Hero: Ülker’le buluÅŸtuk Türkiye mama üssü oldu

Güncelleme Tarihi:

Hero: Ülker’le buluştuk Türkiye mama üssü oldu
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 13, 2004 00:00

Ãœlker ve Ä°sviçreli gıda grubu Hero’nun ortaklaÅŸa 10 milyon dolara kurduÄŸu Ãœlker Hero bebek maması fabrikası resmen açıldı. Hero Grubu BaÅŸkan Yardımcısı Rene Banziger, ‘Türkiye’yi içinde bulunduÄŸu bölgenin merkezi, üretim ve ihracat üssü görüyoruz’ dedi.ÃœLKER ve Ä°sviçreli gıda grubu Hero’nun yüzde 50’şer ortaklıkla, Ankara’da 10 milyon dolarlık yatırımla kurduÄŸu bebek maması fabrikası, hem Türk pazarındaki yabancı marka tekelini kırmayı, hem de ihracatta Türkiye’yi üs haline getirmeyi amaçlıyor. Ankara’da kurulan fabrikada üretilecek mamalar tüm dünyaya ‘Ülker Hero Baby’ markasıyla satılacak.Ä°sviçreli Hero Grubu BaÅŸkan Yardımcısı Rene Banziger, ‘İnanıyorum ki, bu kaşık maması fabrikası, Türk bebeklerinin dengeli beslenmesine ve saÄŸlıklı bir toplumun yetiÅŸmesine önemli katkıda bulunacak’ dedi. Türkiye’de bir yabancı yatırımcı olarak yeni iÅŸ imkanları yaratmaktan memnun olduklarını belirten Rene Banziger, Türkiye’yi içinde bulunduÄŸu coÄŸrafyanın merkezi olarak, bir üretim ve ihracat üssü olarak gördüklerini söyledi.Türkiye’de 3 bin 100 tonluk ve 35-40 milyon dolarlık bebek maması pazarı olduÄŸunu belirten Ãœlker Bisküvi, Çikolata ve Åžekerleme Grubu BaÅŸkanı Necdet BuzbaÅŸ, 2004’te 10 milyon dolarlık ciro öngördüklerini söyledi. Halen bebek mamasında yüzde 20 pazar payına ulaÅŸtıklarını belirten BuzbaÅŸ, 2005’te bu oranı yüzde 30’a çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.5 MÄ°LYON DOLAR Ä°HRACATBugüne kadar yabancı marka tekelinde olan bebek maması pazarının dünya standartlarında üretim yapan Ankara fabrikasıyla kırılacağına iÅŸaret eden Necdet BuzbaÅŸ, fabrikanın aynı zamanda tüm dünyaya yapılacak ihracatın merkezi haline geleceÄŸini söyledi.2005 yılı için 4-5 milyon dolarlık ihracat hedeflendiÄŸini belirten BuzbaÅŸ, Orta Asya, Avrupa ve OrtadoÄŸu ülkelerine ihracata baÅŸlandığını, yakında da Balkan ve Kuzey Afrika ülkelerinin buna ekleneceÄŸini belirtti. PATENT Ä°HRAC ETTÄ°KÃœlker Gıda Grubu BaÅŸkanı Metin Yurdagül, Hero Grubu’yla ortaklıklarının bebek maması pazarına girme çalışmalarınının baÅŸlamasından sonra gündeme geldiÄŸini söyledi. Yurdagül, ‘Biz beÅŸikten baÅŸlayarak besin taleplerine cevap vermek fikrinden yola çıktık. Hero Grubu da çalışamalarımız üzerine bize teklif getirdi. Hero, Ãœlker Bebe Bisküvisi markasının sahibi Yıldız Holding’e 10 milyon dolar patent ücreti ödeyecek, yani Türkiye’de ilk defa Ãœlker, patent ihraç ediyor’ diye konuÅŸtu. Bunun Ãœlker markasına duyulan güveni gösterdiÄŸini ifade eden Yurdagül, Hero Grubu’nun da saÄŸladığı altyapı ve teknoloji imkanlarıyla Ãœlker’in güvenini kazandığına dikkat çekti.Hurmalı ve yoÄŸurtlu mama da üretecekNECDET BuzbaÅŸ, her ülkede anne ve bebeklerin farklı tercihleri olduÄŸunu söyleyerek, Ar-Ge çalışmalarının devam ettiÄŸini her ülkenin beÄŸenilerine göre ayrı bebek maması ihraç edeceklerini ifade etti. BuzbaÅŸ, Suudi Arabistan’da hurmalı, Balkanlar’da ve Avrupa’da yoÄŸurtlu mama talebi olduÄŸunu söyledi. Halen 20 çeÅŸit bebek maması ürettiklerini belirten BuzbaÅŸ, Türkiye’de ise meyveli mamaların tercih edildiÄŸini, pazarda meyveli, ballı, muzlu, sebzeli, pirinçli, mısırlı ve muzlu, buÄŸdaylı çeÅŸitleriyle taleplere cevap verdiklerini söyledi.Ãœlker Hero mama 4-5 milyon liraÃœLKER Hero Genel Müdürü Nasuh Önal, bebek mamasının lüks deÄŸil, gerekli bir tüketim olduÄŸunu belirterek, bu nedenle fiyatlarının ulaşılabilir olduÄŸunu söyledi. Ãœlker Hero’nun 4-5 milyon lira arasında olduÄŸunu belirten Önal, piyasadaki yabancı markaların fiyatlarının 7-9 milyon lira arasında deÄŸiÅŸtiÄŸini kaydetti. Önal, ‘6 aylık bebeÄŸin 2 yaşına kadar saÄŸlıklı bedensel ve zihinsel geliÅŸimi için ihtiyaç duyduÄŸu besinleri anne sütüne destek olarak saÄŸlamayı ve kulanımının yaygınlaÅŸmasını amaçlıyoruz’ dedi.Hero, 1.5 milyar dolarlık Ä°sviçre deviÄ°SVİÇRE merkezli uluslararası bir gıda firması olan Hero, 1886’da kuruldu. Avrupa’nın en büyük mama üreticileri arasında yer alan Hero, 4 bin çalışanıyla Avrupa, Kuzey Amerika ve Güney Amerika’da faaliyet gösteriyor. Cirosu 1.5 milyar doları aÅŸan Hero, reçel, pasta süsleri ve tahıl bazlı barlar pazarında dünya liderliÄŸini elinde tutuyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!