Kıvrımlı eşyalar kıvrımlı kadınlar kadar seksi

Güncelleme Tarihi:

Kıvrımlı eşyalar kıvrımlı kadınlar kadar seksi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 07, 2014 02:29

Araştırmalara göre bükülebilen eşya ve tasarımlar beynimizdeki zevk korteksini hareketlendiriyor ve daha "güzel" bulunuyor.

Haberin Devamı

Araştırmacılar insanlara düz ve kıvrımlı olmak üzere pek çok mimari objenin, odanın ve eşyanın fotoğraflarını gösterdi. İnsanların yüzde 60’ı, kıvrımlı objeleri düzlerine göre çok daha “güzel” buldu.

Beyin dalgalarını araştıran Toronto Üniversitesi, “kıvrımların” beyindeki “anterior singulat (önkuşak) korteksinin” aktive ettiğini öğrendi. Beynin bu bölümü, duygularımızı etkiliyor.


Kıvrımlı eşyalar kıvrımlı kadınlar kadar seksi


“Neden kıvrımlardan etkileniyoruz” sorusuna araştırma grubundan Oshin Vartanian’ın verdiği yanıt; kıvrımların insanlara “yumuşak” ve “daha az tehditkâr” geldiği, dolayısıyla daha az korku duyulduğu ve insanların kendilerini daha rahat hissettikleri yönünde.

Haberin Devamı

Dolayısıyla insanlar kıvrımlı odalara, eşyalara ve objelere daha sıcak bakıyor. Tabii kadınlara da...

Bu tip araştırmaları takip eden Koreli firmalar Samsung’un Galaxy Round ve LG’nin Flex adını verdikleri kıvrımlı ürünleri geçtiğimiz sene çıktı.


KIVRIMLI TV NE İŞE YARAR

Kıvrımlı eşyalar kıvrımlı kadınlar kadar seksi


* Kıvrımlı TV’de film izlemek, sinemada film izlemeye daha çok benziyor.

* Pocket Lint sitesinden Stuart Miles; “ilginç bir fikir, çözülmese de olacak bir problemi çözüyor” diyor.

Kıvrımlı eşyalar kıvrımlı kadınlar kadar seksi



* Kıvrımlı TV’ler çok daha pahalı. Mesela Samsung’un herhangi bir curved modeli, yaklaşık 10-15 bin lira civarında. Oysa aynı tip modellerin düz ekranları 2-3 bin lira aralığında.

* Bazı uzmanlara göre, doğru noktada oturmazsanız kıvrımlı ekranda her şeyi göremezsiniz. Yani, aileler için uygun bir çözüm değil.

* Bir diğer makul öneri de, kıvrımlı ekran konusunu TV’ye değil, kişisel bilgisayar, tablet veya telefon ekranına taşımak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!