OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 09, 2005 00:00
Lüks erkek giyim markası Ermenegildo Zegna, müşteri profilini geniÅŸletiyor. Kaliteli kumaÅŸtan dikilmiÅŸ klasik takım elbiseleriyle akla gelen ve Gucci, Versace, Armani gibi moda devlerine üretim yapan firma yeni bir marka yarattı: Z Zegna.2003’te yaratılan markanın Türkiye’de bu üçüncü sezonu. Çizgisi bizim bildiÄŸimiz Zegna’dan tamamen farklı. Sosyal, görünümüne önem veren ve vücuduna güvenen erkekler için tasarım yapıyorlar. Koleksiyonun satıldığı Beymen maÄŸazalarının satın alma müdürü Polat Uyal, hedef kitleyi ‘updated man’ diye tanımlıyor; serbest çeviriyle ‘günümüze uyum saÄŸlayan erkek’ diyebiliriz. Z Zegna’nın yaratıcı direktörü Alessandro Sartori, tanıtım ÅŸovu için Ä°stanbul’daydı. 11 yıldır Ermenegildo Zegna için çalışan Sartori (36), klasik, muhafazakar iÅŸadamına deÄŸil kafaca çok daha genç, bambaÅŸka bir erkek grubuna hitap ettiklerini söylüyor. Alessandro Sartori ile koleksiyon üzerine konuÅŸtuk. Siz Z Zegna’nın yaratıcı direktörüsünüz. Tam olarak yaptığınız iÅŸi tanımlayabilir misiniz?- Tasarımcılar ve ürün müdürlerinden oluÅŸan yedi kiÅŸilik bir ekibiz. Hepimiz birlikte sezon trendlerine, kullanılacak kumaÅŸlara, tasarımlara ve markanın genel havasına karar veriyoruz. Åžu anda mesela zarafet ön planda. Renkler yumuÅŸuyor. Sonra Beymen gibi önemli müşterilerimize koleksiyonu gösteriyor ve satıyoruz. Z Zegna koleksiyonu ilk kez nasıl ortaya çıktı?- Ermenegildo Zegna, erkek giyim markası olarak 1910’da kuruldu. Erkekler için sartorial iÅŸinde (ısmarlama giyim) uzmandır. Sartorial giysilerin önceliÄŸi kaliteli kumaÅŸ, kaliteli dikim ve detaylardır. Aynı hedef kitle için beÅŸ yıl önce, hayatın farklı alanlarına yönelik bir spor koleksiyonu çıkardık. Daha sonra o ana kadar hitap etmediÄŸimiz baÅŸka bir müşteri grubunu hedef almaya karar verdik. Z Zegna, Ermenegildo Zegna’nın alt koleksiyonu gibi düşünülmemeli. Alt koleksiyonlarda çizgi, zevk ve müşteri kitlesi ana koleksiyon ile aynıdır. Sadece baÅŸka bir fiyat aralığında hizmet verir. Z Zegna böyle deÄŸil, tamamen bambaÅŸka bir erkek için yaratıldı. Bu bambaÅŸka erkek neye benziyor? - Biyolojik yaşının kaç olduÄŸu fark etmez ancak kafa olarak 30’lu yaÅŸlarında. Sık sık seyahat eden, bedenine güvenen, sosyal, görünümüne önem veren bir erkek. Bir kadın kadar ‘cool’ görünüm peÅŸinde. Gerçi son zamanlarda haddinden fazla kullanılmış bir terim ama metroseksüel olduÄŸunu söyleyebilirim. Ä°ki hafta önce Milano maÄŸazasındaydım. 46-47 yaÅŸlarında bir müşteri vardı maÄŸazada. Heteroseksüeldi. Bunu söylüyorum çünkü tarif ettiÄŸim erkeÄŸi anlatabilmem için önemli. Yanında karısı vardı ve jean pantolonlara bakıyordu. Bir tane denedi, kendinden memnun görünüyordu. Hemen aynanın önüne geçti ve en az dört kez arkasını dönerek poposunun nasıl göründüğüne baktı. Karısına poposunun bu pantolonla iyi görünüp görünmediÄŸini sordu. Demek istiyorum ki, artık erkekler de kadınlar gibi alışveriÅŸ yapmaya baÅŸladı. Sanırım artık erkeklerin de kadınlar gibi takıntılı oldukları giyim eÅŸyaları var. - Evet bu doÄŸru.Sizin bir takıntınız var mı?- Ceketler. Kaç tane ceketim olduÄŸunu bilmiyorum bile. Ä°stesem bir ikinci el maÄŸazası açabilirim. Peki Z Zegna, tanımladığınız bu erkek için farklı ne satıyor?- Kalite Ermenegildo Zegna ile aynı, ancak modayı daha sıkı takip eden tasarımlar. Sezonun trendlerini takip ediyoruz. Yani bir sezon 60’lar, diÄŸer sezon 70’ler temalı tasarımlar yapabiliriz. Ä°kincisi silueti daha ince ve fit. Renk kombinasyonları üzerine daha çok çalıştık. Bütün bir atmosfer yaratmaya çalışıyoruz. Elbette tek bir parça satın alabilirsiniz ama biz size önce Z Zegna tarzını bir bütün olarak anlatmalıyız. Bu yeni erkeÄŸi tanımlarken ‘cool’ dediniz. Bu kelimenin içinin nasıl doldurulduÄŸu biraz karışık bir konu. Sizin cool tanımız nedir?- Bana göre doÄŸru yerde, doÄŸru zamanda, doÄŸru giyinen kiÅŸidir. Blazer ceketin altına jean giyebilir. UMARIM ÇİFT PÄ°LÄ° BÄ°R DAHA GERÄ° DÖNMEZZ Zegna için tasarım yaparken sınırlarınız nedir?- Sınırınız hedefinizdir. BaÅŸka bir müşteri tipi için tasarım yaparak kendi müşterimin kafasını karıştırmak istemem. ÖrneÄŸin pantolonlardaki çift pili. Umarım bir daha geri dönmez ama zaten Z Zegna koleksiyonunda yeri olamaz. Bol, çuval gibi bir görünümü var çünkü. Trendlere ne kadar baÄŸlı kalıyorsunuz?- Z Zegna ile çok yakından takip ettiÄŸimizi söyleyebilirim. Klasik koleksiyonda çok büyük deÄŸiÅŸimler olmaz ama Z Zegna için bu mümkündür. DÖRT KENTÄ°N HAVASINI TAÅžIYAN 60 AYRI STÄ°LZ Zegna’nın ilkbahar-yaz koleksiyonunda toplam 60 ‘look’ (görünüm) var. Yani, birbiriyle kombinlenebilecek çeÅŸitli parçalardan oluÅŸan 60 kıyafet seti seçeneÄŸi. Bütün bunlar, Roma, New York, Londra ve St. Tropez adını taşıyan dört grubun altında yer alıyor. Hepsi aynı erkeÄŸin, hayattaki farklı anları için tasarlanmış. New York grubunda iÅŸ hayatını çaÄŸrıştıran renkler, Londra’da resmi anlar için saten yakalı smokin ceketler veya polo yaka kazaklar, Roma’da dokuma kumaÅŸtan yapılmış şık ama spor tasarımlar, St. Tropez’de ise esin kaynağı Akdeniz’in renkleri ve tazeliÄŸi var.Son trend, saçını Bree veya Susan gibi yaptırmakAmerika’da NBC’de Türkiye’de CNBC-E’de yayınlanıyor. Dizide aynı banliyöde yaÅŸayan dört ev kadınının hayat hikayeleri konu ediliyor. Amerika’da sezonun en iyi dizisi ilan edilen ‘Desperate Housewives’ (Umutsuz Ev Kadınları), Nielsen’in rakamlarına göre seyirci sayısını her hafta artırarak en çok izlenen program oldu. Türkiye’de de ilgiyle izleniyor. Dizideki dört kadın karakter Susan, Lynette, Bree ve Gabrielle giydikleriyle, taktıklarıyla ve saçlarıyla Türk kadınlarına örnek olmaya baÅŸladı. Hatta Erdem Kıramer Kuaför Salonları müşterilerinin saçını Desperate Housewives kadınları gibi yapmaya baÅŸladı. Salonlarda her aynanın önünde dizi karakterlerini tanıtan kartlar var. Bree gibi kızıl mı Lynette gibi sarışın mı olmak istediÄŸinize kartlar sayesinde karar verebiliyorsunuz. Erdem Kıramer’in deneyimli kuaförlerinden Hüseyin Özcan uygulamaya bir ay önce baÅŸladıklarını söylüyor. ‘Diziyi müşterilerimiz zevkle izliyor. Ä°zlemeyenler de sayemizde izlemeye baÅŸladı. Oradaki karakterlerle kendilerini özdeÅŸleÅŸtiriyorlar. ÖrneÄŸin çocuklu ve dul olanlar Susan’a benzemek istiyor.’ DÄ°ZÄ°NÄ°N KARAKTERLERÄ°Susan: Kızını yalnız büyüten boÅŸanmış bir kadın. Biraz umutsuz. Kumral, omuz hizasında kesilmiÅŸ saçları var. Fazla iddalı görünmek istemeyen kadınlar onun gibi olmayı tercih ediyor. Gabrielle: Hayatta her istediÄŸine kavuÅŸmuÅŸ eski bir model. Zengin bir eÅŸ, büyük bir ev, mücevherler ve bol para... Tabii bir de 17 yaşında bir bahçıvan! Gabrielle tam bir esmer bomba. Kocasını aldatan bir kadını oynadığı için saçlarını onun gibi yaptırmak isteyenlerin sayıları az. Lynette: Bir iÅŸ kadınıydı. Ä°yi bir kariyeri vardı. Sonra dört çocuÄŸu oldu ve toplantı odalarına veda edip ‘evinin kadını’ olmayı seçti. Sarışın kat kat kesilmiÅŸ saçları var. Bu model çok beÄŸeniliyor. Bree: Ailenin kutsallığına inanıyor; ama ailede isyan çıkmak üzere. Temizlik ve düzen, saplantısı yüzünden sürekli sinir krizinin eÅŸiÄŸinde. Ancak bakır tonundaki saçları çok ilgi çekiyor.Â
button