İnsanlar halıdan uzaklaşmıştı yenilikçi markalar sayesinde halı tekrar hayatımıza girdi

Güncelleme Tarihi:

İnsanlar halıdan uzaklaşmıştı yenilikçi markalar sayesinde halı tekrar hayatımıza girdi
Oluşturulma Tarihi: Ekim 15, 2005 00:00

Dünyaca ünlü Türk halı markası Step’in tasarım ekibinin başına halı konusunda uzman bir tasarımcı geldi. 1993 yılında iç dizayn ve sanat eğitimini, 1995 yılında ise dekorasyon konusunda yüksek lisans eğitimini tamamlayan Sandra Baan, henüz öğrenciyken iş hayatına Hollanda’da Orangeri isimli bir iç dekorasyon firmasında başladı. Sonra iş hayatını Hollanda’nın dışına da taşıdı ve dünyaca ünlü markalarla çalışmaya başladı.

Fendi Casa Forli Italy’de, Hatema Group’da, TCN Woonwinkels isimli bir mobilya magazaları zincirinde ve son olarak Arte Espina’da çalıştı. On yıldır halı odaklı çalışan Sandra Baan, evine yeni halı alacaklara önce rengine, sonra mobilya ile uyumuna dikkat etmelerini öneriyor.

Step Halı ile yollarınız nasıl kesişti?

- Firmanın sahibi Cem Bey’le Paris’te tanıştık. Zaten halı piyasasındaki insanlar birbirlerini bilir. Onun marka hakkındaki fikirleri ile benim fikirlerim örtüştüğü için çok iyi kaynaştık.

Step diye bir markanın varlığını biliyordunuz o zaman. Marka hakkında ne düşünürdünüz?

- Avrupa’nın en yenilikçi markası olduğunu söylerdim hep. Yeni doku arayışları hiç bitmezdi. Halıyı bir moda ürünü olarak gördüğü ve yaklaştığı için takdir ederdim.

Halı ev dekorasyonunda kaçıncı derecede önemlidir?

- Mobilyadan sonra ikinci sırada gelir. Halının hem atmosfere hem de evin ruhuna çok fazla katma değeri var. Halıdan sonra da aksesuvar geliyor.

Son yıllarda halısız evlerle sık karşılaşıyoruz. Sizce halısız ev olur mu, olursa o ev neye benzer?

- Bir eve sıcaklığı getiren halıdır. Halının kaybolmaya başlamasının başlıca sebebi, halı firmalarının yenilikçi olmamasıydı. Mobilya markaları yenilenirken halı markaları yerinde saydı. Eski halılar yeni mobilyalara yakışmadığı
/images/100/0x0/55eb617ef018fbb8f8bd6b75
için insanlar bir müddet halılardan uzaklaştılar. Step gibi yenilikçi firmalar sayesinde halı tekrar hayatımıza girdi.

Halının da bir modası var. Bana bu modayı biraz anlatabilir misiniz? Nelerden etkilenir? Neye göre değişir?

- Yılda iki kez koleksiyon yeniliyoruz. Hazır giyim modasından çok çok etkileniyoruz. Ancak bu modayı halıya yansıtmakta zorlanıyoruz. Çünkü halı üç boyutlu değil, düz bir ürün. Trendleri halıya yansıtabilmek için trend yaratıcılarından danışmanlık alıyoruz. Mesela 2006 modası geçmişe özlem duyuyor. Ceketlerin yakalarına güller takılıyor, dantelli bluzlar geri dönüyor. Biz bu modayı halıya desenlerle ve kenarlarına döşediğimiz taşlarla yansıttık. Yöntem faklı ama kullanıcıya verdiği his aynı.

Step koleksiyonu yalnızca halıdan ibaret değil...

- Değil. Halıyla uyumlu aksesuvarlar da tasarlıyorum. Halı odaklı bir firmayız ama bir markanın bir yaşam tarzı oluşturabilmesi için yanındaki aksesuvarın çok önemli olduğunu biliyoruz. Düz bir ürün olan halının üzerine üç boyutlu aksesuvarları koyduğunuz zaman atmosfer çok farklılaşıyor. Biz yerle masa arasında bir sanat yapmaya çalışıyoruz. Aksesuvarlarda bu sene deri ve ipek çok moda.

Bazı halı tasarımlarınız tablo gibi. Kendinizi ressam gibi hissediyor musunuz? Nasıl ortamlarda tasarım yapıyorsunuz?

- Ressam mı? Bilmem belki. Her zaman çizimlerimi elde yaparım. Bu konuda biraz eski modayım. Çünkü elle çizdiğiniz zaman kağıda tam olarak hislerinizi dökebiliyorsunuz. Bilgisayar öyle değil. Elle çizim yapmak benim için meditasyon gibi. Huzurlu, sessiz ve sakin ortamlarda yaratabiliyorum.

İSTEDİĞİNİZ ATMOSFERİ YARATMAK İÇİN, DOĞRU RENGİ SEÇİN

Motivasyon=Tutku + Saflık

Tutku grubunun atılımcı enerjisi ile saflık grubunun rahatlatan enerjisi bir araya geliyor ve mekanlarınızdaki motivasyon enerjisini arttırıyor.

TUTKU = KIRMIZI SAFLIK=KREM

özgüven arınma

aşk temizlik



Sevgi = Mutluluk + Saflık

Mutluluk grubunun hayat enerjisi ile Saflık grubunun rahatlatan enerjisi bir araya geliyor ve mekanlarınıza sevginin yumuşaklığını taşıyor.

MUTLULUK = PEMBE SAFLIK = KREM

gençlik Arınma

sağlık temizlik



Güven = Enerji + Güç

Sıcakkanlı ve dışadönük olmanızı sağlayan Enerji grubunun renkleriyle tutarlı ve kuvvetli olmanızı sağlayan Güç grubu bir araya geliyor ve mekanlarınıza güven duygusunu taşıyor.

ENERJİ = TURUNCU Güç = KAHVERENGİ

neşe kararlılık

coşku otorite

İlham = Canlılık + Meditasyon

Canlılık grubunun gençleştiren enerjisi ile Meditasyon grubunun vizyon enerjisi bir araya geliyor ve mekanlarınıza ilham taşıyor.

CANLILIK = YEŞİL MEDİTASYON = MOR

rahatlık berraklık

uyum ilham

Denge = Saflık + Güç

Güç grubunun kontrol etkisi ile Saflık grubunun rahatlatan enerjisi bir araya geliyor ve mekanlarınıza denge hissini taşıyor.

SAFLIK = KREM GÜÇ = KAHVERENGİ

arınma kararlılık

temizlik otorite

Yenilenme = Saflık + Meditasyon

Meditasyon grubunun vizyoner enerjisi ile Saflık grubunun rahatlatan enerjisi bir araya geliyor ve mekanlarınıza yenilenme hissi taşıyor.

SAFLIK = KREM MEDİTASYON = MOR

arınma berraklık

temizlik ilham


Şeffaflığın zaferi

Yataş’ın ‘Çağın değişen mobilya anlayışına siz yön verin’ sloganıyla düzenlediği mobilya tasarım yarışmasına 270 genç tasarımcı katıldı. Birinci, Transparency (Şeffaflık) isimli sehpası ile Serkan Şimşir oldu. Şimşir’in sehpası ‘Yataş by Designer’ markası altında üretilerek satılmaya başlanacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!