OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 06, 2004 00:00
Çekimlerine dört yıl önce başlanan ‘Romantik’, önümüzdeki ekim ayında yaklaşık 350 salonda vizyona giriyor. Sinan Çetin’in ‘Cem Yılmaz’ın ‘Gora’ filminden sonra en çok bu
film izlenecek’ iddiasında bulunduÄŸu ‘Romantik’teki ergenlik(!) halini görüp bunalıma giren Teoman ‘Epeyce yaÅŸlanmışım’ diyor. Ä°ÅŸte Kelebek’e özel açıklamalar...- ‘Romantik’in gecikmesi ile ilgili olarak ‘Filmi benim istediÄŸim zaman vizyona sokarım’ dediniz. KulaÄŸa megalomanca gelen sözler deÄŸil mi? S. Çetin: Filmin vizyona geç girmesinden zarar görecek tek bir kiÅŸi var; o da prodüktör, yani ben. Biz bu filmi seyirciye duyduÄŸumuz saygıdan dolayı geç vizyona soktuk. EÄŸer seyirci bir Plato (Çetin’in yapım ÅŸirketi) filminden memnun ayrılmazsa, bir daha Plato yapımına gitmez. Bizim için önemli olan da iyi bir filme imza atmak. Ya kaliteli bir film yapacaksın ya da hiç yapmayacaksın. Gecikmenin asıl nedeni ise benim dört yıldır deliler gibi reklam çekiyor olmam. Kafamda bu film hep vardı. Yani çekti sonra da bıraktı diye bir durum söz konusu deÄŸil. Bazı ÅŸeyler içime sinmiyordu, deÄŸiÅŸiklik yapmam lazımdı. Ama bir türlü vakit bulamıyordum. Artık her ÅŸey içime sindi. Çok iyi bir film oldu. - Ya film vizyona girmeden eskidiyse? S. Çetin: Film eskimez. Film dediÄŸin çocuk gibidir, doÄŸduÄŸu anda yaÅŸlanmaya baÅŸlar. Filmin yapım aÅŸaması yani ana karnında geçirdiÄŸi süreyle seyirci hiç ilgilenmez. Film doÄŸduÄŸunda yani vizyona girdiÄŸinde eskimeye baÅŸlar. Biz ‘Titanik’i dört sene bekledik, yapımı yedi yıl sürdü. Ve 49 senelik herkesin bildiÄŸi bir hikáyeyi perdeye taşıdı. Peki ‘Titanik’ eskidi mi? Hayır. Aksine giÅŸe rekorlarını altüst etti. Kimse ‘Film niye gecikti?’ diye sormasın. Seyirci vizyon tarihiyle ilgilenmez. Onlar için önemli olan filmin kalitesi.- Peki filmdeki son durum nedir?Film bitti zaten. Bir iki küçük ayrıntı var. Ä°ki veya üç gün sürecek ek çekimler yapacağız. Kurguda da bazı küçük oynamalar olacak. Amaç en iyiye ulaÅŸmak. - Ek çekimler mi? Korkutmayın bizi. Umarım amacınız çekimi yıllar süren Kubrick’in ‘2001’ini geçmek deÄŸildir! Sadece küçük oynamalar yapacağız. Sonuçta önümüzde bitmiÅŸ bir film var. Aralarda filmin yükselmesini istiyorum. Onu da bir iki çekimle halledeceÄŸiz.- Madem bu kadar uzun sürdü, ‘Romantik’ için kiÅŸisel bir çalışma deyip sıyrılalım bu iÅŸten.S. Çetin: Hiçbir yönetmenin filmini kendisi için çektiÄŸine inanmıyorum. Seyircisiz bir film sinema sayılmaz. Sonuç olarak ‘Romantik’, sinemaseverlerin beklediÄŸi bir film ve geniÅŸ kitlelere sesleniyor.- Filme slogan buldunuz mu?S. Çetin: Filmin ÅŸu anki sloganı; ‘Romantik nihayet geldi’. - Kaç salonda vizyona girecek?S. Çetin: ‘Romantik’ 150 kopya ile yaklaşık 350 salonda vizyona girecek. Tabii film Avrupa’da da gösterilecek. - Bizi nasıl bir film bekliyor?S. Çetin: Eski Türk filmleri tadında, romantik ÅŸarkılarla dolu, etkileyici görüntülerin yer aldığı adı üstünde romantik bir film. Ä°zleyiciler, ÅŸimdilerde çok aradığımız TV’de gösterildiÄŸinde hálá reyting rekorları kıran eski YeÅŸilçam filmlerindeki masumiyet ve gerçek sinema dilinin modern halini bu filmde bulacaklar. TEOMAN DA FÄ°LM ÇEKÄ°YOR - Teoman, çekimler nasıl geçti? Klasik bir soru oldu galiba.Teoman: Yok yok üzülme. Çekimler sırasında çok eÄŸlendik. ‘Mumya Firarda’nın çekimlerinde sıkıntıdan patlamıştım. Aslında şöyle bir psikoloji var. Ä°yi iÅŸ yapan adama güvenirsiniz onunla çalışmak zevklidir. Açıkçası bu benim ilk filmimdi. Ä°lk baÅŸlarda allak bullak oldum, çok zorlandım. Ama Sinan Çetin’in desteÄŸiyle iyi ÅŸeylerin ortaya çıktığını düşünüyorum. Kumarhane sahnesi, çatışma sahneleri ve 1 milyon doları attığım sahneler gerçekten iyiydi. Çekerken pek bir ÅŸey anlamıyorsunuz ama daha sonra izlediÄŸinizde her ÅŸey daha anlamlı hale geliyor. Sinan Çetin kadrajını o kadar iyi ayarladı ki, ben o iÅŸin içinde kayboldum.- Sonunda sinemaya da el attın. Hadi sır gibi sakladığın projeyi anlat.Teoman: Bir senaryo yazdım. 15 Eylül’de motor diyoruz. Konu hakkında bilgi veremem, sonra arkadaÅŸlar çalıyor. Ama ÅŸunu söyleyebilirim bu sefer kamera arkasındayım, çok küçük bir rolüm olacak. Projenin asıl önemli kısmı ilk kez yönetmen koltuÄŸuna oturuyor olmam.- ‘Romantik’i izlerken hiç yaÅŸlandığını düşünmedin mi? Sonuçta aradan dört yıl geçti. O zamanlar gaz, yaÄŸ kuyrukları vardı. Hatta Ä°stanbul BoÄŸazı buz tutmuÅŸtu. Teoman: (Gülerek) Evet sonuçta zaman geçiyor ve insan yaÅŸlanıyor... Kabul ediyorum ilginç bir durum söz konusu.S. Çetin: (Gülerek) Aslında Teoman’ın senaryo gereÄŸi yaÅŸlanması gerekiyordu.- Bu arada Okan Bayülgen’in adı hiç geçmiyor. Yoksa ‘Okan’ın sahneleri çıkarıldı’ söylentileri doÄŸru mu?S. Çetin: Okan Bayülgen de Teoman ve Yasemin KozanoÄŸlu gibi filmin baÅŸrol oyuncularından biridir. Okan’ın sahnesi çıkartıldı diye bir ÅŸey yok. - Büyük bir seyirci kitleniz var ama üç yıldır filminiz vizyona girmiyor. S. Çetin: DoÄŸru söylüyorsun. Tam üç yıl olmuÅŸ. Belli bir kitlem var ve film çekmiyorum. Ne yapıyorsun? Reklam filmi. Mantıklı mı? Hayır. Benim sinema filmlerine tekrar dönme zamanımın geldiÄŸini düşünüyorum. ‘Romantik’ bu dönüşün baÅŸlangıcı olacak.- Yapımcılık ön plana çıktı gibi?S. Çetin: Biraz öyle oldu. Taylan KardeÅŸler’in ‘Okul’, Zeki Alasya’nın ‘CumhurbaÅŸkanı’, Ferhan Åžensoy’un ‘Pardon’ gibi önemli filmlerin yapımcılığını üstlendim. Kafamda o kadar çok proje ve film var ki, hepsine yetiÅŸemiyorum. Durum böyle olunca da yapımcılık öne çıkıyor. - Biraz da filmin müziklerinden bahsedelim.S. Çetin: Filmde çok güzel ÅŸarkılar olacak. Seyirciyi kalbinden vuracak ÅŸarkılar var. ‘Arkadaşımın AÅŸkısın’ ÅŸarkısını Huanito’nun yorumuyla dinleyeceksiniz. Yıldırım Gürses’in ‘Sonbahar Yaprakları’ var. Teoman’ın Türkçe versiyonunu söylediÄŸi ‘Sympathy’ gibi birçok romantik parça var.- Son olarak ÅŸunu sormak istiyorum. Artık Türk sinemasında da giÅŸe rekabetleri yaÅŸanıyor. ‘Romantik’in giÅŸesi ne olur?S. Çetin: Seyircinin ‘Romantik’i seveceÄŸini biliyorum. Bu sezon Cem Yılmaz’ın ‘Gora’ filminden sonra en çok ‘Romantik’ izlenecek. Bu yılın en iddialı iki filminden birisi. Hem seyirci sayısı açısından hem de sinemasal deÄŸerleri açısından bu seneye damgasını vuracak. Seyirciyle buluÅŸunca kulaktan kulaÄŸa yayılacak. Bilirsiniz en etkili reklam kulaktan kulaÄŸa yayılandır. Her ÅŸeyden önce filmin konusu tutkulu bir aÅŸk.Amacım iyi film çekmekSinan Çetin ve Teoman’la Plato Film’in Cihangir’deki merkezinde konuÅŸtuk. ‘Dört yıldır deliler gibi reklam çekiyorum. Filmi bitirecek zamanım yoktu. ‘Titanik’ için de yedi yıl beklendi’ diyen Sinan Çetin, Teoman’ın sinemada baÅŸarılı olacağını belirtti.Mumya Firarda filminde rezil oldum ‘Romantik’ ilk oyunculuk denemendi, neler hissettin?Teoman: ‘Romantik’ benim ilk sinema filmim olmasına raÄŸmen ‘Mumya Firarda’dan daha iyi bir performans sergilediÄŸimi düşünüyorum. Sonuçta Sinan Çetin gibi usta bir sinemacının yönettiÄŸi filmde oynuyorsunuz. Bana çok yardımcı oldu. Gerçek potansiyelimi ortaya çıkardı. ‘Mumya Firarda’ fiyaskosundan sonra ‘Romantik’ filminden ne bekliyorsun?Teoman: DoÄŸrusunu söylemek gerekirse ‘Mumya Firarda’ filminde rezil oldum. Ama Sinan’a güveniyorum. ‘Romantik’i izledikten sonra insanların ‘Teoman o kadar da berbat deÄŸilmiş’ demelerini istiyorum. Sinan da zaten benim oyunculuÄŸumdan memnun. Bakalım filmin patronu, Teoman’ın oyunculuÄŸundan memnun mu? S. Çetin: Açıkçası asıl problem; Teoman’ın kendisini iyi bir oyuncu olarak görmemesi. Teoman gerçekten sinema için yapılmış bir surat. Zaten sinema sanatı yüzü ön plana çıkarır. Dünyada tiyatro ya da sinema eÄŸitimi almamış ama yüzü düzgün yüzlerce star var. Teoman da onlardan birisi. Tabii aynı zamanda da çok iyi bir aktör. Adını zikretmeyeceÄŸim film iyi olsaydı Teoman’ın da oyunculuÄŸu öne çıkacaktı. Teoman: Zaten ‘Mumya Firarda’ filmine başından beri kimse inanmamıştı. Set ekibinden yönetmene kadar kimse filme inanmayınca ortaya çok kötü bir çalışma çıktı. David Hemmings’in son filmi- Filmin asıl önemli yanı David Hemmings deÄŸil mi?S. Çetin: ‘Blow Up’ filminin unutulmaz baÅŸrol oyuncusu, ‘Gladyatör’, ‘New York Çeteleri’ gibi Oscar’lı çalışmaların vazgeçilmez karakter oyuncusu David Hemmings, geçtiÄŸimiz yıl 3 Aralık 2003 tarihinde hayata veda etti. ‘Romantik’ bir anlamda David Hemmings gibi bir büyük ustanın son filmi olma özelliÄŸini taşıyor. - Hemmings fikri nerden çıktı?David Hemmings’in hayatımda çok ayrı bir yeri var. Ankara’daki gençlik yıllarımda Hemmingis’in ‘Blow Up’ filmini izleyip salondan çıktıktan sonra dakikalarca kaldırımda donup kalmıştım. Çok önemli bir oyuncuydu.Yıllar sonra onu tonton bir halde görmek gerçekten büyük bir keyifti.- Birbirinizle olan kontağınız nasıldı?Çok uyumluyduk. Kilit bir rolü üstlendi. YönetmenliÄŸimle ilgili olarak; ‘KonuÅŸmadan sadece sinema duygusuyla hareket edip gözlerle anlaÅŸtığım nadir yönetmenlerden birisin’ dedi. Türkiye’den ayrılırken de baÅŸka projelerde de birlikte çalışmak istediÄŸini belirtti.Â
button