Global hayal yarışması

Güncelleme Tarihi:

Global hayal yarışması
Oluşturulma Tarihi: Ekim 06, 2007 00:00

İdeal erkeğin marketten satın alınabildiği, gökyüzünden atılan buzların küresel ısınmayı durdurduğu, limuzin ve kırmızı halının herkes için olduğu, halk ayaklanmalarında silah olarak kuş tüyü yastık kullanıldığı, yalan söyleyen politikacıların burnunun uzadığı bir dünya hayal edebilir misiniz? Ya da kendi hayalinizi kitlelerle paylaşmaya ne dersiniz?

Absolut votka, bu yıl 27 yıllık reklam stratejisini değiştiriyor. Absolut şişesinin ön plana çıktığı reklamlar sona eriyor, yerine In an Absolut World temalı tanıtım kampanyaları başlıyor. Absolut İsveç dilinde saf, katkısız anlamına geliyor. I an Absolut World ise işlerin daha kolay döndüğü bir dünyayı tanımlamak için kullanılıyor. Kimse kimseye ideal dünyayı göstermeye çalışmıyor. Absolut herkesin kendisi için güzel olanı söylemesini ve hayal etmesini istiyor.

Kampanyaya start vermesi için markanın reklam ajansı TBWA, yukarıda saydığımız örnekleri hazırladı. Bu ayı içerisinde Absolut için önemli olan 12 ülkede yayınlanmaya başladı. Türkiye de bu 12 ülkenin içinde yer alıyor. Söz konusu ilanları önümüzdeki hafta dört bir tarafta görebileceksiniz.

Absolut Türkiye Pazarlama Müdürü Burçin Baysak, markanın neden reklam stratejisini değiştirdiğini şu sözlerle anlatıyor: "1970’li, 80’li yıllarda Absolut için işler daha kolaydı. Üç tane ana dergiye, beş tane televizyona reklam verdiğin zaman hedef kitlenin yüzde seksenine ulaşıyordun. Şu anda 3 bin tane dergi, 500 tane televizyon kanalı var. Hedef kitlene ulaşabilmek için binlerce reklam vermen lazım. Bu açıdan baktığımızda internet hayat kurtarıyor. İnsanların iletişimde olduğu bir dünya üzerinden reklam yapmak çok mantıklı. Şu anda her tüketici tek başına bir medya kanalı."

Yeni reklam kampanyasında internet en önemli unsur. www.absolut.com sitesine üye olan herkes nasıl bir dünya hayal ettiğini anlatmaya başladı bile. Kimi grafikle, kimi fotoğrafla, kimi de sözle anlatıyor. Biri paranın ağaçta yetişen bir şey olmasını ümit ediyor. Diğeri hava sıcaklığının bir uzaktan kumandası olmasını istiyor. İstediğimiz zaman yağmur yağdırıp istediğimiz anda güneş açtırabilmeliyiz diyor. Tüm bu fikirler internet sitesini ziyaret edenler tarafından değerlendiriliyor. En çok oy alanlar sürekli sergileniyor.

Burçin Baysak global sitenin yanı sıra Türkiye’ye özel bir sitenin çok yakında açılacağını söylüyor. Projelerini şöyle anlatıyor: "Bu kampanyanın özü, geri lokal bir site açmak şarttı. Çünkü Türk insanının böyle olsa daha iyi olur dediği dünya ile Amerikalılar’ınki bir değil. Biz sitemiz için genç, az ünlü ama sanal dünyada binlerce takipcisi olan sanatçılarla görüşüyoruz. Mesela 4000’e yakın hayranı olan, kendi şarkılarını söyleyen, evde kendi kliplerini çeken bir pop şarkıcısı bulduk. Ankara’dan İstanbul’a yeni gelmiş iki genç fotoğrafçı var. Reklam ajansımız internette fazla sayıda üyesi olan sitelerin sahipleriyle görüşmeye başladı. In an Absolut World kampanyasının Türkiye’de de çok sevileceğini umuyoruz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!