Güncelleme Tarihi:
90'larda süpermodel denince akla Naomi Campbell, Linda Evangelista ve Cladia Schiffer gibi isimler gelirdi. Her yerdeydiler... Sosyal medyanın henüz hayatımıza girmediği o günlerde sadece güzellikleri, yetenekleri ve kişilikleriyle ön plandaydılar. Bugünlerdeyse işler biraz değişmiş durumda. Günümüzün süpermodelleri Cara Delevinge, Karlie Kloss, Jourdan Dunn, Joan Smalls, Kendall Jenner ve Gigi Hadid gibi 'instagram kızları'nın binlerce, hatta milyonlarca sosyal medya takipçisi var. Örneğin Cara Delevigne'nin Instagram'da şu an itibarıyla takipçi sayısı, 9 buçuk milyona yakın! Bu rakamlarla doğru orantılı olarak şöhretleri tanımlanıyor; hatta bu rakamlar sayesinde reklam kampanyalarına seçiliyorlar.
Efsane model Naomi Campbell'ın bu konuda söyleyecekleri var... 44 yaşındaki süpermodel, eğer bugün her şeye en baştan başlayabilseydi, yine aynı yolu tercih edeceğini, asla 'Instagram kızları' gibi olmayacağını söyledi: "Benim jenerasyonumdaki kadınlar, örneğin Cindy Crawford, Linda Evangelista, Christy Turlington, Claudia Schiffer; rütbemizi kendimiz kanıtlamak zorundaydık. Bugünlere çok engel aşarak geldik. Şimdilerdeki süpermodellere bakıyorum da, kendi kendime 'Allahım biz ne kadar çok çalışmışız, hala da çalışıyoruz, bir de şunlara bak! Bunlar da model mi!' diyorum. Tabii ki aksini tercih etmezdim. Her şeye en baştan başlama şansım olsaydı yine aynı yoldan giderdim. Çünkü bu benim!"
Günümüz süpermodellerinden, 1 buçuk milyon Instagram takipçisi olan Gigi Hadid ise farklı düşünüyor: "Sosyal medya kesinlikle bu işin bir parçası. İnsanı sektöre ait hissettiriyor" diyen modele göre takipçi sayısı çok önemli: "Şirketler takipçi sayınıza ve farklı yaş gruplarıyla olan iletişim yeteneğinize bakıyorlar. İnsanlara ne kadar farklı yönlerinizi gösterebilirseniz kadar iyi iş yaparsınız."