GAP: Franchise’a sıcak bakınca muhteşem Türkiye’ye geldik

Güncelleme Tarihi:

GAP: Franchise’a sıcak bakınca muhteşem Türkiye’ye geldik
Oluşturulma Tarihi: Aralık 31, 2007 00:00

16 milyar dolar cirolu dünyanın en büyük hazır giyim grubu Gap Inc, franchise modeline sıcak bakmadığı için uzak kaldığı Türkiye pazarına GAP ve Banana Republic markalarıyla girdi.

Gap Inc Başkan Yardımcısı Ron Young Türkiye için "İstikrarlı ve güçlenen bir ekonomi, değerli YTL, artan zenginlikler ve genç nüfusuyla Türkiye GAP için mükemmel bir yer" dedi.

16 milyar dolar cirosu ile dünyanın en büyük hazır giyim grubu olan Gap Inc, franchise modeline sıcak bakmadığı için uzak kaldığı pekçok pazara 2005 yılından sonra girdi. 2005 yılı ortasında franchise modeliyle büyümeyi de benimseyen şirket Türkiye’de GAP ve Banana Republic markalarıyla boy gösteriyor. Gap Inc Başkan Yardımcısı Ron Young, markanın tüm algısını kontrol etmek ve bütün sorumluluğunu taşımak istedikleri için franchise modeline sıcak bakmadıklarını belirterek "Fakat geç de olsa biz de bu modeli benimsedik. Başarı için doğru ilişki, bunun için de yerel uzmanlığı olan doğru partner şart" dedi.

TÜRKİYE’YE GECİKTİK:
Türkiye’ye gelişlerinin de bu yüzden geciktiğini anlatan Young, "Çünkü biz tüketicimizi hayal kırıklığına uğratmak istemeyiz. Türkiye’de bizi uzun süre beklediler. Bunu biliyoruz. Türkiye’den markamızı getirmek isteyen çok perakendeci çıktı. Fiba’yı seçtik çünkü Marks&Spencer ile yakaladıkları başarı çok etkileyici" diye konuştu.

59 MAĞAZA HEDEFİ: Türkiye’de hedeflerini 5 yılda 50 GAP ve 9 Banana Republic açmak olarak açıklayan Young, bu rakamların yukarıya çıkabileceğini de kaydetti. İlk mağazayı 3 Kasım’da açtıklarını ve gördükleri ilgiden memnun olduklarını vurgulayan Young şunları söyledi: "Türkiye’de olmaktan çok mutluyuz. Türkiye çok çok heyecan verici. İstikrarlı, güçlenen ekonomi; değerli YTL, artan zenginlikler ve genç nüfusuyla Türkiye GAP gibi bir marka için mükemmel bir yer."

3500 MAĞAZASI VAR:
ABD, Kadana, İngiltere, Fransa ve Japonya’da kendi organizasyonlarına sahip olan Gap Inc; Singapur, Malezya, Endonezya, Bahreyn ve Dubai’de ise franchise’lar ile varlık gösteriyor. Şirket yakında Suudi Arabistan’da da GAP mağazaları açıyor. ABD’de 1500, ABD dışında ise 500 GAP mağazası var. Old Navy markasının mağaza sayısı 1000 iken, Banana Republic’in 550 mağazası bulunuyor. Gap Inc markalarının mağazalarının toplamı ise 3500. 1995 yılında girdiği Almanya’dan 2003’te çıkan GAP, şimdi tekrar orada bir yapılanma içine girmeye hazırlanıyor. Şirketin en büyük pazarı ana vatanı ABD. Onu İngiltere ve Japonya izliyor.

BÜYÜK MARKA OLMAK: "Büyük markaların avantajları da dezavantajları da var. Uluslararası franchise’ların ihtiyaçlarını karşılayabilmeli, maliyet avantajı sunabilmelisiniz. İhtiyaç duydukları kadar sipariş imkanı vermelisiniz" diyen Young, yılda 4 ana koleksiyon ve bunları takip eden ikişer koleksiyon hazırladıklarını belirtti. Young, farklı coğrafya ve iklimlerde herkesi mutlu etmenin inceliklerini şöyle anlattı: "Hem Güney Kore’yi hem Türkiye’yi hem de Singapur’u düşünmek zorundayız. Bir yerde yaz iken başka bir yerde kış. Biri sıcak iklim kuşağında; öbürü soğuk. Bütün dünya ile aynı anda ilgilenmenin yollarını bulmak zorundayız. Örneğin Ortadoğu’daki mağazalarımız için uzun etekler var çünkü orada kadınlar kapalı."

Rakamlarla Gap Inc

2006 yılı cirosu 16 milyar dolar.

GAP Inc’in 150 bin çalışanı bulunuyor.

ABD’de 1500, ABD dışında ise 500 GAP mağazası var.

Old Navy markasımın mağaza sayısı 1000.

Banana Republic’in 550 mağazası bulunuyor.

Türkiye’nin yerel markaları güçlü

YEREL markalarla yaşanan rekabeti Ron Young şöyle aktardı: "Yerel ya da global marka fark etmez. Önemli olan tüketicinin ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak. Bazıları fiyat ile rekabet ediyor; bazıları da fast-fashion ile. Türkiye’de de aynı şey yaşanıyor. Yerel ve global markalar, rekabette hepimiz varız. Dünyada kendi yerel markalarına da sahip çok az ülke var. Türkiye geleneksel olarak tekstil ve konfeksiyon üretimine sahip. Kendi markalarını da çıkarmış. Pazarda çok markanın olması herkes için iyi. Özellikle de tüketici için."

ABD’ye ihracat zor, Avrupa için önemli üretim üssüsünüz

TÜM dünyada 30-50 ülkede bin farklı kaynakta üretim yaptırdıklarını belirten Ron Young "Moda, mevsim ve ihtiyaçlara göre kaynaklarımız değişiyor. Türkiye’de de çok güçlü bir ofisimiz var. Avrupa pazarı için önemli bir merkez. ABD’ye ihracatta durumunuz zorlaşıyor" dedi.

Blucin kolay bulunsun dedi, milyarder oldu

ÇOK uzun boylu ve iri bir adam olan Amerikalı Donald Fisher, kendi bedeninde blucin bulmakta zorlandığı için 1969’da GAP markasını kurdu. Herkesin istediği bedende blucini kolayca bulması fikriyle doğan GAP, Amerikan tarzı rahat giyimin de sembolü oldu. Donald Fisher ise 3.5 milyar dolarlık servetiyle dünyanın en zenginleri listelerine girdi.

Hızlı moda markası  değiliz, klasiğiz

RON Young fast-fashion (hızlı moda) kavramının GAP’a etkilerini şöyle açıkladı: "Farklı bir fiyat-kalite dengesi sunan fast-fashion’ı talep eden bir kitle var. Bunlar ergen ve gençler. GAP tabii ki klasik bir marka. Bizim müşterimiz biraz daha yaşlı ancak farklı kesimlerden de tüketicilerimiz var. GAP de moda duyarlılıklarının farkında. Moda olan skinny jean bizde de var. Old Navy markamız fast-fashion’a daha yakın. Fiyatları daha düşük."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!