Güncelleme Tarihi:
*2022’ye damgasını vuran iki bienal vardı: Biri 59. Venedik Bienali, diğeri 5. Mardin Bienali.
*Miami Art Basel’da herhangi bir radikal eser üzerine konuşmayıp fuara konan ATM’yi tartışmamız feciydi. Eser değil, eserleri alanların banka hesap bakiyesini gösteriyordu bu ATM. ‘ATM Leaderboard’ bedbaht bir kırılma noktasıydı.
*İklim aktivistleri kadar, hedef aldıkları resimler de 2022 yılına bence damgasını vurdu. Vincent van Gogh’un ‘Ayçiçekleri’ adlı yapıtı talihsiz bir seçimdi doğrusu.
* Yılın sergilerine gelince, İş Sanat Kibele Sanat Galerisi’ndeki Mahmut Celayir’in ‘Peykerun’ başlıklı sergisini sayabilirim. Bunun dışında Salt'ın her iki yapısında devam eden Sahnede 90'lar kıymetli bir derlemeydi. artSümer’deki Erdal Duman’ın ‘Something’s not right’ı yılın en iyi galeri sergilerinden biriydi.