Güncelleme Tarihi:
Kadınlar Günü yaklaşırken, hem sosyal medya hem de dünyaca ünlü moda markaları bununla ilgili reklam kampanyalarına ağırlık vererek kadının gücünü dünyaya göstermeye hazırlanıyor.
Geçtiğimiz ayın sonlarında 21 Ocak’ta ABD’de başlayan; içinde kadın haklarının da yer aldığı ancak daha çok insan hakları konusunda pek çok konuyu işleyen bir başkaldırı hareketi olan Women’s March (Kadınların Mart’ı) hareketinin de etkisiyle pek çok dünya devi marka, 8 Mart Kadınlar Günü temalı projelerine hız verdi. Bunlardan biri de, Paris menşeili 71 yıllık moda devi Christian Dior.
Dior’un ‘Poison Club’ (Zehir Kulübü) adını verdiği yeni reklam kampanyası, yeni parfüm ‘Poison Girl’nı (Zehir Kızı) oldukça başarılı bir videoyla desteklendi.
REKLAM MÜZİĞİ DİKKATİ ÇEKTİ
Ay başında yayınlanan videonun müziği ise geçtiğimiz günlerde Spotify’a geldi. Büyük başarı kazanan kampanyanın reklam müziği, Gener8ion adıyla da bilinen ve Justice, Boys Noize, Chromeo gibi önemli ekiplerle olan çalışmalarıyla tanınan 31 yaşındaki Fransız DJ Benoit Heitz’a ait. Heitz, iki sene önce de Sri Lankalı müzisyen M.I.A ile birlikte çalışmıştı. Gener8ion’ın bu kez 23 yaşındaki ABD’li aktris ve müzisyen Tayla Parks’la birlikte kaydettiği ‘No Rebel’ (İsyan Yok) şarkısı, görsel olarak oldukça başarılı olan klibiyle de dikkatleri çekti.
Artık tamamen paket program olarak düşünülen ve uygulanan reklam kampanyasının mesajı, kadınlara yönelik sıfat tamlamaları yerine tek bir sıfatın kullanılması: Zehir. YouTube’daki video sonrasında, videoda izlediğiniz dans figürlerini nasıl yapacağınıza dair eğitim videoları da mevcut.
‘Ben zehrim’, ‘Zehir Dans Meydan Okuma’ ve ‘Zehir Kulübü’ gibi etiketlerle sosyal medyada da ilgi gören reklam filminde başrolde 27 yaşındaki genç model Camille Rowe yer alıyor.