OluÅŸturulma Tarihi: Mart 27, 2004 00:00
Erkek giyiminin ünlü markalarından Sarar, bugüne kadar orta yaş ve üstündeki çalışan erkeklere hitap ediyordu. Şimdi bir gençleşme operasyonu başlattı.İki senelik bir çalışmanın sonucunda yaratılan Interview markası bu sezon vitrine çıkıyor. Erkeklere düşük belli pantolon, turuncu gömlek, vücudu saran takım elbise giydirmeyi hedefleyen Interview markasını ailenin üçüncü kuşak üyesi Emre Sarar ve tasarımcı Ufuk Algun yarattı.Interview’un bir gay markası olmadığını vurgulayan ikili ‘Bu koleksiyonlarda hiçbir zaman transparan bluz ve file gömlekler göremeyeceksiniz’ diyor.Yıl: 1944. Yer Eskişehir Bayat Pazarı. Terzi Abdurrahman Sarar 12 metrekarelik bir dükkan açarak Eskişehir’in en güzel takım elbiselerini dikmeye niyetlenir. Abdurrahman Bey’in kendi işini kurmak istemesinin tek bir nedeni vardır. Baba olmuştur. İlk oğlu Cemalettin rızkıyla birlikte gelmiştir. İki yardımcısıyla birlikte sabahtan akşama kadar dikiş diken Abdurrahman Bey; 1950’lerde 12 metrekarelik dükkanı 24 metrekareye çıkarır. 1970’ler biterken bu sayı 250-300 kişiye çıkar. İşlerle birlikte aile de büyür. İki oğlu daha olur. Celaleddin ve Sabahaddin de ağabeyleri Cemalettin gibi küçük yaştan itibaren atölyeye gidip gelirler. 1983’te babasının ölümüyle şirketin başkanı olan Cemalettin Sarar, 500 çalışanla devraldığı şirket kadrosunu bugün 4 bin kişiye çıkarttı. Günde 3 bin 500 takım elbise, 5 bin gömlek üreten Sarar’ın başarısının sırrını Cemalettin Bey şöyle anlatıyor: ‘70’li yıllarda günde üç-beş saat elektrik kesiliyordu. Babam organize sanayi bölgesine taşınmamızı istedi. Yan yana iki arsa beğendik. Sağdakini almak istediğimizi söyledik. Organize Sanayi’nin Müdürü ‘Size soldakini verelim. Sağdakini İstanbullu bir konfeksiyon firmasına verdik’ dedi. Ben kızdım, kıskandım, fesatlandım. ‘İki konfeksiyon firması yan yana olur mu?’ dedim. Babam hemen söze girdi: ‘Oğlum yanlış konuşuyorsun. 100 tane konfeksiyon fabrikası olsun ki Eskişehir konfeksiyon şehri olsun. Bizim başarmamız için rakiplerimizin de başarılı olması gerekir. Hırslanırsan iyi mal yaparsın.’ İşte işin sırrı bu. ‘SARAR ETİKETLİ İLK ÜRÜNSarar ailesi, kendi soyadlarıyla ilk mağazayı 1996’da Rumeli Caddesi’nde açtı. Sarar etiketli ilk ürünün üretilmesi çok daha eskiydi. 1955’te Abdurrahman Sarar tarafından imal edilen bir takım elbiseye Sarar etiketi dikilmişti. Cemalettin Bey, o takımın fiyatını bile hatırlıyor. ‘30 liraya satmıştık. Yıllar sonra o takım elbiseyi bulduk ve arşiv için satın aldık.’Sarar marka elbiseler İstanbul Tahtakale, Ankara İtfaiye Meydanı’nda, Kayseri Sipahi Pazarı gibi yerlerde satılır. O zamanlar kapı kapı dolaşılarak pazarlanan Sarar marka kıyafetler şimdi Akmerkez, Nişantaşı gibi yerlerdeki Sarar dükkanlarında, Dubai, Hollanda, Almanya, Çek Cumhuriyeti, Hindistan gibi ülkelerde 50’den fazla mağazada tüketiciyle buluşuyor. 2004’ün sonunda Avrupa’daki Sarar mağazalarını 7’den 15’e çıkarmayı planlıyorlar. Cemalettin Bey ek markalara da önem veriyor. Bunlardan ilki 16-30 yaş arasındaki gençleri özellikle üniversitelileri hedefleyen Interview. 2004 ilkbahar-yaz koleksiyonuyla doğan Interview markasının bütün sorumluluğu Celalettin Sarar’ın oğlu Emre Sarar’a ait. Sarar önümüzdeki iki yıl içinde kadın koleksiyonu da üretmeyi planlıyor. Interview nasıl bir marka? Yaratıcıları ‘Interview erkeğine Sarar erkeğinin oğlu diyebiliriz’ diye tanımlıyor. Interview markası çok trendy değil ama trendi takip ediyor. Mesela Interview koleksiyonlarında hiçbir zaman transparan bluz ve file gömlekler olmayacak. Koleksiyon iki bölüme ayrılıyor. Birincisi daha şehirli ve iş yaşamı olan erkek. Kalıplı koyu renk takım elbiseler giyiyor, ama elbiselerin hatları seksi ve keskin. İkincisi ise daha bohem yaşıyor. Keten, koton gibi kumaşlardan üretilen pantolon ceketler, renkli gömlekler giyiyor. INTERVIEW’NUN YARATICISI EMRE SARARBarda güzel bir kızla yakışıklı bir erkeğin konuştuğunu gördüm, markanın ismi Interview oldu Sarar ailesinin üçüncü kuşak üyesi Emre Sarar, ABD’deki eğitimini tamamladıktan sonra Sarar’ı gençleştirme operasyonuna başladı. Çünkü Sarar gençlere hitap etmeyen bir markaydı. Tasarımcı Ufuk Algun ile kolları sıvadılar. ‘Yaklaşık iki yıldır üzerinde çalışıyoruz. Bir akşam barda otururken çok güzel bir kızla, yakışıklı bir erkeğin konuştuğunu gördük. O sırada isim düşünüyordum. Interview (mülakat) geldi aklıma. Gençliğe uyuyor, felsefesi de var. Türkiye’de böyle bir ürün grubunun olmadığını düşünüyorum.’ Emre Sarar, Interview için özel konseptli mağazalar açmayı planlıyor. INTERVIEW’NUN TASARIMCISI UFUK ALGUNArtık erkekler vitrin bakıyorMarmara Üniversitesi Uluslararası İlişkiler mezunu olan Ufuk Algun İtalya’da edebiyat okumuş. Ardından iki sene Fashion Institute of Technology’de hazır giyim tasarımı eğitimi almış. İki yıldır Sarar için çalışıyor ve kendini endüstri ürün tasarımcısı olarak tanımlıyor. ‘Bence iyi bir ceket tasarımı yapmak iyi bir otomobil tasarlamak gibidir’ diyor. Ufuk Algun’a göre günümüz erkeği giyinmeye sadece örtünmek olarak bakmıyor. ‘Erkekler biraz kadınlaşıyor, kadınlar biraz erkekleşiyor. Eskiden bir erkeğin vitrin gezmesi yadırganırdı. Türkiye’de erkekleri anneleri ya da sevgilileri giydirirdi. Şimdi her erkek kendini giydiriyor.’ Algun, bunda globalleşmenin etkisi olduğunu düşünüyor. İnternet,
sinema, çanak anten vb. sayesinde modanın her yere çok çabuk ulaştığı malum. Ufuk Bey bu sayede milletlerin birbirine yaklaştığını söylüyor. ‘Bir İtalyan ve Fransız orta yaş erkeğini dışarıdan bakarak belki ayırt edebilirsiniz. Ama o adamların çocuklarının hangisinin Fransız hangisinin İtalyan olduğunu anlayamazsınız.’ Julien Macdonald kadınlar için laptop çantası tasarladı‘Julien Macdonald da kim? Onun laptop çantası tasarlaması neden bu kadar önemli?’ diyenler için ön bilgi verelim: Çömez bir üniversite öğrencisiyken Alexander McQueen ve Karl Lagerfeld gibi modacılar için çalıştı. Lagerfeld, onu Chanel iç çamaşırı koleksiyonunun baş tasarımcılığına getirdi. 1997’den beri hem kendi koleksiyonlarını hazırlıyor, hem de Givenchy’nin kreatif direktörü. Müşterileri arasında Elizabeth Hurley, Victoria Beckham, Jennifer Lopez, Kate Moss, Kylie Minogue ve Nicole Kidman gibi isimler var. Julien Macdonald son olarak Intel için laptop çantası tasarladı. Gerçi bilgisayar konusunda bilgisi sınırlı ama onların hayatımızı kolaylaştırdığını düşünüyor. ‘Bütün tasarımlarım laptop’umda saklı. Zaten hayatımdaki herkesin bir laptop’u var. Defilelerde görüyorum. Ünlü moda gazetecileri, örneğin Hilary Alexander ön sırada laptop’u ile oturuyor.’ Macdonald, siyah, beyaz ve fuşya renginde üç çanta tasarladı, nappa ve patent deri kullandı. Altın renkli fermuar ve küçük cepleri olan çantanın kullanışlı ve hafif olmasına dikkat etti. Tanesi 1000 Euro’ya satılan ve geliri Audrey Hepburn Çocuk Fonu’na bağışlanacak çantalar Paris ve Londra’daki Julien Macdonald mağazalarında satılıyor. www.net-a-porter.com adresinden ısmarlanabiliyor.GEÇEN HAFTA EN ÇOK BUNLAR KONUŞULDUSevgilisi Emre Aşık’a yeni yaptırdığı silikonlu dudaklarını beğendiremediği için yeniden ameliyat masasına yatacak olan manken Aysun KayacıAmerican Sweetheart isimli albümünün tanıtımı için katıldığı David Letterman Show’da masaya çıkarak striptiz yapan ve hálá Nirvana’nın intihar eden solisti Kurt Cobain’in katili olup olmadığı tartışılan, rock grubu vokalisti ve aktrist Courtney LoveÖzel hayatıyla gündeme gelmeyeceğine dair bir sözleşme imzaladıktan sonra, Çocuklar Duymasın dizisinin yeni Meltem Anne’si olmayı ‘hak eden,’ Havuç rolünü canlandıran Furkan tarafından ‘Şimdilik bir şey söylemek zor’ şeklinde bir yorumla ‘değerlendirilen’ Zeynep TokuşBeykent Üniversitesi’nde, konuk olarak gittiği dersin hocası olan ve daha önce dizisinde rol almayı reddettiği Levent Kırca’nın hakaretlerine maruz kalan, salonu ağlayarak terk eden ve Kırca’ya dava açmaya hazırlanan Esra Eron Bundan yıllar önce Klips ve Onlar grubuyla birlikte Eurovision’da yarışıp Türkiye’ye dokuzunculuğu getiren, bu yılın Eurovision’u içinse; ‘Eurovision, amatör bir yarışma. Eurovision’dan teklif gelseydi kabul etmezdim. Ama geçen yılki Sertab’ın başarısı da muhteşemdi’ yorumunu yapan Candan ErçetinTeknik Direktörlük görevi için
Galatasaray ile iki buçuk yıllık sözleÅŸme imzalayan ve Fatih Terim’in yerine gelen Georghe HagiÂ
button