Güncelleme Tarihi:
EN ÇOK İMZA ALAN KAMPANYA
BİREYSEL TALEPLER
Bireysel yardım talepleri, genel politika değişikliklerine yönelik olanlardan daha fazla destekçi topluyor. Acil ilaç talebindebulunan bir kampanya, Ankara katliamının faillerinin bulunması için açılankampanyalardan çok daha fazla imza alabiliyor.
EN ÇOK DESTEK HANGİ KAMPANYAYA GELDİ
Değişim için kampanya başlatanlara en çok destek hayvan haklarıyla ilgili kampanyalarda geldi. İnsan hakları için açılan 1.222 kampanyaya 1 milyon 272 bin 834 kişi destek verirken, hayvan hakları için açılan 567 kampanyaya 2 milyon 23 bin 719 kişi imza verdi. Sürdürülebilir gıda, LGBTİ hakları, seks işçiliğinin ve insan ticaretinin durdurulmasıyla ilgili kampanyalar geri planda kaldı.
İNSAN HAKLARI
2015’te en çok kampanya açılan alan insan hakları oldu. Doğu Türkistan’daki insanlık dışı olayların durması, Can Dündar ve Erdem Gül’e özgürlük isteyen kampanya, Yarbay Mehmet Alkan ve tiyatrocu Levent Üzümcü’nün ifade özgürlüğünü savunan kampanyalar öne çıktı.
YULİN'E HAYIR!
** Çin’de düzenlenen Yulin Köpek Yeme Festivali’nin durdurulması için destek veren imzacıların sayısı: 346.678
** 70 milyonun 5.7 milyonu değişim için harekete geçti.
** change.org kampanyalarına verilen imza sayısı bir yılda 3 kat arttı.
EN ÇOK DESTEKLENEN KAMPANYALAR
** Özgecan Yasası çıksın, yasalar kadınları korusun.
** Doğu Türkistan’da yaşanan insanlık dışı olaylar dursun.
** Ömer Baranım yurtdışında tedavi edilsin.
** Devlet ilacımızı versin, çocuklarımız yaşasın.
** Akit TV, Atatürk’e hakaretin hesabını yargı önünde vermeli.
** Diyafram pili, SGK ödeme listesine eklensin...
** Bebeğimin yaşaması için acil yardımınıza ihtiyacı var...
** İnternetin zincirini kır, AKK (Adil Kullanım Kotası) haksızlığına hayır de!
** Çin’in insanlık dışı muameleleri sert bir dil ile kınansın...
** Şeyda Öğretmen, GATA’da tedaviye alınsın.
NELER DEĞİŞTİ?
** Vegan ve Vejetaryenler Derneği’nin, hayvanların Türkiye’deki kozmetik deneylerinde kullanılmasının yasaklanması için başlattığı kampanya, 19 bin 878 imza desteğiyle hedefine ulaştı.
** İztuzu’nu Kurtarma Platformu’nun kampanyalarına destek verenlerin sayısı 160 bine ulaştı ve Dalyan İztuzu Plajı’ndaki bütün ihaleler iptal oldu.
** Ankara IKEA’da, kız çocuklarının mutfakta, erkek çocuklarının ise atölyede oynadığını gösteren tabelalar yer alıyordu. Cinsiyetçi söylemlere karşı duran bir platform olan Erktolia’nın imza kampanyasına 800’e yakın kişi destek verdi. Tabelaları kaldırıldı. Erktolia 21 binden fazla imzayla Doğadan Çay’ın cinsiyetçi reklamının yayından kaldırılmasını sağlamıştı.
** 2002’de açılan ‘MS hastalarının ilaçları SGK kapsamına alınsın’ kampanyası 1399 imzacının desteğini aldı. Müjdeli haber üç yıl sonra geldi.
** Change.org üyeleri, kasım ayında pek alışık olmadıkları bir kampanyayla karşılaştı. Sorun yoktu, mücadele alanı yoktu, ihtiyaç acil değildi... Binlerce insan bu kez bir insanı mutlu etmek için bir araya geldi. Rukiye Demirkan günde 15 kilometre yürüyerek rayların güvenliğini sağlayan, 20 yıllık TCDD çalışanı İbrahim Çivici’ye motivasyon hediyesi verilmesi, mümkünse ailesiyle tatile gönderilmesi için destek istiyordu. Bir haftada 85 binden fazla imzayla kasımın en çok imzalanan kampanyaları arasında yer aldı. Fatih Belediyesi ve Didim Belediyesi binlerce kişinin çağrısına duyarsız kalmadı.