Güncelleme Tarihi:
Kahve ve fincan ikilisi Instragram dünyasının tabir-i caizse 'güzel ikili'si... Fincan deseni de önemli değil ama biraz retro, biraz da tepeden bir bakış (içindeki kahvenin görülebildiği) size yeter.
Instragram'da görsel anlamda en dikkat çeken renk kırmızı. Mavi ve yeşil de iş yapıyor ama kırmızı kadar değil.
Fotoğrafta fon çok önemli. Harika bir nesneyi anneannenizin tül perdesi fonunda çekerseniz pek şansı olamayabilir. Ancak retro bir duvar kağıdı, tuğladan duvar gibi çarpıcı fonlar merak uyandırıyor.
Genellikle gündemde olan meselelerle ilgili fotoğraflar da beğeniliyor. Yani aslında Instagram yalnızca vakit öldürme aracı değil, aynı zamanda bir haber alma alanı. Dolayısıyla 'derin konular' hakkındaki fikir ve yorumlarınızı konuyla ilgili bir fotoğrafla vermeniz ilgi uyandırıyor diyebiliriz.
Yalnızca manzara fotoğrafı çekmek yerine, o manzaraya insanları da yerleştirmek iş yapıyor. Mesela günbatımında deniz manzarası çektiniz, filtrelediniz. Bu manzarayı izleyen bir çifti de aynı karenin içine alırsanız, hikayenizin içine insanı sokmuş olacaksınız. Bu da daha çok ilgi görecek.
İnsan demişken... İçinde yoğun enerji olan kalabalık insan toplulukları da epey 'like' alıyor. Konserler, stadyumlar, kalabalık bir cadde, festival alanları... Basın tuşa ,çekinmeyin.
Araştırmadan çıkan bir diğer sonuç, en çok ilgi gören iki konu başlığına işaret ediyor: Mini etekli kadınlar (çok şaşırdık) ve silahlar(?). İnsanlar silah gördüklerinde bunu 'beğeniyorlar'.
Yaz fotoğrafları daha çok alkış alıyor ama nerede olduğunuzu da göstermeniz şartıyla. Dolayısıyla, 'konum bildiren' tuşla fotoğrafı hangi coğrafyada çektiğinize dair bilgi 'like'lara kuvvet veriyor.
İşte en az ilgi alan nesneler: laptop, spatula, pompa, ısıtıcılar ve golf arabası. Durduk yerde bir kalorifer peteği çekmenin bir alemi yok, çünkü ilgi görmüyor. Ha, içine bir kedi girmeye çalışıyorsa o ayrı!