Günde bin kişiye ’dürüm’ yediriyor aynı müşteriye pırlanta, ev satıyor

Güncelleme Tarihi:

Günde bin kişiye ’dürüm’ yediriyor aynı müşteriye pırlanta, ev satıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 08, 2007 00:00

Genellikle büyük kuruluşların uyguladığı ’aynı müşteriye birden fazla ürün ve hizmet’ sunma stratejisi, Yeşilköy’de ’kobi bazında’ hayata geçti.

Günde ortalama bin ’dürüm, kebap’ müşterisi olan Ayhan Ataman, yemeğe gelen müşteriye mücevher, emlak ve oto yıkama hizmeti de sunuyor. Ataman’ın ’Dürümcü Babası’nda 95 kişi çalışıyor ve geçen yılki cirosu 1 milyon YTL’yi buldu.

BAŞTA Galatasaraylı futbolcular olmak üzere birçok ünlünün uğrak yeri Yeşilköy’deki Dürümcü Baba, 95 kişi çalıştıran büyük bir işletmeye dönüştü. Kırım göçmeni bir ailenin ve THY emeklisi bir babanın oğlu olan Ayhan Ataman, 1989’da kumaş ticareti yaparken, misafirleri için açtığı Dürümcü Baba’nın bu kadar büyüyeceğini tahmin etmediğini söylüyor ve şöyle başlıyor anlatmaya: "Biz üçüncü nesil oldu Yeşilköy Florya’lıyız. Babam THY’de memurdu ve doğal olarak beni okuttu, üniversiteyi de bitirdim ama küçüklükten beri hep ticarete meraklıydım. Babam da ticaretle uğraşmamızı isterdi ve beni bir dönem Kapalıçarşı’da kuyumcu yanına çırak vermişti. Okurken bir taraftan da orada kuyumculuğu öğrendim. Sonra tekstil işinde bir süre çalıştım ve ilk girişimciliğimi de kumaş ticaretinde, tekstilde yaptım. 1989’da tekstildeki iyi müşterilerime yemek yedirebileceğim, küçük ama temiz ve güzel bir restoran açtım. Etin, sebzenin, meyvenin en iyisini kullanarak şirin, gizli saklı bir yer oldu. Başlangıçta ticari bir beklentim de olmadı. Asıl işimin bu olacağını ise o dönemde hiç düşünmemiştim."

TEKSTİLİ BIRAKTI LOKANTACI OLDU:

Kumaş ticareti yaparken, iyi para kazandığını ancak 1990’da ilk Körfez Krizi ve ardından savaş patlayınca bu işinin dağıldığını anlatan Ayhan Ataman, "Ben de baktım ki o işin sonu geliyor. Birikimlerimle tamamen restoran işine odaklandım. Dürümcü Baba’nın ilgi odağı olması için ne gerekiyorsa yaptım. Bizim başlangıçtaki ’etin, sebzenin, meyvenin, her şeyin en iyisini kullanmak’ ilkesi zaten müşteri sayımızı artırmıştı. Bunun yanında mekánı genişletmek, güzelleştirmek için ve teknolojiyle ilgili yatırımlar yaptım. 20 masayla başlamıştım şu anda 80 masa var" diyor. Ataman, yaklaşık 700 metrekare olan Dürümcü Baba’da şu anda hafta içinde günde ortalama bin müşteri ağırladıklarını, cumartesi ve pazar günleri ise bu rakamın bin 700 civarında olduğunu söylüyor.

DÜRÜM ARASI PIRLANTA:

Dürümcü Baba’nın çok seçkin bir müşteri kitlesi olduğunu belirten Ayhan Ataman, bu müşterilerine dürüm ve kebap dışında da ürünler satabileceğini keşfettiğini belirtiyor ve şöyle konuşuyor: "Restoranımıza otomobiliyle gelen bütün müşterilerimize oto yıkama hizmeti veriyoruz. Yıkama için ücret alıyoruz ancak park ücreti ödememiş oluyor. Başka restorana gitse hem arabası pis kalacak hem de park ücreti ödeyecek. Restoranımızın içine bir de küçük kuyumcu açtım. Çünkü müşterim akşam yemeğe geliyor ve eşine sevgilisine bir hediye almak istese, o saatte bütün kuyumcular kapalı. Oysa benim restoranımda yemek yerken geç saatlerde bile çok şık bir mücevher satın alıp sevdiğine sürpriz yapabiliyor."

GAYRİMENKUL PORTFÖYÜM İYİDİR:

Dürümcü Baba’da emlak danışmanlığı ve aracılığı da yaptığını söyleyen Ayhan Ataman, "Çünkü Yeşilköy, Florya çevresini avucumun içi gibi biliyorum. Eski yeni ne kadar gayrimenkul varsa, kendi beğendiklerimi portföyüme alırım müşterilerim de bunu bilir."

Kablosuz çağrı sistemi kurdu, 32 kamerayla izlemeye aldı

AYHAN Ataman, Dürümcü Baba’da mutfağın hijyen şartlarına büyük önem verdiği için denetleyen kurumlar tarafından da ödüllendirilmiş. Ayda 10 ton et ve 10 ton piliç eti tükettiğini söyleyen Ayhan Ataman şöyle devam ediyor: "Her masanın yanında kablosuz sistem garson çağırma düğmesi var. Müşteri düğmeye basıyor, garson hemen geliyor. Sipariş masada alındığı anda mutfak bunu görüyor. Ayrıca ben de retoranın en kritik yerlerine yerleştirilmiş 32 adet kamerayı, dünyanın neresinde olursam olayım izleyebiliyorum. Kasayı, ciroyu, mutfağı, hizmeti canlı olarak izleyebilirim. Teknolojiyi çok seviyoruz çünkü işimizi çok kolaylaştırıyor. Biz de müşteri de memnun oluyor."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!