Güncelleme Tarihi:
Beş yıldızlı, her şey dahil otelde kalan İngiliz turistler, hastalık geçirdikleri 1-2 günlük süre zarfında yaşadıklarını İngiliz tabloid gazeteleri ve televizyonlarına anlattı.
Otel yönetimine ishal ve mide bulantısı şikayetiyle başvuran ve kaynağı belli olmayan bir virüsten hastalandığı tahmin edilen İngilizlerden 42 yaşındaki Louise Carty, Daily Mirror gazetesine, “Ben cehennemi yaşadım. Bize ‘Hastaysanız odalarınızda kalın’ dediler. Çünkü bence yeni gelen müşterilerin bizi görmesini istemiyorlardı” dedi.
İki çocuk annesi Carty, “Ateşim çıktığı için resepsiyona gittiğimde bana beklemem gerektiğini çünkü yeni müşterilerin giriş yaptığını söylediler. Orada bayılıp hastaneye kaldırıldım. Yetkililer otelin önünde ambulans görülmesini de istemiyordu… Her gün otelin havuzları, dışkısını kaçıran hastalar nedeniyle kapanmak zorunda kalıyor” diye konuştu.
Otelin havuzu, müşterilerinden birinin dışkısıyla kirlenince böyle bakıma alındı. |
“EXORCIST FİLMİ GİBİYDİ”
Otelde 20 kişilik bir grupla tatil yaptığını söyleyen 45 yaşındaki polis memuru Diane Blumsom ise, “Grubumuzdan 16 kişi hasta oldu ve bunların yedisi hastaneye kaldırılmak zorunda kaldı. Kızım Jane o kadar kuvvetli kusuyordu ki Exorcist filminden bir sahne gibiydi” dedi.
VİRÜS BELİRTİSİ
Turistleri otele yönlendiren İngiliz tur şirketi Thomas Cook, bağımsız bir İngiliz denetim kuruluşunun yaptığı incelemelerin ilk sonuçlarına göre müşterilerin muhtemelen virüs nedeniyle hastalandığı bulgusuna ulaşıldığını açıkladı.
“AMBULANS ÇAĞIRTTIRMADILAR” İDDİASI
Turistlerin İngiliz basını aracılığıyla yaptığı suçlamaları reddeden otel yönetimi, “salgının duyulmaması için hastaneye gitmesi gereken müşterilere ambulansa binmek yerine taksi çağırmalarının’’ söylendiği iddialarını da yalanladı.
Turistlerin hastalık kaynağının belirlenemediğinin söyleyen otel yetkilileri, Hürriyet Dünyası'na yaptıkları açıklamalarda, hastalanan tüm müşterilerin tedavi masraflarının karşılandığı yönündeki haberlerin de gerçeği yansıtmadığını belirtti. Yetkililer, rahatsızlanan müşterilerden bir kısmının check-out tarihlerinde ayrıldığını, bazılarının ise halen otelde kaldığını ifade etti.
“DENETİM SONUÇLARI TEMİZ”
Otelden yapılan açıklamada, “Ağustos ayı içerisinde Sentido Perissia Hotel’de konaklayan müşterilerimizden bazıları, ishal ve mide bulantısı şikayetiyle Otel yönetimine başvurmuşlardır. Otel işletmemiz, anılan şikayetleri hassasiyetle değerlendirmiş; sağlık şikayeti ile başvuran müşterilerimizi sağlık kuruluşlarına yönlendirmek suretiyle muayene ve tedavi olmalarını sağlamış; anılan münferit sağlık şikayetlerinin nedenini araştırmak üzere işletmenin tüm birimlerini kapsamlı bir hijyen denetiminden geçirmiştir.
Sağlık şikayeti yaşayan müşterilerin yukarıda anılan doktor muayenesi sonuçlarında; ishal ve mide bulantısı şikayetini yaşamalarına neden olabilecek -gıda, kullanma suyu, içme suyu, genel hijyen kaynaklı- bir bulguya rastlanmamıştır.
Otel işletmemizin hijyen koşulları, sürekli ve periyodik şekilde; uluslar arası kabul görmüş bağımsız denetim kuruluşlarınca ve uzmanlarımızca denetlenmektedir. Otel işletmemiz, yukarıda anılan münferit sağlık şikayetleri üzerine, rutin denetimler dışında bilahare kapsamlı denetimler gerçekleştirmiştir. Bu denetimler hem uzman işletme personeli hem de bağımsız denetim kuruluşlarınca gerçekleştirilmiştir. Söz konusu kapsamlı hijyen denetiminde; anılan sağlık şikayetlerine neden olabilecek herhangi bir bulguya rastlanmamıştır” denildi.
Hastalara doktorların uyarısı doğrultusunda yapılan bilgilendirilmede; havuz ve denizi kullanmamaları; alkolün yanı sıra yağlı ve baharatlı yiyeceklerden uzak durmaları, bol bol su içip yoğurt tüketmeleri ve kişisel hijyenlerine özen göstermeleri tavsiye edildi. |