Godiva tamam, Ülker şimdi ekmek pazarlığı yapıyor

Güncelleme Tarihi:

Godiva tamam, Ülker şimdi ekmek pazarlığı yapıyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 06, 2008 00:00

2007’nin son günlerinde küresel çikolata markası Godiva’yı satın alan Ülker, Türkiye’nin ilk ambalajlı ekmeği Uno’yu üreten Unmaş’ın da yüzde 50’sini almak için pazarlık yapıyor.

TÜRKİYE’nin gıda devi Ülker, 2007’nin son günlerinde küresel çikolata markası Godiva’yı aldıktan sonra yeni yılın ilk günlerinde de Türkiye ekmek pazarının lider şirketi Unmaş A.Ş.’yi satın almak için pazarlık yapıyor. Türkiye’nin ilk ambalajlı ve ilk marka ekmeği Uno’yu üreten Unmaş’ın, Ankara ve İstanbul’daki iki yeni fabrika yatırımı için büyüme kararı aldığı ve bu karar doğrultusunda Ülker’in teklifine sıcak baktığı, Unmaş’ın yüzde 50’sinin Ülker’e satışı için görüşmelerin çok yakında sonuçlanabileceği öğrenildi.

DOĞUŞ ALIP SATMIŞTI: Unmaş’ın kurucusu Hasip Gençer, 1997’de Doğuş Grubu’na sattığı firmayı 5 yıl sonra Turkven Private Equity’nin yüzde 50 ortaklığı ile tekrar satın almıştı. Hasip Gencer yakın zamanda da Turkven’deki hisselerinin tamamını satın alarak Unmaş’ta, tek patron konumuna gelmişti. Piyasada uzun süredir Ülker’in Unmaş ile ilgilendiği konuşuluyordu.

YABANCI FON’UN PAYI ÜLKER’E: Görüşmeler olumlu sonuçlanırsa, Unmaş’ın daha önce Turkven Private Equity’ye ait olan ve yakın zamanda Hasip Gençer tarafından geri alınan yüzde 50’lik kısmı, ülker’e satılmış olacak. Ülker Grubu İcra Kurulu Üyesi Metin Yurdagül, "Bu konuda bilgim yok. Zaten satış olmadan benim bilgim olmaz" derken, Unmaş’ın patronu Hasip Gençer de, yurtdışında olduğu için Unmaş’tan herhangi bir açıklama yapılmadı.

PİYASANIN CİNLERİ BİLİYOR: Unmaş-Ülker pazarlığını iki grubun yöneticileri ’imzalar atılmadığı için’ henüz doğrulamasa da ekmek piyasası 1 haftadır satışın ’yüzde 90 ihtimalle’ tamam olduğunu konuşuyor. Unmaş’la yakın ilişkileri olan bir işadamı "Unmaş için Ülker aslında en uygun ortak. Çünkü Unmaş’ın değerini ancak bir gıda holdingi anlayabilir. Bu ortaklıkla Türkiye’de ekmek piyasası çağ atlar, arzulanan ekmek üretiminde ve dağıtımında kalite seviyesi hızla ülke geneline yayılır" dedi.

10 milyar dolarlık pazarın gözdesi

Türkiye’de yılda 10 milyar dolarlık un ve unlu mamuller pazarı olduğu tahmin ediliyor.

Pazarda belediye ekmek fabrikaları dışında büyük oyuncu yok. Geleneksel fırıncılık egemen.

Unmaş, geleneksel ekmek üretim ve satış düzenine alternatif sunarak 1990’da kuruldu.

Uno markalı mamuller üreten firma pazara paketli ve hijyene uygun ekmekler sundu.

TÜBİTAK ve İTÜ Gıda Mühendisliği ile ARGE’de ortak çalışmalarla, yeni ürünler geliştirdi.

Yukarı Dudullu OSB’deki tesislerinde el değmeden üretim yapılıyor

Fabrika, mikroorganizmalara karşı ameliyathanelerde kullanılan "epoksi" maddesi ile kaplı.

Tesisin günlük ekmek üretimi ortalama 560.000 adet. Ekmek, baget, hamburger, sandviç, kek, pasta altı, galeta unu, pizza tabanı, milföy, kruvasan, galeta, grissini, çıtır çubuk çeşitleri üretiliyor.

İstanbul’da 75, diğer illerde 62 ve Ankara, İzmir, Muğla, Bodrum, Antalya, Karabük, Samsun, Kayseri, Adana şehirlerine toplam 9 tır ve büyük kamyonlarla periyodik dağıtım yapıyor.

146 araçlık filosunda -18 derecede dondurulmuş dağıtıma uygun frigorifik bulunuyor.

Zincir mağazalardan Bim, Carrefour, Dia, Gima, Kiler, Kipa, Maxi, Metro, Migros, PM, Real, Şok, Tansaş, Bizim Toplu Tüketim, Endi, Pehlivanoğlu, Özdilek, Championsa’ya ürün veriyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!