Oluşturulma Tarihi: Mayıs 17, 2004 00:00
Gezer, terlik sektörünün orta ve orta-alt pazar bölümüne hitap ediyor. Yeni başlayan reklam kampanyasında da hedeflediği pazara uygun gördüğü Müslüm Baba’yı kullanmış. Müslüm Baba çıkıyor, önce atansiyon matansiyon, ahdung mahdung hesapta dikkat çekip sonra bütün hısım akrabayı ‘Gezdiriyor’. Niye? Çünkü ismimiz Gezer. İyi ki Gezer! Bir de ismimiz Koşar olsaydı. İşin yoksa ismine uygun olsun diye spor ayakkabı üret. Gezer yıllardır reklam iletişiminde ismine uygun bir ‘gezdirme’ telaşı içinde ama Müslüm Baba’da bu gezdirme işine alet edilince anlamsızlığa bir dikkat çekeyim dedim. Hangi kadın ‘Ya bu marka terlikler gezdirme işinde acaip iyiymiş. Bir bineyim de gezeyim’ diye terlik alır arkadaşlar! Dikkat edin ‘hangi kadın?’ dedim. Mesajı aldınız mı? (*).BesmeleStation’a bir ikiVideo oyunu sektörü hızla ‘çoçuk işi’ olmaktan çıkıp tüketicilere ulaşmanın ana ortamlarından biri haline gelmeye başladı. Dünün video oyunu manyağı çocuklar, bugünün yetişkinleri ve hálá ellerinden video oyunu konsolü düşmüyor. Hatta video oyununa daha fazla zaman ayırıyorlar. Bu pazarın kısa sürede ABD dahil 10 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Bu nedenle de video oyunu sektörü Hollywood, spor ajanları ve reklamcıların oldukça iştahını kabartıyor. Video oyunları sektörünün lideri Sony Playstation 2. Onu Microsoft’un Xbox’ı izliyor. Üçüncü sırada ise Nintendo’nun GameCube’ü var. Bu üç şirketin de son günlerdeki tek derdi 2005 yılına video oyuncularının en beğeneceği konsolü yaratmak. AKP’nin tek derdi neydi? ‘İmamlarla’ dolu bir Türkiye yaratmak. Hükümetimizin gelecekle ilişkisi müthiş! Haklılar ama... Besmeleyle başlanmayan bir video oyununu kim kazanabilir ki!Değişim yönetimi atölye çalışmasıÖnümüzdeki perşembe günü, Mercedes-Benz’in sponsorluğunda, Kemer Golf&Country Club’ta ilginç bir ‘değişim yönetimi’ atölye çalışması var. Sponsor Mercedes-Benz. Konuşmacılardan biri ünlü değişim yönetimi uzmanı Amir Kfir. Diğer konuşmacı yönetim danışmanı Ece Şirin. Ayrıca Türkiye’nin önemli şirketlerinin başarılı CEO’ları da ‘şirket gündemlerindeki değişimi’ tartışacaklar..İşte CEO listesi: Muzaffer Akpınar (Turkcell), Dr. Tiil Becker (Mercedes-Benz), Serdar Bölükbaşı (Efes Pilsen), Tufan Darbaz (Doğan Holding), İlker Keremoğlu (STFA Holding), Naci Sığın (Yapı ve Kredi Bankası), Işık K. Aşur (Shaaya), Ünal Aysal (Unit International). Bu çalışmayı kaçırmasanız iyi olur. LCV 0-212-337 65 75 Mutfağa odaklanmanın gücüLineadecor’un kurucusu Ercan Ecemiş’le konuşuyoruz. Yıllardır İtalyan malı sandığım Lineadekor’un saf kan Türk malı olduğunu öğrenince çok şaşırıyorum. Ecemiş’le konuştuşça da Lineadecor’un gerçek bir marka başarı öyküsü olduğunu anlıyorum. Lİneadecor bu güne kadar reklama iyi yatırım yapan hazır mutfak markası ve odaklandığı tek alan mutfak. Bu nedenle de Lineadecor deyince herkesin aklına tek sözcük geliyor: mutfak! Bence İtalyan imajı, tek alana adanmışlık ve tutarlı reklam başarıyı getirmiş: 100 milyon dolarlık markalı hazır mutfak pazarının lideri, yılda yaklaşık 15 milyon dolarla Lineadecor. Ercan Ecemiş’in şikayeti İtalyan imajı nedeniyle ‘pahalı’ bir marka olarak algılanmaları. Oysa Lineadecor’da B grubuna hitap edebilecek 3 milyara da mutfak varmış. Lineadecor’un yeni reklam kampanyasının arkasındaki hedef de bununla ilgiliymiş: ‘pahalı’ imajıyla mücadele etmek ve orta-üst (B grubu) yaşam standardına sahip pazar bölümünden pay alabilmek! ‘Aşçılar işsiz kalacak’ reklam kampanyasını beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Mizah kullanılıyor ama fikir samimi değil, dört filmde de bu samimiyetsizlik sırıtıyor. Lineadecor jenerik marka olmaya oynasaymış daha iyi olurmuş (Reklam Ajansı: Güzel Sanatlar Rating. **) Çekirgelikİnsanlara ne istediklerini sorsaydım, daha hızlı giden at üretirdim. (Henry Ford)
button