Ayşe Şule BİLGİÇ
Oluşturulma Tarihi: Mart 22, 2006 00:00
Evet efendim, geçen hafta da kısaca değindiğim üzere bu sene tüm motosiklet sevdalılarının ağzı kulaklarında olacak; çünkü peş peşe iki hafta, iki ayrı merkezde, iki ayrı organizasyonla motosiklet fuarlarımız var. İlki yarın başlıyor. Adı ’Motosiklet 2006’. İnterteks tarafından düzenlenen 13’üncü Uluslararası Motosiklet Fuarı 23-26 Mart tarihlerinde İstanbul Lütfi Kırdar Rumeli Exhibition Center’da gerçekleşecek.
Geçtiğimiz yıl 42 bin kişi tarafından ziyaret edilen, 13 yıllık geçmişi olan, TOBB kriterleri ile sektörün ’uluslararası fuar kaşesi’ taşıma hakkına sahip olan Motosiklet 2006, her yıl alıştığımız bir mekan. Her yıl ağzımın suları aka aka gezdiğim, hatta içinde saatlerce gezmekten utanıp, aynı standlardaki aynı görevlilerin beni her gördüklerinde; "Bu kız hala buralarda mı ya, 3 saat önce de buradaydı; hatta dün de buradaydı. Hırlı mıdır hırsız mıdır, bakıp bakıp geçip gidiyo? Bi motora da 100 kere bakılmaz ki..." dediklerini duyar gibi olurdum. Tabii motosikletin ancak hayalini kurmaya iznim olduğu dönemlerden bahsediyorum. Hani içindeki motor sevdan yüzünden bir o kadar oraya ait, ama henüz bir motorun olmadığı için de bir o kadar dışında hissedersin ya kendini... İşte o zamanlardan... Seneler sonra motor sahibi olup, ilk fuar gezdiğimde burnumdan kıl aldırmıyordum. Her hareketimle "Evet ben de artık her şeyimle buraya aidim!" diyordum. Eh işte ikisi de uç duygular. Şimdi daha olgun ve daha bilinçli bir motorcu olarak, her zaman yüzümdeki on numaralı gülümsememle, büyük bir sevinç ve huşu içinde gezeceğim fuarı.
KATILAN MARKALAR13’üncü Uluslararası Motosiklet 2006 Fuarı’nda motosiklet sevdalıları ile bir araya gelecek dünyaca ünlü motosiklet markaları; SUZUKI, DUCATI, KTM, VESPA, PIAGGIO, MOTANA, MV AGUSTA, CAGIVA, HUSQVARNA, JAWA, GILERA, BOSS HOSS, MONDIAL, MONERO, RAMZEY, JINLUN, SKYTEAM, BIANCHI, YELLOWROCK, GOMOTO, PIONEER, TAKASHI, YIBEN, ELITTE MOTORS, ARMODE, SUPERKING, DORADO...
Dört gün boyunca sektörün nabzını tutacak olan Motosiklet 2006 Fuarı, çeşitli showlar ve etkinlikleri ve nice sürprizleriyle motosiklet tutkunlarına heyecan ve coşkuyu maksimumda yaşatacak.
Neden iki fuar var?
Geçen hafta yazmıştım ya bu sene iki fuar var diye... İşte olayın sebebi şöyle; geçen sene MOTED’le İnterteks’in beraber organize ettiği fuardan sonra Moted ile İnterteks arasında çıkan bir takım anlaşmazlıklar bu ikilinin yollarını ayırdı. Başka bir organizasyon şirketi ile anlaşan Moted bu yılın ikinci fuarını düzenliyor. Her yıl alıştığımız Lütfi Kırdar’daki fuara ise Moted üyelerinden BMW, HONDA ve YAMAHA katılmıyor. Moted ile yollarını ayıran İnterteks ise her yıl olduğu gibi bu yıl da motosiklet fuarını katılımcı diğer markalar ile devam ettiriyor. Böylece, bize de ağzı kulaklarında iki fuar birden gezme şansı doğuyor. Tabii fuarlar bittikten sonra ister istemez hepimiz bu iki fuarı birbiri ile kıyaslayacağız. Umarım iki organizasyon için de aynı cümleleri kullanabilir ve ikisinin de arkasından "Helal olsun, çok güzel organize etmişler, 10 numara iki fuar gezdik bu sene..!" deriz.
Hangisine gitmeli ?Şimdi bana kalırsa gerçek bir motosiklet sevdalısı yılda iki gününü bu keyfe ayırır ve ikisine de gider. Ama yok şehir dışından geleceğim, yok programım uymuyor, yok eşim izin vermiyor gibi sebeplerle birini seçmek zorundaysanız, katılımcı listelerine bir göz atıp hangi fuarda daha çok ilginizi çeken marka varsa ona yönelmeniz yerinde olacaktır. İlk fuarın katılımcı listesini www.interteks.com.tr’den, sonraki hafta yapılacak fuarın detay ve katılımcı listesini ise www.motoshow.com adresinden görebilirsiniz. Dediğim gibi ben yerinizde olsam ne yapar eder, ikisini de görmeye çalışırdım. Kırk yılın başında iki fuar birden olmuş yurdumda, kaçırır mıyım, kim ne yapmış, neler getirmiş...
2006 yakışıklıları bizi bekliyorBRUTALE 910
909 cc ve 136 beygir, 4 zaman 4 silindirli bu tatlı çocuğu yapımcı firması şöyle anlatıyor. "Onun tarzını tanımlayan güçlü ve ayırt edici özelliği artistik dünyadaki hayatla benzerliğidir." Ben bunun üstüne tek laf daha etmem..
DUCATI MONSTER
Ducati’nin klasik Monster tasarımını koruyan yeni Monster 695, kendini daha fazla tork ve 10 beygir geliştirilerek, 73 beygir beygirgücü sağlayan 695 cc hacmindeki motoruyla karşımıza çıkıyor
MV AGUSTA F4 TAMBURINI 1000
’İhtirasın kalıba dökülmesi ve vücut bulması’ şeklinde özetlenebilecek bir anlayışla üretilen, bu el yapımı özel motor, 4 zamanlı, 4 silindir, 998 cc ve 172 beygir. Bu aykırı çocuğun ağırlığı ise 187 kg.
SUZUKI GSR 600
Bu sen piyasaya çıkan ve tahminimce çok kişinin gönlünü kaptıracağı bu yakışıklı 600 cc. 98 beygir gücünde, ağırlığı ise 183 kg.
VESPA GTS 250 İEYeni Vespa GTS250i.e. Vespa modelleri içinde en geniş silindir hacimli olan model. 250 cc dört zamanlı, sıvı soğutmalı, elektronik enjeksiyonlu motora, 12 inç geniş tekerleklere ve opsiyonel ABS özellikleriyle Vespa, scooter kullanma keyfini doruğa çıkarıyor.
SUZUKI GSXR 1000 Motor gücü takviyesinin ardından ağırlığı azaltılan Suzuki GSX-R 1000 rakiplerine göz dağı veriyor. Genel tasarımında büyük değişikliğe gidilmeyen motosikletin ön kısmında tekli büyük bir far kullanılmış. Farın iki yanındaysa büyük hava girişleri bulunuyor. Motor hacmi 998 cc, 11000 d/d maksimum gücü 178 beygir, 9000 d/d maksimum torku 121 Nm ve ağırlığı 166 kg.