Sibel ARNA
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 16, 2008 00:00
Yalnız Türkiye’de değil tüm dünyada kadınların mabedi, çünkü her zaman moda olanı hızlı ve ucuz satıyor. 24 yıllık Mango markası, artık erkekler için de çalışıyor. Markanın ismi HE by Mango. İsimdeki HE, Latince’deki Homini Emerito’dan geliyor. "Erdemleri için ödüllendirilen erkek" manasını taşıyor. Mango’nun Kreatif Direktörü ve Yönetim Kurulu Üyesi Damian Sanchez, bakın yeni markayı nasıl anlatıyor.
Mango gibi bir marka neden durur durur da 24 yıl sonra erkek koleksiyonu yaratır?
- Çünkü Mango hálá birçok yönden büyümeye devam eden genç bir şirket. Erkek sektörüne adım atmak büyüme stratejimizin sadece bir adımı. Hálá esas işimiz kadın. HE by Mango küçük bir koleksiyon olarak doğdu ve öyle kalacak.
Mango kadın ve erkeği arasında nasıl bir bağ var? Bu erkek Mango kadınının tam olarak nesi oluyor?
- HE by Mango koleksiyonu, kadın koleksiyonunu tamamlamak için yaratıldı. Koleksiyon son trendleri takip eden, fakat kendi stilini yaratan modern, şehirli erkeklere hitap ediyor. Çünkü ancak böyle bir erkek modern ve şehirli Mango kadınının yanına yakışır.
Mango kadın koleksiyonu sürekli yenilenir, mağazalara her hafta yeni mallar girer. Erkekte de bu böyle olacak mı?
- Kesinlikle evet. Kadınlar sürekli değişirken erkeklerin yerinde sayması mümkün mü?
Peki erkekler de kadınlar kadar renkli mi?
- O kadar değil. Biz modaya gerçekçi yaklaşıyoruz. Ayaklarımız yere basıyor. Bu sebeple en çok yeşil, çikolata, siyah, gri ve bej kullandık.
Aksesuvarlara da önem veriyorsunuz.
- Kesinlikle. Erkekler de kadınlar kadar takıp takıştırmalı. Aksesuvarlar hayatın detayları ve hayat bu detaylarla güzel. Düz ayakkabılar ve botlar tasarladık. Çanta, fular, gözlüğün yanı sıra takılar da var.
Mango erkeğini nasıl bir ekip yarattı?
- Koleksiyonlar Barcelona’da Mango ana merkezinde tasarımcı ekibimiz tarafından tasarlanıyor. Geçen sezon yaptığımız sınırlı sayıda deneme koleksiyonu ile başladı. Bu sezon 35 parça kıyafet, 25 parça aksesuvardan oluşan daha geniş bir koleksiyon var.
Kadın ve erkeğin ardından bir çocuk koleksiyonu yaratmayı düşünüyor musunuz?
- Adım adım gitmeyi tercih ediyoruz. Şu anda kadın ve erkek koleksiyonumuza konsantreyiz, büyüme stratejimiz üzerinde çalışıyoruz. Bu seneyi tamamlamadan daha bir çok mağaza açmayı planlıyoruz, dolayısıyla şimdilik bir çocuk koleksiyonu yaratmayı düşünmüyoruz. Gelecekte ne olacağını bilemeyiz tabii ki...
ANA RENK YEŞİL
Mango 2008-2009 Sonbahar-Kış erkek koleksiyonunda doğa ve kent olarak iki trend ağır basıyor: Spor ceket, jean pantolon, fular, düz ayakkabılardan oluşan Urbano ve bot, trençkot, kanvas pantolondan oluşan Greenforest. Koleksiyonun ana rengi yeşil. Geleneksel yünlü tasarımlar, fitilli kumaşlar, baklava desenleri ve kanvas pantolonlar var.
TÜRKİYE ÜÇÜNCÜ
Mango’nun geçen yılki cirosu 1 milyar 333 milyon Euro. Damian Sanchez, 2007’de bir yıl önceye göre yüzde altı büyüdüklerini söylüyor: "90 ülkede 1152 mağazamız var. Türkiye’deki mağaza sayımız 35. Türkiye 2007’yi 77.5 milyon Euro ciroyla kapattı. Bizim için en önemli üçüncü pazar."
ADAM LIPPES KOLEKSİYONU YOLDA
Mango geçmiş sezonlarda, Penelope ve Monica Cruz, Milla Jovovich, tasarımcı Osman Yousefzada gibi isimlerin tasarladığı sınırlı sayıda üretilen koleksiyonlar hazırladı. 2009 Sonbahar / Kış sezonunda ünlü Amerikalı tasarımcı Adam Lippes ile ortaklık yapacaklar. Lippes kadınlar için 12, erkekler için 12 tasarım hazırlamış.
MARKANIN YÜZÜ İSTANBUL’A GELİYOR
Bu sezon HE by Mango koleksiyonunun yüzü Portekizli model Nuno Lopes. Ağustos sonunda İstanbul defilesine gelecek.