Güncelleme Tarihi:
DİSNEY ÇAĞI BİTTİ Mİ?
‘Angry Birds’, film hakları satın alınan ilk aplikasyon. Dünyada yarım milyara yakın kişinin akıllı telefonuna gömülüp bağımlılık derecesinde oynadığı bir oyunun animasyon filmine dönüşmesi milat sayılıyor. Hollywood Reporter, yakında beyazperdeye düşecek dijital çağ kahramanları arasında ‘Candy Crush’ oyununu ve mesajlaşırken kullandığınız emoji karakterlerini sıraladı. Hollywood’un sosyal medyadan, aplikasyonlardan yeni çizgi kahramanlar türetmeye çalıştığı bir dönemin başı bu. ‘Donald Duck’, ‘Mickey Mouse’ da kimmiş!
MASAL DEĞİŞTİ Mİ?
Ne ‘Wall-E’deki naif aşk hikâyesi ne ‘Toy Story’deki dostluk vurgusu ne de ‘Inside Out’taki insan beynini anlamaya çalışma merakı... Yeni model çizgi masalın konusu: Öfke kontrolü. Film, bugüne kadar vizyona girmiş en agresif animasyonlardan biri olarak yorumlanıyor.
Filmde ‘Red’ karakterine ses veren aktör Jason Sudeikis, ‘Angry Birds’ başarısını insanların kolaylıkla filmde kendisini görebilmesine bağlıyor: “Yeni çağ hastalığı bu. ‘Öfke yönetimi’nin bu kadar popüler olması da bu yüzden. Herkes yanlış anlaşılmaktan, derdini anlatamamaktan ve bu yüzden çok çabuk sinirlenmekten şikâyetçi. Öfkeyi olumlu bir güce dönüştürmenin yollarını ararken çatık kaşlı bir kuşun modern kahramana dönüşmesi pek de tesadüf değil.”
GÜLERYÜZ DEMODE Mİ OLDU?
Eski kuşağın ‘huysuz ve aksi’ çizgi karakter temsilcisi ‘Somurtkan (diğer adıyla Huysuz) Şirin’di. Çatık kaşı ince, asabiyeti tatlı, zararı kendine, adı üstünde: Şirin! Yeni jenerasyonun antikahramanı ‘Angry Birds’ün ‘Red’ karakteriyse ‘Recep İvedik’ bakışlı, dokunsan patlayacak kıvamda. Psychology Today dergisine göre yeni kuşak pembe masallara pek inanmıyor; yıkan, döken, bağırıp çağıran antikahramanları daha gerçekçi buluyor.
AŞK-NEFRET İLİŞKİSİNDEN DOĞAN BİR FENOMEN
Dünya çapında pazar araştırmaları yapan aytm.com’un ‘Angry Birds’ raporu ilginç detaylarla dolu. Oyunu bu kadar popüler kılan, aslında ona duyulan nefret ve bağımlılık. Kullanıcıların yüzde 12’si bırakmak için birden çok kez aplikasyonu silip tekrar yüklemiş, diğer yüzde 12’si bağımlılık tedavisine ihtiyaç duyduğunu itiraf etmiş. Yüzde 50, oyunu oynarken rahatlamış hissetse de öfke hissine kapılanların oranı yüzde 19.
200 milyon: Dünyada insanoğlunun sadece bir gün içinde Angry Birds oyunu için harcadığı dakika.
Yüzde 54: Angry Birds kullanıcıları arasında oyuna bağımlı olduğunu düşünenlerin oranı.