Güncelleme Tarihi:
Ekibimizde araba kullanan insan darlığı var, o yüzden ‘Mercedes-Benz Bahar Rallisi’nde Hürriyet Pazar’ı temsil etme görevi bana düştü. “Ralliye girer misin” dediler, “Girerim tabii ne girmeyeceğim” dedim. Bir de co-pilot’a ihtiyacım vardı. Serkan Ocak “Arabayı ben kullanacaksam gelirim” dedi ve kaybetti, Aslı Barış “Ben navigasyon bilmem, sağa dönülecek yerde sola dön derim” dedi sıyrıldı, ihale bu tip haberlerdeki daimi partnerim Burak Kuru’ya kaldı. Cumartesi sabahı kalktık Kurtköy yollarına düştük.
** Önce rallinin kurallarını öğrenmek için ilgili briefing’i dinledik. Seyir halindeyken herhangi bir şekilde cep telefonu kullanmak yasakmış. Bu iş co-pilot’u biraz bozdu. Epey bir kural vardı, tamamını anlamamış olabiliriz. Start ortamı şenlikli. Çok canavar araçlar var. Biraz gözümüz korktu. Hemen co-pilot’uma ‘en kötü durum senaryosu’nu açıkladım: “Abi şurada bir Wolkswagen bir de Citroën 2CV var. Her şey ters gitti diyelim, bu ikisini geçmekle yetiniriz artık.” (Geçemediler)
** 1971 model Mercedes 280 E’mizi teslim aldık. Benzinimiz yokmuş. İddialı bir giriş yapmayı planladığımız rallide start alır almaz ‘pit stop’ yapmak zorunda kalacak olmamız bizi biraz üzdü ama yıldırmadı. Gerekirse geriden gelir, sonradan açılırız. Nedir yani? (Bu afili abi değil arkasındaki beyaz arkadaşız biz)
** Lakin henüz daha start sırası beklerken yandan gelen bir sesle irkilmemiz iyi olmadı: “Sizin lastik patlamış.” İndik baktık gerçekten patlamış. Böylece bize yakışanı yaparak daha yola çıkmadan sağa çekmiş olduk. 1965 model bir Mercedes 190 olan yeni aracımıza transfer olduk. Ve herkes gittikten sonra yola koyulduk. Derece umudumuzu çabuk tarafından kaybedince, motivasyonu gazetemize madalya ile dönmekten çok bizi en komik hale sokmak olan fotomuhabirimiz Murat Şaka’ya teslim olmak zorunda kaldık. O da eksik olmasın bizi iki dakikada bir durdurdu “Arabaya yaslanın”, “Blues Brothers yapın” gibi türlü türlü taleplerle iyi niyetli yarış çabamızı bambaşka bir şeye çevirdi.
** Toparlayacak olursak, bizim derecemizi boş verin. İlk elin günahı olmaz diyelim geçelim. Dereceye girenlere dönelim: Birincilik 1973 model 350 SL aracıyla Fatma Türe ve Özlem Köm ikilisine gitti. İkinciliği 1978 model 230 CE aracıyla Kıvanç Dündar ve Suat Ekmekçioğlu alırken, 1972 model 350 SLC aracıyla Sedef Dündar ve Zeynep Çağdaş ise üçüncü oldu.