Sibel ARNA
Oluşturulma Tarihi: Kasım 12, 2011 00:00
Önce anne ve babası efsane çanta markası Bottega Veneta’yı kurdu. Oğulları Gabrielecorto Moltedo, Bottega Veneta için çalışmayı reddedip kendi çanta markası Corto Moltedo’yu kurdu. Kaset formundan ilham alarak tasarladığı tasarımla ünlenen Gabrielecorto ve yarattığı pop-lüks çantalar 17, 18 ve 19 Kasım’da özel bir satış için İstanbul’a geliyor
Çocukluğunuz desem, aklınıza ilk ne gelir? - New York Lexington Caddesi sokağı ve Coca-Cola kamyoneti, kırmızı-beyaz logo, bembeyaz sokakta gözümün önüne ilk gelen kareler. Venedik’te
kutladığım ilk doğum günüm, 5 yaşındaydım, bir dans grubu gelmişti. Benim için kesinlikle unutulmazdı.
Laura ve Vittorio Moltedo nasıl bir anne babaydı? Nasıl yetiştirdiler sizi? Baskıcı mı, özgür mü?
- Ailem tutkun oldukları iş için çok seyahat ediyordu ve genellikle her yere beni de yanlarında götürüyorlardı. Hep yanımdaydılar ama aynı zamanda beni çok da özgür bırakıyorlardı.
Neden Bottega Veneta için çalışmayı reddettiniz?
- Bir marka için çalışacaksanız onun sizi ve vizyonunuzu yansıtıyor olması gerektiğini düşünüyorum. Benim şu anki kültürümü ve inançlarımı yansıtıyor olmalı. Bottega Veneta markası da ailemi, onların sevdikleri değerleri ve onların ihtiyaçlarını yansıtan bir marka.
Anne babayla çalışmanın en korkutucu yanı nedir sizce? - Benim için korkutucu veya zorlayıcı bir tarafı olduğunu söyleyemeyeceğim çünkü her konuda anlaşıyoruz onlarla. Belki de her konuda anlaşıyor olmamız işimizin zorlayıcı tarafı oluyor. Ben zorluğu bir engel olarak değil de birleştirici güç olarak görüyorum. Her şey güvenle alakalı.
Hayatınız boyunca Bottega için bir şey yapmamaya yeminli misiniz? Belki özel bir koleksiyon falan? Böyle bir teklife nasıl bakarsınız?
- Hiçbir zaman asla dememek lazım... Belli mi olur!
Nasıl bir eğitim aldınız?
- Ben New York’ta dünyaya geldim ve orada papazlar tarafından yönetilen bir okulda eğitim hayatıma başladım daha sonra New York Üniversitesi’nde güzel sanatlar ve fen bilimleri bölümünde eğitimimi tamamladım. Orada empresyonizm ve yaratıcı yazarlık üzerine ihtisaslaştım. Daha sonra masterımı da pazarlama ve iletişim üzerine okudum ama keşke okumasaydım. Bunların yerine bir mimarlık okuluna gitmeyi tercih ederdim.
Çanta tasarımcısı, yaratıcısı olmaktan başka seçeneğiniz yok muydu? Hep çantacı olmayı mı istediniz? - Ben hep kendimi ifade etmeyi istedim. Aynen ailemin yaptığı gibi... Aksesuvarlar birçok yönde buna yardımcı oluyorlar. Aynı zamanda fotoğrafçı ve mimar da olmayı isterdim. Ama sanırım halen bu işleri de kendi mesleğimi kullanıp yapabilirim, mesela kendi mağazalarımın tasarımını kendim yapıyorum. Şubatta Milano’daki mağazam açılıyor kesinlikle gelip görmenizi isterim. Fotoğrafçılık konusunu da web sitem aracılığıyla icra ediyorum, yaptığım videolar ve çektiğim fotoğrafların markamı çok doğru yansıttığını düşünüyorum: Hem sitemdem hem de Youtube’da kendi adıma yaptığım kanaldan görebilirsiniz bunları (youtube.com/cortomoltedo)
Corto Moltedo markasını kaç yılında, kaç yaşındayken kurdunuz? Aileniz destek mi oldu köstek mi?- 2004 yılında ilk defa basına ve satın almacılara tasarımlarımı tanıttım Paris’te. O zamanlar 26 yaşındaydım. Her ne kadar çok kolay bir parkur seçmediğimi defalarca hatırlatmış olsalar da ailem bu kararıma tamamen destek oldu.
Corto Moltedo’da pop şıklıkla lüksü bir arada yansıtmayı nasıl başarıyorsunuz? - Her şey detaylarda... Kullandığım renkler sayesinde pop tarafımı yansıtıyorum. Lüksse zaman testinden geçebilmemle ilgili bir konu. Benden satın aldığınız bir çantanın sonsuza dek kullanılması gerekir. Bu ailemin bana aşıladığı en önemli konu.
Modern lüksü nasıl tanımlıyorsunuz? - Günümüzde lüks kelimesi tüm anlamını kaybetti. Sanırım onu geri getirmemiz ve tekrardan tanımlamamız gerek. Aklıma gelen iki sıfat ‘nadirlik’ (az bulunurluk) ve ‘emek yoğun’... Bunları geri getirmeye çabalıyorum. Benim markam sadece Paris ve Milano’da yeni açacağım kendi butiklerimde satılıyor. Aynı zamanda online olarak da alım yapılabiliniyor. Site üzerindeki fiyatlarımla Paris mağaza fiyatlarım birebir aynı.
Neden markanın adı Gabrielecorto Moltedo değilde Corto Moltedo. - Beni Corto diye çağırıyorlar. Corto ismimin bir parçası ve seviyorum da. İtalyanca’da kısa anlamına geliyor ama benim boyum çok uzun. Herkes bunu bir şaka zannediyor.
Bottega Veneta’nın ismi nerden geliyor? - Bottega Veneta’nın anlamı el yapımı mağaza... İtalya’daki Veneto bölgesinden demek.
Aslında aile soyadını marka yaptığınız için anne babanız size minnettar olmalı? - Evet gurur duyduklarını söyleyebilirim özellikle Roma’daki teyzelerim bayılıyorlar, hepsinde çantalarımdan var.
MADONNA’YA 50. YAŞ ÇANTASI Sophie Marceau, Madonna ve Kate Hudson gibi isimler çantalarınızı kullanıyor... - Madonna’nın 50. doğumgünü için hazırladığımız sürprizdi. Onun dışındakiler genelde satın alıyor. Stilimi en çok annem ve kız arkadaşıma yakıştırıyorum. Bir de Brigitte Bardot!
Kaset formundaki clutch’larınız efsane...
- Çocukluğumda her gün kaset alırdım.
Çanta bir kadına ne katar? - Kadının tarzını iyi bilmesi gerek. İkinci önemli nokta nereye gittiği. Bence bir kadına en uygun çanta karakteriyle özdeşleşen. Ortam ve kıyafetle de örtüşmeli ki, diğerleri de aynı çantayı istesin.
Kadınlar ayakkabılara verdiği önemi çantalara veriyor mu sizce? - Bence bir kadın için en önemli aksesuvar çanta. Çünkü göze ilk o çarpar. Bana sorarsanız ayakkabıdan bin kat daha önemli.