Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Ekim 24, 2007 00:00
Çorum’da 1992 yılında fabrika kurarak, Anadolu’da yatırımı ilk başlatan şirketlerden olduklarının altını çizen Bilsar Yönetim Kurulu Başkanı Selman Bilal, "Ekimde yeni binaya taşındık.
Herkesin üretimden kaçtığı bir dönemde yeni yatırım yaparak, üretimi artırdık" dedi. Bilal, Japonya’dan ’Bil Store’ için davet aldıklarını belirterek, konuyu görüştüklerini söyledi.
ÜRETİM-ihracat, marka yönetimi ve perakende olmak üzere üç alana odaklanan Bilsar’ın Yönetim Kurulu Başkanı Selman Bilal, 1992’de Çorum’da fabrika kurarak, Anadolu’ya ilk yatırımı yapan şirketlerden biri olduklarını belirterek, söz konusu tesiste 2.5 milyon dolarlık yeni yatırım yaptıklarını söyledi. Selman Bilal, üretimde hálá büyüdüklerine değinerek, ekim ayında yeni binaya taşındıklarını anlattı. Bilal, "Organizasyon, operasyon büyüdü üretim alanı küçüldü. Esnek üretim anlayışını benimsedik. Üretimden mağazaya kadar hizmet veren bir lojistik altyapıya sahibiz. Herkesin üretimden kaçtığı bir dönemde yeni yatırım yaparak, üretimi artırdık" dedi.
30 MİLYON DOLAR İHRACAT: Sadece gömlek ürettiklerini, kendi markaları dışında A ve A plus denen lüks kategorideki markalara da çalıştıklarını belirten Bilal, "Kár marjları düştü ama üretime devam ediyoruz. Bu çalkantılı günlerde riski dağıttık; yüzde 50 ihracat yüzde 50 iç piyasa çalışıyoruz. 2006 ihracatımız 25 milyon dolar. Bu yıl 28-30 milyon dolara çıkacak" dedi. İkisi kendilerine ait olmak üzere Bilsar’ın toplam 7 markası bulunduğunu anlatan Bilal, "Özel anlaşmalar yapıyoruz. Koleksiyon İtalya, üretim bizde ihracat yapıyoruz. Arrow markasında koleksiyonu da biz yapıyoruz. Bil’s, Brooksfield, Calvin Klein, Fred Perry, Beymen Business da markalarımız arasında yer alıyor" diye konuştu.
ARROW’U BİZ YAYACAĞIZ: Sadece mal alıp, satmadıklarını, söz konusu markaların Türkiye’de satış, dağıtım dahil markanın yönetimini üstlendiklerini kaydeden Selman Bilal, yönettikleri marka sayısını artırmak istediklerini söyledi. Bu markaların yurtdışı haklarını da yeni yeni satın aldıklarını vurgulayan Bilal, "Arrow için Rusya, Ukrayna ve yakın Balkan ülkelerinde birlikte hareket edeceğiz. Bu bölgede Arrow’u biz yayacağız" diye konuştu. Küresel marka rekabetine karşı kendi markalarını da çok niş bir yere getirdiklerini, özel yerlerde sattıklarını anlatan Bilal, tek markanın çok risk taşıdığını, bu yüzden banka gibi marka portföyü oluşturduklarını söyledi. Bilal, "Türkiye’ye gelenler kapımızı çalıyor. Çoğunu reddediyoruz. Artık seçici duruma geldik" dedi.
JAPONYA’DAN TEKLİF ALDIK: Önemli bir Japon grubun Bil Store açmak istediğini ve bu konuda bir teklif getirdiğini anlatan Selman Bilal, şunları söyledi: "Kendi ülkesinde bu markanın dağıtımını üstlenmeye adaylar. Şu anda değerlendirme aşamasındayız. Sıcak bakabiliriz. Karar verip, anlaşacağız. Sadece beyaz gömlek üreten Bil’s çok özel bir marka ve son derece özel yerlerde satıyoruz. Güney Kore’de, Norveç’te, Fransa Lafayet’te varız. Bil’s yüzde 30 iç pazar ve yüzde 70 dış pazarda satılıyor."
New York Times Bil Store’u haber yaptı PERAKENDE alanına girmeye karar verince yerli-yabancı pek çok oyuncunun olduğu sektörde farklılık yaratmak istediklerini vurgulayan Selman Bilal, "Bil Store konsepti ortaya çıktı. Şeffaf bir mağaza. Her şey ortada. Mağaza vitrin iç içe. Kanyon’daki mağaza tam bir başarı hikayesi oldu. The New York Times gazetesi bile bize yer verdi. Övgüyle söz etti. İstinye Park’ta açtığımız B mağazasını da Bil Store’a dönüştürdük" dedi.
140 bayinin yarısı ’B’ mağazası olmak istiyorBİL Store kadar marjinal olmayan diğer mağaza konseptleri B ile ilgili Selman Bilal şu bilgileri aktardı: "Bayiler alışveriş merkezlerinin artmasıyla beraber mağazalar açmak istedi. B, onların baskısıyla ortaya çıktı. B mağazacılığın yeni konsepti, bazı mağazalarımızdaki ciroları iki katına çıkardı. Mağaza kendi içinde yeniden kurulabiliyor. Hareket edebilen modüller var. Bursa, Denizli, Eskişehir ve Adana’da da açılıyor. Karma ürünler satan 140 bayimizin yarıdan fazlası B mağazası olmak istiyor, alışveriş merkezlerinde yer bakıyor. Bir anda 70 mağazamız olabilir ama bekleyecekler. Sırayla. Her yerde açalım ve onları yaşatmaya çalışalım diye bir derdimiz yok. 30 civarında noktada olmak istiyoruz."