Her sanatçı bir markadır

Güncelleme Tarihi:

Her sanatçı bir markadır
Oluşturulma Tarihi: Mart 16, 2006 00:00

Popüler müzikte imaj, hem müziği satmak için kullanılıyor hem de dinleyicinin kendisini bir gruba ait hissetmesini sağlamak için. Pop şarkıcılarının imajı ne kadar güçlü olursa, dinleyici ile o kadar güçlü bir bağ kuruyorlar. Bu durumun farkında olan bazı ünlüler kendi markalarını yarattılar. Dream dergisi, modaya da hükmeden yıldızlara yer verdi.

Amerika’da alışveriş yapmaya kalkan herhangi biri çeşitli mağazalarda rap yıldızı Eminem’in erkek kıyafetlerini, P.Diddy olarak nam salan rapçi Sean Combs’un pantolonlarını, Jennifer Lopez’in havalı markası J.Lo’dan etekleri, Kylie Minogue’un iç çamaşırlarını, Gwen Stefani’nin eşofman altlarını ve çantalarını kolaylıkla bulabiliyor.

Tekstil ya da kozmetik sektörüne girip imzayı bir de o alanlarda atmak akıllı bir müzisyenin illa ki yapması gerekenler arasında. Bu bir trend! Üstelik, en son Beyonce Knowles’ın House of Dereon markasıyla katıldığı bu furya dinecek gibi görünmüyor.

NASIL BAŞLADILAR

Peki ama sanatçıları kendi markalarını yaratmaya iten nedir? Jennifer Lopez, kendi markasını yaratma nedeninin moda ikonlarına ve onların toplum üzerinde yarattığı etkiye duyduğu hayranlık olduğunu belirtiyor. Lopez, 2001 senesinde Andy Hilfiger’la gücünü birleştirerek Sweetface Fashion Company çatısı altında "JLO" markasını kurdu. Lopez, enteresan aksesuvarlarla süslenmiş, kabarık saçlı diva görüntüsünü markasına da yansıtmış görünüyor. Marka şu anda 11 kategoride ürün sunarak yoluna devam etmekte. Lopez’in tasarımlarının başarısı, 2005’te New York Moda Haftası’nda gördüğü ilgi ve 5 sene içerisinde ulaştığı satış rakamlarıyla da teyit edilmiş durumda.

2005’te mağazalarda jean ürünleri satılmaya başlayan House of Dereon markasının yaratıcısı Beyonce Knowles, "Bence kendi markanı yaratmak moda dünyasına girmek için harika bir adım" diyor. Beyonce, moda işini önceden Destiny’s Child için de kıyafet tasarlayan annesi Tina Knowles’ın yardımıyla yürütüyor.

YILDIZLARIN DA TERCİHİ

Gwen Stefani ise L.A.M.B. (Love Angel Music Baby) isimli bir marka yarattı. Öncelikle Gwen Stefani’nin klip ve konserlerinde giydiği tarzda, üzerinde L.A.M.B. logosu olan dar eşofman altları ve sweatshirt’lerle üretime başlayan marka, kısa sürede Gwen’in tarzından biraz saparak değişik tarzlarda ceketler, etekler, paltolar üretiyor. Carmen Electra, Paris Hilton ve Pamela Anderson gibi ünlüler de markayı beğendiklerini açıklıyorlar.

Şarkıcılık ve prodüktörlüğün yanında Sean Combs yani nam-ı diğer Puff Diddy de modacı olmaya soyunanlar arasında. "Sean John" adını verdiği tasarımlarıyla 2000’den itibaren her sene Amerika Moda Tasarımcıları Konseyi (CFDA) tarafından En İyi Erkek Tasarımcı ödülüne aday gösteriliyor. Sean John ürünleri Diddy’e yakışır biçimde 12-40 yaş arasındaki erkekler için hip hop trendlerine uygun tasarlanmış tişört, jean ve şapkalar içeriyor.

KYLIE’NİN SEKSİ İÇ ÇAMAŞIRLARI

Kendi markasını yaratmaya kalkışan ve şimdilik oldukça başarılı olmuşa benzeyen diğer bir sanatçı da Kylie Minogue. Kylie, senelerdir sürdürdüğü seksi kadın imajını "Love Kylie" adını taşıyan iç çamaşırı markasıyla birlikte pekiştirdi. 2004’te üretime geçen marka, her yaştan kadınlara yönelik 16 tarz ürün çıkarıyor.

Parfümleri de var

Ünlü giyim markaları genelde kendi isimleriyle bir de parfüm çıkartarak sadık müşterilerinin kalplerini çalmaya çalışır. Jennifer Lopez, Beyonce Knowles, Naomi Campbell ve Türkiye’den Tarkan gibi ünlüler de giyim markalarının izinden giderek kendi isimlerini taşıyan parfümler çıkarttı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!