Güncelleme Tarihi:
HANDE YENER TAM BİR FİYASKO
Project by Şenay Akay projesini hayata geçirme konusunda neler yaşadınız?
- Bu uzun zamandır hayalini kurduğum bir projeydi, doğru ekibi kurduğuma inandığım gün hayata geçirdim. Türkiye’de profesyonel anlamda a’dan z’ye imaj hizmeti veren ilk şirketiz. Eğer hizmet talep eden kişi bir şarkıcıysa ve yeni bir albüm çıkarıyorsa, giyimi, saçı, makyajı, albüm kapağı, klip çekimi, çıkış stratejisi, kriz yönetimi ve basın danışmanlığı gibi hizmetlerin tümünü bizden alabiliyor.
Sizce Türkiye’de imaj danışmanlığı nasıl algılanıyor?
- Maalesef doğru bir biçimde algılanmıyor. İmajı sadece yeni trendleri kendine uygulama zanneden bir çoğunluk söz konusu. Halbuki imaj, kişinin karakteri, konumu, birikimleri, amacı ve var olan tarzı ile alakalı bir durum.
Son zamanlarda “Devir imaj devri” sözüne çok inanılıyor, sizce de öyle mi?
- Devir her zaman imaj devriydi ama bunu günümüzde daha iyi anlıyoruz. Bir araştırmada insanları yüzde 55 görünüşümüzle etkilediğimiz ortaya çıkmış. İnsanlar bizim hakkımızdaki ilk düşüncelerini ve kararlarını bu doğrultuda veriyor. Farkında olmasak da imaj çok önemli... Hatta tek önemli şey, bu imajı taşıyacak kişi.
MODA İKONLARI İLE İKONCANLAR KARIŞTI
İmaj sonradan yaratılabilir ama onu taşıyan kişi de çok önemli. Türkiye’de nasıl imaj hataları yapılıyor sizce?
- En büyük imaj hatası, yeni trendleri kişinin durumunu değerlendirmeden uygulamak. Böyle olunca ya kişi bu imajı taşıyamıyor ya da tüm sanatçılar aynı fabrikadan çıkmış gibi oluyor. Erkek şarkıcılara bakın, pop veya fantezi söylesin, hepsinin imajı aynı.
İmaj ve moda birbirinden ayrı düşünülmez. Moda çalışmalarınızı ne kadar etkiliyor?
- Çok da ‘olmazsa olmaz’ bir durum değil. Ben modayı, vücudunu iyi tanıyan biri olarak değerlendiriyorum. Moda diye beni kötü gösterecek veya vücut tipime ve kişiliğime uygun olmayan kıyafetleri asla giymem ve giydirmem. Ama tabii ki modayı yakından takip etmek işimin en önemli detayı. Biz modayı takip edip kişilere nasıl uygulamamız gerektiğine karar veriyoruz.
Genel olarak Türk insanının modayı yorumlayışını nasıl buluyorsunuz?
- Şık ve modayı takip eden bir ülke değiliz. Bunun sebeplerinin en başında, ülkemizin sosyo-ekonomik durumu geliyor. Bir de yeniliklere açık bir toplum olmamamız. Hepimizde biraz muhafazakârlık ve “Elalem ne der” durumu var. Sosyo-ekonomik durumu iyi olan kişilerde ise moda konusunda bir aşırılık söz konusu. Sırf dikkat çekmek için modayı kullanan birçok insan var. Bunlara da maalesef ‘moda ikonu’ diyoruz. Tabii herkesi bu duruma sokmak istemiyorum. Bazen, gerçek ‘moda ikonları’yla ‘ikoncan’ları karıştırıyorlar.
AJDA VE KENAN’I ÇOK BEĞENİYORUM
Yaptığınız bu iş imajınızı ve stilinizi nasıl etkiledi? Şenay Akay şu anda nasıl bir stil ve imaja sahip?
- Tabii ki profesyonel bir ekiple çalışmanın nimetlerinden fazlasıyla faydalanıyorum. Şirketimizin ilk müşterisi bendim zaten ve bu bana çok olumlu yansıdı. Eskisinden daha sade ve basic bir giyim tarzım var artık. Çok şık veya dikkat çekici giyinmek gibi bir durumum yok. “Şenay Akay stil sahibi ve modayı dozunda uygulayan biri” diyebiliriz.
Size göre yeni albüm çıkaran ünlüler arasında imaj konusundan en iyi anlayan ve bunu hayata geçiren kim?
- En çok Kenan Doğulu ve Ajda Pekkan’ı beğeniyorum. Bu iki sanatçı zaten her zaman stil sahibi ve modayı kendilerine doğru uyarlayabilen kişiler.
İmaj değişimi konusunda en şaşırtıcı isimlerden biri Hande Yener oldu. Onun değişimini nasıl buluyorsunuz?
- Bence büyük bir fiyasko! Ben ve ekibimin düşüncesi, Hande Yener’den ziyade imajı yapan Kemal Doğulu’nun imajı olması. İşte bizim mesleğimizde yapılabilecek en büyük hata bu. İmaj, salt olarak onu yaratan kişinin zevklerini yansıtmak değil, imajı taşıyacak kişinin özelliklerine göre bilgi ve tecrübelerin yansıtılması olmalıdır. Lerzan Mutlu’nun imajında da aynı hata yapıldı. İmaj, kendi elbiseni başkasına giydirmek değil, o kişinin üzerine göre elbise dikmektir.
Hande Yener emanet elbise giyiyor.
Şimdiye kadar imaj danışmalığı yaptığınız kişiler arasında sizce en başarılı hangisi oldu?
- Tabii ki Fatih Ürek... Ama bunun en büyük sebebi radikal bir değişim olmasıydı. Fatih de buna hazır olduğu için çok doğru yansıttı.
"Modelliği bırakmadım"
Modelliği bırakmak konusundaki kararınızı bugün nasıl değerlendiriyorsunuz?
- Modelliği bırakmadığımı defalarca söylememe rağmen yeni işimden dolayı insanlar bıraktığımı düşünüyorlar. Ben mesleğimi çok severek yapıyorum ve podyumda olmaktan çok zevk alıyorum. Vücudum müsaade ettiği sürece de devam etmeyi düşünüyorum. Sadece artık daha seçici davranıyorum, o kadar.
Avşar'dan çok şey öğrendim
Bir dönem Hülya Avşar’la çalıştınız. Onunla çalışmak nasıldı, kalıplarını yıkmak kolay oldu mu?
- Biz Hülya Hanım’la hâlâ çalışıyoruz. Hatta önümüzdeki günlerde çıkacak albümle ilgili çok güzel çalışmalar yaptık. Evet, Hülya Avşar kendine çok güvenen bir sanatçı, ama asıl güveni albüm kapağında ve klibinde göreceksiniz. Hülya Avşar’la çalışmanın en güzel yanı, ondan öğrenilecek çok şey olması, düşünce gücünde ve vizyonunda sınırları olmaması. Bu da beraber çalışıldığında sizin kendinizi geliştirmenize sebep oluyor. Aşağı yukarı her noktada buluştuğumuz ve aramızda güçlü bir sinerji olduğu için bir kalıp yıkma durumu yaşamadık.