Güncelleme Tarihi:
Erkeklerde makyaj akımı, yalnızca sahne sanatçılarının tekelinde olmaktan çoktan çıktı. CoverGirl adlı kozmetik markası, 724 bin Instagram takipçisi olan James Charles’ı ilk kez ‘marka elçisi’ seçince de ortalık karıştı. Pek çok erkek, makyaj yapabilme özgürlüğünü ilan etti ve endüstriye erkekler için de makyaj malzemeleri satan alternatif markalar katıldı.
Pek çok erkek, sosyal medyada makyaj yapabildikleri fotoğrafları daha rahat paylaşıyor. Bu da beraberinde kafa karıştıran soruyu getiriyor: Erkekler makyaj yapmalı mı?
Bu 'güzel oğlanlar' aslında halen ana akım makyaj markaları tarafından kabul görmüyor. Örneğin bir markanın sloganı 'Belki bu kadın böyle doğdu, belki de sırrı bu' diyerek makyajın yalnızca kadının doğasına ait bir sanat olduğunun altını çiziyor.
YouTube ve Instagram gibi hesaplarında bu tip paylaşımlarıyla gündeme gelen isimlerse 'drag queen' ya da transeksüel olmadıkları halde makyaj yapabilme özgürlükleri olduğunu söyleyen isimler..