Güncelleme Tarihi:
Emoji sembolleri 90'ların sonunda Japonya'da yaratıldı.
İnternette yer alan ve her simgenin neyi işaret ettiğini anlatan Emojipedia sitesinin kurucusu Jeremy Burge, 'Kelimelere dayalı bir sohbete kişilik katmanın en şahane yolu Emoji'dir' diyor.
Kısa ve hızlı mesajlaşan jenerasyon, bazen parmak oynatarak yazmak yerine küçük bir Emoji ile ne düşündüğünü hissettirebiliyor.
Mashable'a 'Ama yine de Emoji kullanmanın derinlerinde başka şeyler yatıyor' diyor; Avustralya'da bulunan Flinders Üniversitesi'nden Emoji üzerine çalışmalar yapan Dr. Owen Churces. Churces'ın araştırmaları, insanların gerçek yüzlerindeki mimikleri Emoji üzerinden yapabildikleri için bu işin bu kadar başarılı olması yönünde. Churces, 'Beynimiz Emoji'lerin dünyasına adapte oluyor ve bu tip uyarıcılara verimli nöral tepkiler vermeyi öğrenir' diyor ve ekliyor: 'İnsan beyni, örneğin ' :-) ' şeklindeki bir sembolü anlayabiliyor çünkü çok sık görüyor. Bu, kültürel olarak yaratılmış olana verdiğimiz nöral bir tepki.'
EMOJI'NIN BAŞARISI BİLİMSEL OLARAK DA KANITLANDI
Sembolleri kullanmanın iletişimi güçlendirdiği de bilimsel olarak kanıtlandı. 1996 yılında New Mexico Üniversitesi'nde bir deney yapıldı. 12 kişilik bir ekip, iki gruba ayrıldı ve her iki grup da iletişimi bilgisayarla sağladı. Her iki gruba da çözmeleri için bir ödev verildi. Bir grup sembollerle anlaşırken, diğerleri sembolleri kullanmadı. Deney sonunda sembol kullanan ekibin verilen ödevde daha hızlı ilerlediği ve üstelik çalışırken eğlendiği ortaya çıktı.
EMOJİ VARKEN, ÜZGÜNÜM DEMEK YETMEZ
Bugüne kadar Emoji'ler hakkında yapılan diğer çalışmalarda da duygusal sembollerin, göndermeye çalıştığımız mesajı ayrıntılarıyla anlatma ve doğru iletme görevi üstlendiği ortaya çıktı. Mesela; üzgün bir mesajı üzgün bir Emoji ile göndermek, gerçekten ne kadar üzgün olduğunuzun kanıtı gibi oldu.
Mobil cihazlarında Emoji bulunan ve zaten yıllardır bunu kullanarak 'büyüyen' gençlerin genel olarak duygularını ifade etmek konusunda daha rahat davrandıkları da bu araştırmalar çerçevesinde ortaya çıkan gerçeklerden biri. Üstelik Emoji yalınz Instagram'da değil, Twitter'da da yoğun olarak kullanılıyor.
FiveThirtyEight adlı data toplama sitesinin araştırması, Twitter'da en çok kullanılan Emoji'yi belirledi. Toplam 342 milyon tweet üzerinden yapılan araştırma sonucunda kalp işareti, gözlerinden yaşlar çıkarak eğlenen surat, hiç eğlenmeyen surat, 'kalp göz' ve rahatlamış surat en çok kullanılan Emoji'ler olarak belirlendi.
BEYONCE DE KULLANDI, KATY PERRY DE
Ne kadar saçma görünürse görünsün, Emoji çağımızın dilinin bir parçası ve evrensel bir anlaşma yöntemi oldu. Yalnız mesajlarda değil, gerçek hayatımızda da kendine yer buldu.
Mesela 2009'da projeye fon bulma ve geliştirme sitesi olan Kickstarter'da başlayan bir proje ilginçti. Herman Melville'in ünlü eseri 'Moby Dick', tamamen 'Emoji Dick' adıyla sembollerle yazıldı.
Pek çok moda tasarımcısı, Emoji'ye koleksiyonlarında yer verdi.
Beyoncé Emoji kullanarak kendi markası üzerinden pek çok yan ürün satışa sundu.
Katy Perry, 'Roar' klibinde şarkı sözleri yerine Emoji kullandı.
NBA oyuncusu Mike Scott koluna emoji dövmesi yaptırdı.
Dünyaca ünlü dizi 'Girls'de Emoji üzerine yüzlerce espri yapıldı.
Bir Fransız reklam ajansı ise, çocukları internet tacizinden koruma konulu reklam kampanyasında yaptığı afişlerle Emoji'nin tadını tuzunu kaçırdı.
Emoji simgelerini gerçek kafalara uyarlayan şirket, pek çok kişiden tepki çekti. Gerçekten de Emoji hiç bu kadar sevimsiz ve korkutucu görünmemişti.