Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2004 00:00
Uzun yıllar Audi Dubai’de görev yapan Ali BilaloÄŸlu, artık bir distribütör firmada genel müdür. Marka yine aynı Audi... Bir de Porsche var tabii. Her iki markanın da Türkiye’deki genel müdürü. Ayağının tozuyla Dubai’den gelir gelmez ‘Büyük Av’ baÅŸlatan Ali BilaloÄŸlu, dünyada bir ilk niteliÄŸi taşıyan farklı bir otomobil lansmanına imza attı. Yeni Audi A3 Sportback herkesin içinde bir yere dokunan bir yöntemle tanıtılıyor. Oyunla!Büyük Av baÅŸladı. Bunu anlatabilir misiniz?Biz de bütün otomotiv ÅŸirketleri gibi yeni bir modelin pazara sunuluÅŸu için lansmanını yapıyoruz. Audi olarak bir lansman yaptığımızda hedef kitleye uygun bir lansman yapmayı tercih ediyoruz. A3’ün bu 5 kapı Sportback’iyse çok daha geniÅŸ bir müşteri kitlesine hitap ettiÄŸinden 500 ya da bin kiÅŸilik bir lansman deÄŸil, çok daha geniÅŸ bir katılımı nasıl yaparız derken bu büyük av konusu aklımıza geldi. Buradaki amaç aslında bütün Türkiye’deki müşterilerimizi bu iÅŸin içine katmak, sadece Ä°stanbul’u deÄŸil. Katılmak isteyenler 5 Aralık’tan itibaren NTV ve CNBC-e’den kodlar yayınlandı. O kodlarla internetten bizim sitemize girip oradaki bilmeceleri çözen ilk 100 kiÅŸi de Parkorman’daki büyük avımıza katılma hakkını kazandı. Orada bir A3 Sportback’in anahtarı saklıydı. Onu bulan kiÅŸi de arabayı kazanmış olacaktı. Bu deÄŸiÅŸik bir lansman. Alışılan lansmanlardan deÄŸil. Hem etkisi çok büyük hem de oyun ÅŸeklinde.Evet bir zeka oyunu eÄŸlensin katılanlar diye.Türkiye’de daha önce böyle bir lansman yapılmış mıydı?Bizim bilgimiz dahilinde deÄŸil Türkiye, dünyada böyle bir ÅŸey yapılmadı.Peki sonrasında ne olacak?Audi için genel konuÅŸursak Türkiye’de hedefi, Avrupa’da olduÄŸu gibi lider bir marka olmak. Audi Türkiye’de, Avrupa’da eriÅŸmiÅŸ olduÄŸu ve layık olduÄŸu pozisyonu daha yakalayamadı. Bu konuda çok ciddi ilerlemeler saÄŸlandı son 3-5 senedir. Ama, daha tam o noktaya gelemedik. Amacımız artık bunu iyice oturtmak ve Türkiye’de de diÄŸer geliÅŸmiÅŸ Avrupa ülkelerindeki gibi lider marka konumuna oturtmak.A3 çok beÄŸenilen bir model. Kendi segmentinde bir deÄŸerlendirme yapar mısınız?Ufak boyutlu otomobillerde tek lüks alternatif A3 idi. A segmentinde tek lüks alternatif...Sizce Audi Türkiye’de nasıl algılanıyor?Müşterilerin çoÄŸu konumlandırmada sıkıntı çekiyor. Geçenlerde bir araÅŸtırma yaptırmıştık. BaÅŸka markalarda olduÄŸu gibi net bir cevap gelmedi tanımlamalarda. Ama ben, 1993’te Türkiye’ye gelirken Audi bazında o zaman Audi diye bir araba olduÄŸunu bile bilmiyordu Türkiye’de bir sürü insan. Hangi ülkenin markası olduÄŸu bile bilinmiyordu. Çok ciddi bir ilerleme var. Ayrıca, teknolojisinin iyi olduÄŸu biliniyor. Ama, profil daha tam net çıkmış durumda deÄŸil, daha tam oturmuÅŸ deÄŸil. Audi dışında Porsche de sorumluluÄŸunuz altında. Porsche çok niÅŸ bir marka. Sattığı ürünler de bulundukları segmentteki en spor arabalar. Herhangi bir marka oturtmak gibi bir sıkıntımız yok. Porsche bilinen bir marka. Porsche’deki en büyük sorunumuz kayıt dışı Türkiye’ye gelen araçlar. Galeri diye adlandırdığımız. Bu konuda biz Porsche AG ile bazı önlemler aldık. Fiyatlarımızı revize ettik. Bir de Porsche Kulübü var. BaÄŸlantınız ne boyutta?Evet, baÄŸlantımız var. Çok da içli dışlı. BaÅŸkanımız Ahmet Öngün. Orada bazı ortak çalışmalarımız oluyor. Mesela çok yeni kararlaÅŸtırmış olduÄŸumuz her Porsche alan müşteriye biz DoÄŸuÅŸ Otomotiv A.Åž. olarak ilk yıllık kulüp üyeliÄŸini ücretsiz hediye edeceÄŸiz. Kulübün sosyal yaÅŸantısını her Porsche müşterimiz tatsın diye. Buradaki görevinize gelmeden önce Dubai’deydiniz. Türkiye’ye geliÅŸinizin öyküsünü anlatır mısınız?DoÄŸuÅŸ Grubu’yla 1993’den beri tanışıyorum zaten. O zamanlar Audi bacağında çalışıyordum. Bir dostluÄŸumuz vardı DoÄŸuÅŸ Grubuyla. Son görevim de benim Dubai’de OrtadoÄŸu’dan sorumlu satış sonrası, pazarlama, distribütörlük bazındaki iÅŸini yapan genel müdürlükte görevliydim. Oradaki görevim bittiÄŸinde DoÄŸuÅŸ Grubu’ndan teklif gelince Türkiye’ye yerleÅŸtik.Türkiye’deki en büyük sıkıntı istikrarsızlıkYurtdışından yeni gelmiÅŸ bir göz olarak Türkiye pazarını nasıl deÄŸerlendiriyorsunuz?En büyük sorunumuz istikrarsız bir pazar olması. Daha çok bizi yoruyor, ama bizden daha çok bayilerimizi yoruyor. Onlar daha ufak çapta olduÄŸundan. Bir tek bizim markamız için deÄŸil, her marka için geçerli. Oradaki bir bayi yatırım yaptığında belli bir geri dönüşümü bekliyor bu yatırımından. Toplam pazar deÄŸiÅŸtiÄŸinde, yatırımı geri gelmeyince otomatikman yatırım gücü azalıyor. Burada tüketici zarar görüyor. Hizmet seviyesinde düşme görülüyor. Türkiye’nin otomotivdeki en büyük sıkıntısı genelde bu istikrarsız pazar.Evet, ama bu istikrarsızlık içinde herkes kendine bir yol çiziyor.Evet çiziyor. Türkiye’de çözüm tükenmez. Bu yılın satışları ortada peki gelecek yıl için erken, ama genel anlamda pazar adına beklentiniz nedir?Bu yılın altında bir toplam pazar bekliyorum. Çünkü büyük bir talep vardı bu sene. Kredi faizleri düştü. Bir sürü marka kampanyalar yapıldı. Toplam pazar dengeye oturdu. Türkiye’deki araç sayısına bakarsak Türkiye’deki birinci el pazarının önümüzdeki birkaç yıl içinde sabit olarak 400 bin civarında (binekten bahsediyorum) olması gerekiyor gibi düşünüyorum. Türkiye’de daha bir tek Avrupa standardına oturmamış bir rakam var. O da ikinci el satışları. Çok düşük Türkiye’de. Porsche üzeri örtülüyken bile tanınan bir otomobilPorsche’yi sizce diÄŸer lüks spor otomobillerden ayıran özelliÄŸi nedir?Porsche dünyada tek güncel kullanılabilen spor otomobildir. Hergün yaz kış iÅŸe giderken de haftasonu da kullanabileceÄŸiniz bir spor otomobil. Ben Porsche kullandım ve hergün kullandım. Tatile de gittim haftasonu. Gayet keyifli kullanabiliyorsunuz. BaÅŸka markalarda yapamıyorsunuz. En hızlısı deÄŸil, ama güncel kullanıma uygun tek spor otomobil markası Porsche. Porsche tasarımı için neler söyleyeceÄŸinizi merak ediyorum.Bence dahiyane bir tasarım, çünkü 50 yıldır deÄŸiÅŸmeyen ama her zaman genç duran bir tasarım. Hiç kimsenin de bu eskimiÅŸ diyemeyeceÄŸi bir tasarım. Hatta 356’lara bile baktığınızda ne güzel arabaymış diyorsunuz. Ãœzerini örtseniz bile tanınan tek bir otomobil vardır o da 911’dir. Â
button