OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 15, 2005 00:00
Dünyanın en seçkin giyim markalarından İngiliz Harvey Nichols, kendi ülkesi dışındaki 5’inci mağazasını İstanbul Levent’teki Kanyon’da açıyor. Harvey Nichols CEO’su Joseph Wan, 8 bin metrekarelik mağazalarında, metrekare başına yıllık 7 bin dolar ciro hedeflediklerini belirtti.İNGİLTERE’nin seçkin giyim perakendecilerinden Harvey Nichols, İngiltere dışındaki beşinci mağazasını İstanbul Levent’teki Kanyon’da açacak. Kadın, erkek, çocuk giyimi ile aksesuvar, kozmetik ve parfüm markalarını tüketicilere sunan Harvey Nichols’un, Eylül 2006’da açılması planlanan mağazasıyla ilgili bir basın toplantısı düzenlendi. METREKAREYE 7 BİN DOLAR: 15 milyon dolarlık bir yatırım hedefiyle geldikleri Türkiye’yi, İstanbul’un kalabalık nüfusu ve halkın modaya olan ilgisi nedeniyle seçtiklerini söyleyen Harvey Nichols CEO’su Joseph Wan, 8 bin metrekarelik mağazalarında, metrekare başına yıllık 7 bin dolar ciro hedeflediklerini belirtti. İngiltere’deki 5 mağaza ve 2 restoranıyla 2004 yılında 360 milyon dolarlık ciro elde eden şirketin CEO’su, Türkiye’de yoğun bir perakende satış faaliyeti gözlemlediklerini kaydetti. Avrupa’nın bir parçası olan Türkiye’de mağaza açmanın kendilerini heyecanlandırdığını vurgulayan Wan, Türk tüketicisinin zeki ve farklılıkları kolayca algılayan bir yapıda olduğunu ifade etti. HEDEF ÜST SEGMENT: Harvey Nichols’ı Türkiye’ye getiren Unitim’in Yönetim Kurulu Başkanı
Burç Cemiloğlu da, en üst segmentteki moda merkezi mağazacılığıyla Türkiye’de bir ilki başlatacaklarını dile getirdi. Cemiloğlu, Tommy Hilfiger, GAS, Camper ve Accessorize gibi dünyaca ünlü markaların distribütörlüğünü yapan Unitim’in, İstanbul’u bir alışveriş şehri olarak konumlandırmak için çalıştığını belirtti. Cemiloğlu ayrıca, Atıl Kutoğlu ve Hüseyin Çağlayan gibi ünlü Türk tasarımcıların giysilerine de Harvey Nichols’larda yer vermeyi düşündüklerini açıkladı.ÇOĞU SATILDI VE KİRALANDI: Ünlü mağazanın yer alacağı Kanyon’un Yönetim İşletim ve Pazarlama şirketi Genel Müdürü Markus Lehto ise, projenin içerik ve konseptiyle dünya çapında olduğunun altını çizdi. Lehto, Kanyon Projesi’ndeki 179 konuttan yüzde 99’unun satıldığını, 30 bin metrekarelik ofis alanının yüzde 75’inin, 170 mağazadan ise yüzde 70’inin kiralandığını açıkladı. 200 milyon dolarlık projeECZACIBAŞI Topluluğu ve İş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı tarafından, ‘Yaşa, yarat, keşfet’ sloganıyla başlanan Kanyon Projesi’nin inşaatı tüm hızıyla devam ediyor. 250 bin metrekare kapalı alana sahip olacak projenin, 2006 yılı Nisan ayında tamamlanması hedefleniyor. Toplam 200 milyon dolara mal olması planlanan Kanyon, daha önce Eczacıbaşı İlaç Fabrikası’nın bulunduğu arazide yükseliyor. Kanyon’da iç mimarisi Sevil Peach ve Brigitte Weber’in tasarımıyla şekillenen 179 daire, 80 metrekare ile 380 metrekare arasında değişen büyüklüklerde ve 220 bin ile 2 milyon dolar arasında fiyatla satıldı. Projenin 37 bin 500 metrekare kiralanabilir alana sahip olan 4 katlı alışveriş merkezinde, 9
sinema salonu, restoranlar, kafeler, barlar, spor-saÄŸlık merkezi, yüzme havuzu, 170 maÄŸaza ve 1 gurme market bulunuyor. 26 katlı ofis binasındaki ofisler içinse 30 bin metrekarelik alan ayrıldı.Türkler AB dışındaki en iyi 5’inci müşteriHARVEY Nichols’ı Türkiye’ye getiren Unitim’in Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Burç CemiloÄŸlu, Türk tüketicilerinin Harvey Nichols için Avrupa BirliÄŸi ülkeleri dışındaki ülkeler dikkate alındığında en iyi beÅŸinci müşteri durumunda olduÄŸunu söyledi. CemiloÄŸlu, Harvey Nichols’un Türkiye’ye gelme kararında bunun da etkili olduÄŸunu vurguladı. Â
button