Hekimler PR yarışında

Güncelleme Tarihi:

Hekimler PR yarışında
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 06, 2004 00:00

Mankenler, ÅŸarkıcılar, politikacılar ve iÅŸadamlarından sonra özel tanıtım uzmanlarıyla çalışan meslekler kervanına doktorlar da katıldı.Tüp bebek, estetik cerrahi, göz, diÅŸ, psikiyatri gibi müşterisi bol, getirisi yüksek alanların uzmanları seslerini Türkiye’nin dört bir yanına duyurmak için Halkla Ä°liÅŸkiler (PR) Uzmanlarıyla anlaşıyorlar. Onların yardımıyla haber bültenlerine, gazete sayfalarına girmenin yollarını arıyorlar.Doç. Dr. Bozkurt Åžener En büyük katkı haberle geliyorLazerli göz operasyonlarıyla ünlenen Doç. Dr. Bozkurt Åžener, Acıbadem Grubu’yla ortak kurduktan sonra Üçgen Ä°letiÅŸim’den medya danışmanlığı almaya baÅŸladı. Doç. Dr. Åžener bunun bir zorunluluk olduÄŸunu söylüyor: ‘İki hedefim var. Hakikaten iyi olmak ve bunu göstermek. Doktorun adı memnun kalan hastaların tavsiyesiyle yayılır. Peki, Gaziantep, Diyarbakır’daki hastaya nasıl ulaÅŸacaksınız? Bunun yolu ilanlar ve haberlerden geçiyor. Bence en iyisi medyada çıkan ve bilgiye dayanan haberler. Gazetelerde çıkan çok büyük ilanlar bile, haber kadar yankı uyandırmıyor...’Doç. Dr. Åžener’e göre, hekimler zaten bilimsel tartışmaları kongrelerde, yayınlarda yapıyorlar. Son geliÅŸtirmeleri topluma duyurmanın en iyi yolu da medyanın doÄŸru kullanılması. Aslında bu yönüyle halk saÄŸlığına da hizmet ediliyor. Doç. Dr. Åžener, üç eski gazeteciden aldığı PR desteÄŸinden memnun. ‘Profesyonel destek almak iÅŸimi çok kolaylaÅŸtırıyor. Gazeteciyi, ‘bende böyle haber var’ diye aramak istemem. Ama PR ÅŸirketim bu aradaki baÄŸlantıyı kurmam açısından çok önemli. Benim bakış açımı daha doÄŸru bir formata sokabiliyorlar. Tıp çok teknik ve dili, olaya bakışı farklı’ diyor. ÜÇGEN Ä°LETİŞİMHaber toplantısı yapıyoruzÜçgen Ä°letiÅŸim’in kurucusu Kadriye Yılmaz, Åžebnem AteÅŸ ve Elif Türkay müşterileriyle toplum arasında köprü kurabilecekleri her türlü mecrayı kullanıyor. Danışmanlık hizmeti verdikleri hekimleriyle yoÄŸunluklarına göre haftada bir ya da 15 günde bir düzenli toplantı yapıyorlar. ‘Bunlar gazetecilerin haber toplantısına benziyor. Müşterimiz haber konusu olabileceÄŸini düşündüğü konuları, dünyada kendi alanlarında meydana gelen geliÅŸmeleri, yapılan araÅŸtırmaları vb. konuları bizimle paylaşıyor. Biz de bilgiyi medyada nasıl deÄŸerlendirebileceÄŸimizi düşünüp, planlıyoruz ve harekete geçiyoruz’ diyorlar. Üçlü müşterilerini, Türk medyası, haber kavramı, haber-reklam ayrımı, röportajlarda dikkat edilmesi gereken konular konusunda bilgilendirdiÄŸini söylüyor: ‘Pratikte de sürekli bu bakış açısını kavrayabilmeleri için çaba sarf ediyoruz. Medyayla iletiÅŸimin tek noktadan ve bizim üzerimizden yürümesi mutlak talebimiz.’ Zaman zaman zorlandıklarını da itiraf ediyorlar. ‘Kimi zaman müşterilerimiz yaptıkları herhangi bir ÅŸeyin çok çok önemli olduÄŸunu düşünüyor. Ama biz tecrübelerimizden biliyoruz ki o konunun haber olma ÅŸansı hiç yok ya da müşterimizin beklentisiyle doÄŸru orantılı deÄŸil. Bu noktada medyanın bakış açısını müşterimize çok iyi anlatmamız gerekiyor. Bizi zora sokan ise medyanın bilgi talep etme hızıyla, hizmet verdiÄŸimiz kiÅŸilerin bu bilgiyi saÄŸlama hızı arasındaki farklılık.’ Dr. Teoman DoÄŸan - Dr. Gülriz KargülDanışman ÅŸirket, rekabet enstrümanlarından biriPlastik cerrahi merkezi PS Clinic’in sahipleri Dr. Teoman DoÄŸan ve Dr. Gülriz Kargül de PR ÅŸirketi Medya Evi’ni rekabet enstrümanlarından biri olarak kullanıyor. Dr. DoÄŸan, ‘Günümüzde iletiÅŸim danışmanlığı hizmeti alma tüm iÅŸ alanları için profesyonelliÄŸin gereÄŸi oldu. Ben her iÅŸi en iyi bilirim, en iyisini ben yaparım, yaklaşımı artık çok demode. Bu iÅŸi de profesyonellerine bırakmak gerekiyor’ diyor. FarklılaÅŸma çabası içinde olduÄŸunu söylüyor Dr. DoÄŸan. ‘En iyisini yaptığımızı iddia etmiyoruz. DiÄŸerlerinden farklı ÅŸeyler yapıyoruz. Bunları anlatmak için medyayla nasıl iliÅŸki kurulur bilmiyoruz. Reklamla haber arasında bazen çok ince bir çizgi var. Bu konuda da yanlış bir ÅŸey söylemek için basınla iliÅŸkiler danışmanına ihtiyacımız var’ diyor. Dr. Kargül, danışmanlarının yanlış yapmalarını önlediÄŸini söylüyor. ‘Tıp nazik bir konu. Ä°nsanlara olmadık, gereksiz umutlar da verebilir. Sonuçta medya danışmanı sizin böyle bir ÅŸey yapmanızı da engelliyor’ diyor.MEDYAEVÄ°SorumluluÄŸumuz büyükMedya Evi Ä°letiÅŸim Danışmanlığı yaptığı açıklamada, tüm sektörlerde olduÄŸu gibi hekimlerin de topluma bir hizmet sattıklarını, sunduklarını söylüyor:‘Biz de profesyonel bir ajans olarak, hekimlerimizin hedef kitlelerine en doÄŸru ÅŸekilde ulaÅŸmalarını saÄŸlamak için danışmanlık hizmeti veriyoruz. SaÄŸlık kendi başına çok farklı ve önemli bir sektör. Ä°letiÅŸim dünyasında da gerek yasal düzenlemeler gerekse etik anlayış nedeniyle bu sektörün iletiÅŸiminin kendine ait özel kuralları var. Toplumda yanlış umutlar ve beklentiler doÄŸuracak bilgiler kadar, umutla süren yaÅŸama isteÄŸini kıracak bilgilerin yer almaması da dikkat edilmesi gereken noktalardan biri.’ Haber planlarken Medya Evi’nin de kuralları var elbette. ‘Müşterimiz ile iletiÅŸimi yapılacak bilgilerin bilimsel olarak doÄŸruluÄŸu kanıtlanmış, toplumun söylendiÄŸi gibi yararına olup olmadığını görüşüyor ve masanın öbür tarafından farklı bir göz olarak deÄŸerlendiriyoruz.’Prof. Dr. Mustafa BahçeciDanışmanım doktor gibi ekibin parçasıAlman Hastanesi Tüp Bebek Merkezi Bahçeci KliniÄŸi Direktörü Prof. Dr. Mustafa Bahçeci, yaklaşık sekiz yıldır eski gazeteci Melek Elitok Tuncay’dan danışmanlık hizmeti alıyor. Bahçeci’ye göre iletiÅŸim her ÅŸeyin başında geliyor. ‘Hizmet verdiklerimize ya da hedef kitleye en doÄŸru, en hızlı ve en etkili ÅŸekilde ulaÅŸmamızı, yaptıklarımızı anlatmamızı saÄŸlayan kiÅŸi stratejik iletiÅŸim danışmanımız. OturduÄŸunuz yerden birilerinin sizi bulmasını ve sizin hizmetinize talip olmasını bekleyemezsiniz. Bu noktada profesyonel bir el, bizi hedef kitleye ulaÅŸtırıyor.’ Birincil görevlerinin hastayı tedavi etmek olduÄŸunu, ticaretle uÄŸraÅŸanlargibi reklam yapmalarının mümkün olmadığını belirten Prof. Dr. Bahçeci hekimlerin de toplumdaki geliÅŸmelere uyum saÄŸlamasından yana. ‘Tıp teknolojisi ve tedavi yöntemleri o kadar hızlı ilerliyor ki bunları halka anlatmamız gerekiyor. Böylece tedavi olmak isteyen kiÅŸi; hekim, hastane seçimini çok bilinçli bir ÅŸekilde yapıyor.’Bahçeci tıp dünyasının doktor, embriyolog, psikolog, hemÅŸireden oluÅŸan tıbbi kadro kadar eÄŸitim danışmanı, infertilite ve beslenme uzmanına, iletiÅŸim danışmanı gibi uzmanlardan oluÅŸan yan kadrolara da ihtiyacı olduÄŸu kanısında.Melek ElitokKurumun dışarıya açılan penceresiyimProf. Dr. Bahçeci ve ekibinin danışmanı Melek Elitok Tuncay’a göre, saÄŸlık sektöründe iletiÅŸim danışmanlığı yapmak büyük bir sorumluluk yüklüyor. Çünkü hedef kitle, saÄŸlık sorunları olan ve bu konuda en iyi doktoru, en iyi hastaneyi, en iyi hizmeti arayan hastalar.... ‘İşte bu noktada, yapacağınız tanıtım çok doÄŸru, çok bilinçli ve çok ölçülü olmak zorunda. Ben öncelikle, kurumun misyonuna, vizyonuna ve hedef kitlesine uygun olarak bilgilendirme ÅŸeklinde bir iletiÅŸim stratejisi izlemeye çalışıyorum. Ä°ÅŸin içinden gelen biri olarak hem kurumun hem de medyanın beklentilerini ve isteklerini çok iyi tahmin edebiliyorum. Danışmanlık yaptığım kurumun hizmetlerinin kalitesini, kapasitesini, farklılıklarını, gücünü ve tercih edilme nedenlerini, en doÄŸru iletiÅŸim kanallarını kullanarak anlatmaya çalışıyorum. Kurumun dışarıya açılan penceresi olarak görüyorum kendimi...’ diyor.DoÄŸru mesajlar içeren haberler planlıyor, röportajlar organize ediyor, halk toplantıları, basın toplantıları, kurumsal imajı ortaya koyan sosyal organizasyonlar yapıyor. Temsil ettiÄŸi kurum adına, ‘uzun soluklu, planlı, programlı ve kalıcı iÅŸler’ yapmaya çalışıyor.Dr. Cüneyt KeskinÖne çıkmak, farklılaÅŸmak istiyorumOrtodonti uzmanı Cüneyt Keskin’in neden PR desteÄŸi, diye sorulduÄŸunda cevabı net: ‘Açıkçası daha profesyonel düşünmek için... Yani hedeflenen noktaya ulaÅŸmanın, çaÄŸa ayak uydurmanın yolu bu. Düşündüklerimizi, hedeflediklerimizi ortaya koymak ve bunu iletmek çok önemli.’PR faaliyetini reklam yerine koymuyor. ‘Mal kötüyse reklama ihtiyacı var, görüşü eskide kaldı. En iyi ortodontik tedaviyi yaptığımı iddia etmiyorum. Ama öne çıkmak, rekabet etmek, dikkat çekmek, ben Cüneyt Keskin’im diyerek farklılaÅŸmak istiyorum’ diyor. Bunun için danışman ÅŸirketiyle aÅŸama aÅŸama ilerliyor, tıp etiÄŸini ihlal etmediÄŸini belirtiyor: ‘Tabii ki doktor olduÄŸumuzu hiçbir zaman unutmuyoruz. Bilgilendirme ağırlıklı haber veriyoruz.’PSYCHOPOMPS Yasakları dikkate alıyoruzKeskin’in danışman firması PsychoPomps. Ortakları PR stratejisi konusunda uzmanlaÅŸan Hülya Polat ve AyÅŸenur Güvenir. Ä°kili ‘Marketing, reklam, PR gibi alanlar arasındaki ayrımı reddediyoruz. Bir bilgi ağı içinde birbiriyle baÄŸlantılı, interaktif, hedefe kilitli, stratejik bir iletiÅŸim çemberi yaratıyoruz’ diyorlar. Doktor için iletiÅŸim planlaması yapmaları, yaklaşımı tıp etiÄŸine göre biçimlendirmeleri zorunluluÄŸunu getirmiÅŸ: ‘Her ÅŸeyden önce önümüzde saÄŸlık sektörünün yasakları var. Çalışmaya baÅŸlamadan önce DiÅŸ Hekimleri Odası’nın mevzuatından sınırlarımızı öğrendik. Cüneyt Bey’i kiÅŸilik özellikleri ve tercihlerine ters düşmeyecek biçimde konumladık. Günümüzdeki geliÅŸmeleri gözönüne alarak internet alanına ağırlık verdik, haber sitesiyle iÅŸbirliÄŸi yaptık.’ Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!