<b>Arzu ÇAKIR</b>
Oluşturulma Tarihi: Ekim 01, 2004 22:40
Elde şekil verilen altın yaldızlı kutulardaki çikolatalarıyla ünlü Godiva, ortalama yaşı 35 olan müşterilerinin yaşını 25’e çekmeyi planlıyor. Yeni reklam kampanyasında müşterilere ünlü yıldızlarla akşam yemeği vaat ediliyor.
Lady Godiva, 11. Yüzyıl’da halk için zalim kocasına başkaldıran kahraman bir kadın. Efsaneye göre kocası Lord Leofric’in halka uyguladığı yüksek vergileri indirtmek için çırılçıplak ata binerek Coventry kentini dolaşıyor. Dünyaca ünlü Godiva çikolataları adını işte bu efsanedeki kadından alıyor.
Altın sarısı kutular ve yaldızlı kağıtlara sarılan el yapımı Godiva çikolatalarının ilki 75 yıl önce Brüksel’de yapıldı. O günden bu yana dünyanın birçok ülkesinde yüzlerce mağazası bulunan Godiva’nın en büyük müşteri kitlesini 35 yaş üstü kadınlar oluşturuyor.
Şirket şu sıralarda Lady Godiva’nın devrimci ruhunu yansıtan bir kampanyaya başladı. Ortalama 35 yaşında olan tüketici kitlesini 25’e indirmek için ‘gençlere dönük’ bir reklam kampanyası yürütülüyor.
Düne kadar ‘Kendini şımart, çünkü sen bir divasın’ sloganıyla kendini ‘tanrıça’ hisseden kadınları cezbetmeyi hedefleyen Godiva, yeni reklam kampanyasıyla ‘diva’lık (İtalyanca tanrıça) yaşını 35’in altına çekiyor.
KENDİNİZİ ŞIMARTIN
Yeni reklam kampanyasını hazırlayan New York’lu reklam ajansı Fertitta&Partners stratejilerini ‘Yaşanacak bir hayatınız var. Kendinizi şımartın’ sloganı üzerine kurduklarını ve ‘Her kadında divalık vardır’ mesajından ürkmediklerini söylüyor. Çünkü Godiva’nın kuzey Amerika ofisinin yaptırdığı bir araştırmaya katılan her yaş ve meslekten kadının hepsi kendisini bir ‘diva’ gibi hissettiğini söylemiş.
Yeni reklam afişleri New York ve Los Angeles sokaklarındaki bilboardları süsleyecek. Reklamlar; Elle, Vanity Fair, Vogue, Harper’s Bazaar gibi dergilerde de yer alacak. Godiva’nın yeni kampanyasının maliyeti ise tam beş milyon dolar.
Godiva çikolatasının satışları özellikle Noel, yılbaşı, sevgililer ve anneler günü gibi dönemlerde patlama yapıyor. Şirket yeni kampanyayla diğer dönemlerde de satışını artırmayı hedefliyor.
Divalar ve yıldızlar
35 yaş üstü olan müşteri kitlesininin yaşını 25’e çekme hedefiyle yola çıkan Godiva, reklamın yanı sıra bugüne kadar denemediği pazarlama stratejilerine de başvuruyor. Her ay bir müşterisini ünlü bir yıldızla şık bir akşam yemeğinde buluşturacağını açıklayan Godiva, bunun için Sex and the City’nin yıldızı Sarah Jessica Parker, Leonardo di Caprio, Ben Affleck, Ricky Martin gibi ünlülerle anlaşmış.
Günlüğü 1 Euro’ya SmartBu bir şaka değil. Eski Formula 1 pilotu Avusturyalı Niki Lauda, Almanya’nın en büyük otomobil kiralama şirketi Sixt’le yarışa girdi. Avusturya’dan sonra Almanya’nın Münih kentinde ucuz oto kiralama şirketi kuran Lauda, günlüğü 1 Euro’ya Smart veriyor.
Bu şaka gibi habere göre, LaudaMotion.com internet sitesine girenler gerçekten 1 günlüğüne 1 Euro’ya Smart kiralayabiliyor. 1 Euro verip Smart’ı alanların gün içinde en az 30, en fazla 100 km yol yapması gerekiyor. Eksik veya fazla olursa ekstra ödeme isteniyor. Otomobillerin ayrıca temiz bir şekilde teslim edilmesi koşulu bulunuyor.
Münih’te şimdilik 60 araçla hizmet vermeye başlayan Laudamotion, otomobillere reklam alarak para kazanmayı hedefliyor. 2004’ün son üç ayında bir buçuk milyon Euro’luk ciro beklediğini açıklayan Lauda, işlerin iyi gitmesi halinde Almanya’nın başka kentlerinde de hizmet vereceklerini söylüyor. Laudamotion, Avusturya’nın Viyana ve Linz kentlerinde bir yıldır Smart kiralıyor.
Kendini pazarla işinde kolayca yüksel
Alçakgönüllülük iyi bir meziyettir, ama iş hayatında fazlası zararlı. İşinde ilerlemek ve iyi bir kariyer yapmak isteyenlerin zaman zaman kendi reklamlarını yapmaları öğütleniyor. Bireysel başarı ve yeteneklerin akılcı bir pazarlama diliyle gündeme getirilmesinin faydalarını göz ardı etmemek gerekiyor.
Manager-
Magazin Dergisi’nin analizine göre, yaptığı işi iyi pazarlayamayanların kariyer yapması ve işyerinde yükselmesi pek mümkün değil. Pazarlama uzmanları, bir ürünün pazarlanması ve satışında başvurulan tüm kuralların çalışanların kendilerini pazarlamasında da aynen geçerli olduğunu belirtiyor. Çalışan, kendisini diğer elemanlardan ayıran özelliklerini uygun bir dille yöneticilerine anlatabilmeli.
SORUN ÇÖZME
Eğer uzun soluklu ve büyük bir proje üzerinde çalışıyorsanız, yöneticinizi gelişmelerle ilgili düzenli olarak bilgilendirin, alınan sonuçları paylaşın. Sorunlar ve çözüme kavuşturulan problemlerin de paylaşılması önemli. Çünkü sorunları gerektiğinde inisiyatif kullanarak çözen bir çalışan, her zaman çözüm üretemeyenden değerli.
KENDİNİ ANALİZ ET
Kendini pazarlama stratejisini belirlemek için gerekli olanlar, özeleştiri yapabilmek, karakter özelliklerini, yeteneklerini, mesleki donanımını değerlendirmek ve bunları yazıya dökmek. Bu tespitleri yaptıktan sonra, kişisel yeterliliğinin kurumun beklentileriyle örtüşüp örtüşmediğini veya nasıl birleştirilebileceğini analiz etmek önemli. Beklentilere yanıt verebiliyorsanız bu, pazarlama taktikleri uygulamasına geçmek için iyi bir başlangıç. Eğer hiçbir koşulda beklentilere yanıt veremeyecekseniz yeni bir alanda iş aramaya koyulmak hem çalışan, hem de kurum için en hayırlısı.
İşini ve yeteneklerini pazarlama, kendini sürekli övmeyle karıştırılmamalı. Bu durumda sevimsiz olursunuz ve övgü beklerken, hoş olmayan durumlarla karşılaşırsınız.