Güncelleme Tarihi:
Central Michigan Üniversitesi’ndeki bir araştırma, sosyal medyadaki negatif yorumların pozitif yorumlardan daha ‘akıllıca’ bulunduğunu ortaya çıkarttı.
Harvard Business School’dan araştırma direktörü Teresa Amabile, geçmiş yıllarda bu konuda ilginç bir araştırmada bulunmuştu. Aynı yazar tarafından kaleme alınmış iki kitap eleştirisi seçmişti. Eleştirilerden biri negatif, diğeri pozitifti. Amabile, yazarın kimliğini saklayarak 55 kişiden oluşan bir araştırma ekibine, her iki makaleyi de okumalarını ve hangisinin yazarının daha 'işine hakim' olduğunu değerlendirmelerini istedi. Katılımcıların çoğu, negatif olarak yazılmış kitap eleştirisini yazan kişinin çok daha zeki olduğunu düşündüklerini söyledi. Oysa her iki makaleyi de yazan aynı kişiydi.
KÖTÜ YORUMLAR ZEKİCE BULUNUYOR
Wired dergisinden Clive Thompson'un makalesi ise, sosyal medyada da benzer bir kanının bulunduğunu söylüyor. Twitter ya da Facebook'ta bir konuda olumsuz olarak eleştiri yapılan kişiler daha çok takip ediliyor ve akıllı bulunuyor.