönelik fırsatlar yer alıyor. Kullanıcıların soru ve sorunlarına anlık çözüm bulabilmek için kuvvetli bir müşteri hizmetleri ekibimiz var. Gülfem Toygar / Limango Türkiye Genel MüdürüTedarikçi firma saatleri yanlış renkte teslim edince müşterilere hediye ettikDünyaca ünlü markaların giyim, iç giyim, ayakkabı, çanta, kişisel bakım ve aksesuvar gibi ürünlerinin satışını yapıyoruz. Binin üzerinde marka ile çalışmalarımız oldu. Bu markaları üyelerimize yüzde 70 gibi büyük indirimlerle sunuyoruz. Müşterilerimizle sürekli diyalog içerisindeyiz. İstedikleri her an talep ve önerilerini bizimle paylaşabiliyorlar. Beklentilerin çok üzerinde gerçekleşen satışlar nedeni ile tedarikçilerin stok ayırması ve ürün sevkiyatını tamamlaması konusunda çok ender de olsa sorunlar yaşayabiliyoruz. Ama bu sorunları müşterilerimize yansıtmamaya çalışıyoruz. Örneğin bir kol saati kampanyasında, tedarikçi firma doğru renkteki kol saatlerini temin edemedi. Farklı renkteki kol saatleri, sipariş veren tüm müşterilere hediye olarak gönderildi ve müşterilerin ödemeleri iade edildi. Sina Afra / Markafoni kurucu ortağıAşk acısını unutmak için alışveriş yapan varDavet yoluyla üye kabul eden Markafoni’nin şu an 1.5 milyon aktif üyesi var. Sitede 10 saniyede bir satış gerçekleşiyor. Her gün 10-12 farklı markanın online butiğini açıyor ve yüzde 70’e varan indirimlerle sunuyor. 75 lira ve üzerindeki alışverişlerde kargo ücretini üstleniyor. 7/24 müşteri hizmetleri uygulamasıyla kesintisiz müşteri desteği sunuyor. Kullanıcılarımızdan bazen çok hoşumuza giden, bizi güldüren tepkiler alıyoruz. Mesela bekleme listesine bırakılan bir yorum şöyleydi: “Bir gün eski erkek arkadaşımdan mail geldi. Benimle barışmak istediğini düşünerek sevindim. Sandım ki ‘Seni hiç unutamadım, gel eski günlere geri dönelim’ diyecek. Gelen mail ise beni sizin sitenize davet ediyordu. Önce moralim bozuldu tabii. Ama sonra üye olmaya karar verdim. Aşk acımı bol bol alışveriş yaparak unutmak istiyorum.”Burak Hatipoğlu / Grupfoni Genel Müdürü14 ülkede faaliyet gösteren zincirin Türkiye ayağıyızGrupfoni toplam 14 ülkede faaliyet gösteren uluslararası bir zincirin Türkiye ayağını oluşturuyor. istanbul, ankara, izmir, Bursa, antalya ve Eskişehir olmak üzere 6 ilde müşterilerimizi günde ortalama 18-20 değişik fırsat ile buluşturuyoruz. Özellikle güzellik-kişisel bakım kampanyalarımızdan çok iyi geri dönüşler aldık. Ortalama yüzde 80-90 indirimli bu kampanyalarda yüksek sayılı satış rakamlarına ulaşabiliyoruz. Grupfoni insanların birlikte bir şeyler yapma duygusunu tetikliyor ve yeni sosyal ortamlar yaratıyor. Müşterilerimizin tepkileri olumlu. Onların gerçekleştirmeye fırsat bulamadığı ya da cesaret edemediği hizmetlerden yararlanmasına ön ayak oluyoruz. Mesela yüksek fiyatı sebebiyle gidemediği bir restoranda fırsatımız sayesinde gidip harika bir akşam geçirdiği için bize e-posta gönderen sayısız müşterimiz var.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!