Ayşegül AKYARLI GÜVEN
Oluşturulma Tarihi: Mart 01, 2008 09:00
Galatasaray, 2 yıl aradan sonra Fenerbahçe’yi yendiği Türkiye Kupası maçı için Fred Çakmaktaş’lı 5 bin özel tişört hazırlattı.
Galatasaray "Bu Kupayı Görenler Parmak Kaldırsın" yazan 29 YTL’lik yeni tişörtte mizahla "
Fenerbahçe taş devrinden bu yana Fortis Türkiye Kupası’nı alamadı" mesajı veriyor.
GALATASARAY, 2 yıl aradan sonra Fenerbahçe’yi yenebildiği ve 4 kırmızı kartın çıktığı Türkiye Kupası maçı için 5 bin özel tişört hazırlattı. Hazırladığı yeni tişörtün üzerine "Bu Kupayı Görenler Parmak Kaldırsın" yazan Galatasaray Pazarlama, tişörtün üzerine bastığı Fenerbahçe formalı Fred Çakmaktaş resmi ile Fenerbahçe’nin taş devrinden bu yana Fortis Türkiye Kupası’nı alamamış olmasına mizahla atıfta bulunuyor. 4 kırmızı 15 sarı kart çıkan ve Fenerbahçe’nin 8 kişi ile tamamlayabilmesi nedeniyle ’Kırmızı Derbi’ olarak anılan Ali Sami Yen’deki karşılaşma sonrasında stadın yanındaki çadır mağazada 8 bin parçanın üzerinde taraftar ürünü satıldı. Galatasaray Pazarlama, yıllardır özlemi duyulan Fenerbahçe galibiyeti için hazırladığı tişörtlere ilginin artması durumunda baskı adedini yükseltebileceğini belirtiyor. Tişörtlerin en geç yarın Galatasaray Store’larda satışa çıkması planlanıyor.
29 YTL’DEN SATILACAK: Galatasaray Pazarlama Genel Müdürü Selva Darnel, "Yarın yapılacak
Beşiktaş derbisine kadar ilginin artarak sürmesini bekliyoruz. Fenerbahçe’nin yenilgisi ile biten derbi, Galatasaray Store’ların en fazla satış yaptığı ilk üç maç arasına girdi" dedi. Darnel, satılacak bu yeni tişörtlerin fiyatının 29 YTL civarında olacağını söyledi.
ÇADIR 01.00’DE KAPANDI: 2-1’lik galibiyetin ardından Ali Sami Yen Stadı’nın çadır mağazasının gece 01.00’e kadar kepenk indiremediğini belirten Darnel şöyle konuştu: "5 kasa çalıştı ama sıralarda bekleyen taraftar sayısı hiç azalmadı. Mağaza maç günü 1500 forma, 1500 tişört, 1200 çocuk-bebek-kadın ürünü, 400 de aile paketi sattı. Mağazalarımızda bine yakın ürün çeşidi pazarlıyoruz." "Bundan önce en fazla satışın yapıldığı maç İsviçreli Sion ile oynanan ve Galatasaray’ın galibiyetiyle sonuçlanan maç olmuştu" diyen Darnel’e göre Çadır mağazasında satılan 8 bine yakın ürünün yüzde 50’si 13.00-19.00 saatleri arasında gerçekleşti. Darnel "Satışların yüzde 25’i maçın ardından mağazanın açık olduğu 1.5 saatlik süre içinde yapıldı" dedi.
1.5 SAATTE 2 BİN ÜRÜN: GS Çadır mağazasının maçın ardından 1.5 saat içinde sattığı ürün adedi 2 bini aştı. 30 GS Store’un yanısıra 250’nin üzerinde noktada satışı yapılan Galatasaray ürünlerinin maç günü yakaladığı satış hacminin her zamankinin üzerinde olduğu tahmin ediliyor.
Maçta kavga olmasın diye aile ürünü geliştirdikMAÇLARA aileleri çekerek daha huzurlu bir ortam yaratmak için anne baba çocuk serisi çıkardıklarını ve bu ürünlerden maç günü 1200 parça sattıklarını belirten Selva Darnel, "Bu ürünü özellikle Galatasaray-Fenerbahçe maçlarında ailelerin daha çok gelmesini sağlamak için yaptık. 169 YTL’lik ürünü paket halinde 109 YTL ye satıyoruz. Bu yolla sirkülasyon sağladık. Formaya alternatif olan ailelere yönelik ürünlerin payı hızla büyüyor" dedi.
Buruk taraftar maçtan önce mağazaya gitmediFENERBAHÇE maçı öncesinde, bundan önceki maçlarda mağlubiyete alışmış olan Cimbom taraftarı Galatasaray Store’lara akın etmedi. Çadır mağazasına giden kişi adedi, diğer derbilerin yüzde 10 altında kaldı. Bunu taraftarın moral bozukluğuna bağlayan Selva Darnel, "Taraftar o maçları hep doldurdu. Sonunda da aradığını buldu" dedi.
Çocuk, kadın ve bebek ürünü formayı yakaladıFARKLI takımları tutan anne baba çekişmesinin satışları olumlu etkilediğini belirten Selva Darnel, "Genellikle babalar baskın geliyor. Ancak, bu kavgada bebek ürünlerinin satışı hızla artıyor. Biz de bunu desteklemek için çok şık bebek ürünleri çıkartıyoruz. Beni sevindiren artık herkes sadece forma almıyor. Derbi günü çeşidinde inanılmaz kadın ve bebek ürünü vardı Ayrıca, formaya eşit sweatshirt ve tişört satışı yapıldı. Çocuk-kadın ve bebek ürünlerinin satış toplamı formayı yakaladı" dedi.