‘Hafif ticaride Volkswagen’in en önemli ikinci pazarı olduk’

Güncelleme Tarihi:

‘Hafif ticaride Volkswagen’in en önemli ikinci pazarı olduk’
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 14, 2005 00:00

Volkswagen Ticari Araçlar Genel Müdürü Vedat Uygun, hafif ticari araç segmentinde Türkiye’nin Avrupa’nın 5’inci büyük pazarı olduÄŸunu hatırlatarak, ‘Volkswagen için ise Türkiye, Almanya’dan sonra Ä°ngiltere ve Hollanda ile birlikte en önemli pazarlar arasında yer alıyor. Hatta ikinci pazar diyebiliriz’ dedi.Uygun, 2005 yılında 30 bin adetlik satış ve yüzde 13’lük pazar payı hedeflediklerini belirterek, Türkiye’de 3’üncü marka konumunda olduklarını söyledi. Uygun, OtoyaÅŸam’ın sorularını yanıtladı. Son açıklanan ODD rakamlarına göre Ocak-AÄŸustos döneminde binek otomobil satışları yüzde 12.8 azalırken, hafif ticari araç da ise yüzde 7’lik bir artış söz konusu. Bunu neye baÄŸlıyorsunuz? Pazar geçen yıl öngördüğümüz ÅŸekilde seyrediyor. Binek otomobillerde yüzde 15-20’lik bir azalma bekliyorduk ve öyle oldu. Hafif ticari araç pazarının daralmasını ise öngürmüyorduk. Çünkü hükümet programına göre bu yıl ekonomi en az yüzde 5 büyüme gösterecek. Yüzde 5 büyümenin olduÄŸu bir ekonomide de ticari araç pazarı daralmaz, aksine büyür. Dolayısıyla biz de bütçe ve planlarımızı bu doÄŸrultuda yapmıştık. Hafif ticari araçta 150 bin adetlik bir ertelenmiÅŸ talep vardı. Bunun yarısından fazlası geçen yıl karşılandı. Bu yıl da geri kalanı pazara yansıyor. Önümüzdeki yıl ise hafif ticari pazarı büyüme göstermeyebilir. 2000 yılında Türkiye’de 250 bin adetlik bir hafif ticari araç pazarı olması gerektiÄŸini söylüyorduk. Sonuçta pazar bu seviyelere ulaÅŸtı. 250-260 binler Türkiye için normal. Çünkü KOBÄ° ağırlıklı bir ekonomimiz var. Ä°stihdamın yüzde 66’sı KOBİ’ler tarafından saÄŸlanıyor. ÖrneÄŸin esnaf, gündüz halı taşıyor, akÅŸam ailesini gezdiriyor. Zaten böyle olması gerek. Hafif ticari araçların binek otomobil konforu ve güvenliÄŸini sunması bunda etkili oluyor. Güvenli ve konforlu bir araç varken, hafif ticari sahipleri niye ikinci bir araç satın alsın? Türkiye hafif ticari pazarının Avrupa’daki yeri ve Volkswagen için önemi nedir? Türkiye hafif ticaride Avrupa için en önemli pazarlardan biri. Türkiye Avrupa’nın 5’inci büyük pazarı. Bu nedenle de Türkiye Avrupa’nın ticari araç merkezi konumuna geliyor. Avrupa’ya önemli oranda ihracat gerçekleÅŸtiriliyor. Hafif ticaride ithalat ve ihracat birbirini dengeliyor. VW için de Türkiye, Almanya’dan sonra Ä°ngiltere ve Hollanda ile birlikte en önemli pazarlar arasında yer alıyor. Hatta ikinci pazar diyebiliriz. Geçen yıl yüzde 11.5 civarında bir pazar payı elde ettik ve 27 bin adete yakın satış gerçekleÅŸtirdik. Bu yıl yüzde 13’lük pay ve 30 binlik satış hedefliyoruz. Türkiye’de 3’üncü marka konumundayız. Türkiye’de önemli oranda hafif ticari araç üretimi ve ihracat yapılıyor. Ä°thal bir marka için pazarda 3’üncü konumda yer almak zor mu?Aslında deÄŸil. Eskiden ithal ve yerli pazarı diye ayrımlar yapılırdı. Artık böyle bir ÅŸey söz konusu deÄŸil. Gümrük BirliÄŸi sonrası Türkiye marka paylaşımı açısından Avrupa pazarlarına benzemeye baÅŸladı. Rekabet de aynı doÄŸrultuda ilerliyor. Artık bütün markalar Türkiye’de. Åžirket içi raporlarımızda ithal ve yerli ayrımı yapmıyoruz. Bizim için bir tane pazar var. Hannover-Ä°stanbul hattında Guinnes rekoru kırılacakCaravelle, Guinnes Rekorlar Kitabı’na girecek bir rekor denemesinde kullanılacak. Evet, Caravelle ile en ekonomik sürüş rekoru kırılacak. Dünya çevresini en hızlı ve en ekonomik ÅŸekilde kat etmesiyle Guinnes Rekorlar Kitabı’na giren Avusturyalı gazeteci Gerhard Plattner, Caravelle ile yeni bir rekor denemesi yapacak. Plattner, Hannover’den Ä°stanbul’a kadar en ekonomik ÅŸekilde ortalama 80 km hızla sadece bir kez yakıt ikmali yaparak 2 bin 500 kilometre yol alacak. Yöneticiler artık servisle iÅŸe gidecekSon olarak yeni Caravelle modelini piyasaya sundunuz. Bu modelden, hedef kitlenizden ve satış hedeflerinizden bahseder misiniz?Caravelle temel olarak 9 yolcu ve bir sürücü için tasarlanmış bir araç. Bu anlamda ayrı bir segment yaratıyor. Carevelle sahip olduÄŸu; motor sessizliÄŸi, konforu artıran süspansiyon sistemi, otomatik vites, ABS, ASR, klima, otomatik açılır kapılar, katlanır aynalar, park sensörü, sürücü ve yolcu hava yastıkları gibi özellikleri sayesinde insanların daha güvenli ve konforlu bir ÅŸekilde yolculuk etmesini saÄŸlıyor. Ayrıca Caravelle, rekabetçi fiyatıyla da önemli bir avantaj sunuyor. SunduÄŸu konfor ve sahip olduÄŸu donanım seviyesiyle Caravelle, turizm sektörüne yönelik tasarlanan bir araç. Caravelle’de öncelikli hedef kitlemiz ise VIP turistler. Bunun yanında Caravelle, büyük firmaların üst düzey yöneticilerine de servis hizmeti verebilecek bir araç. Ä°stanbul gibi trafiÄŸi yoÄŸun bir ÅŸehirde, ÅŸirket yöneticileri otomobil kullanmak yerine gayet konforlu bir ÅŸekilde servisle iÅŸe gidebilecekler. Bunu uygulayan birçok firma da var. Tabii bir de kalabalık ailelere ulaÅŸmayı hedefliyoruz. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!