Güncelleme Tarihi:
Fotoğraf sanatı ve fotoğrafla bağlantılı tüm teknolojilerle ilgili zengin bir içeriğe sahip f: dergisi, farklı tasarımı ve ileri baskı tekniği ile de fotoğrafa ayrı bir boyut kazandırıyor.
Türk fotoğrafçıların eserlerine ağrılık veren içeriği, fotoğraf ve diğer bağlantılı sektörlere yaklaşımı, ustalara ve genç yeteneklere yer veren prestijli sayfaları ile okuyucularına bir kaynak, aynı zamanda portfolyo olmayı amaçlıyor.
Derbent’in bir fotoğraf dergisi çıkartmak fikri aslında yeni değil. Zaten uzun yıllar çalıştığı basında Gezi National Geographic Traveler Dergisi’nin Görsel Yönetmenliğini yaparken ya da Atlas dergisinde de çalışırken de sadece fotoğrafa ilgi duyanların okumak isteyebileceği bir derginin hayalini hep kurmuş.
Türkiye’de fotoğrafa giderek artan ilgiye rağmen, varolan dergilerin çoğunlukla baskı kaliteleri ve içeriklerinin, fotoğraf severleri yeterince tatmin etmeyişi onun dergi fikrini desteklemiş.Çünkü ona göre Fotoğraf dergileri konseptleri gereği görsel kaliteleri yüksek olması gereken yayınlar.
Derbent, “fotoğraf dergisi, kâğıdıyla baskısıyla çok kaliteli olmak zorunda ve bu alanda Türkiye’de ciddi bir boşluk vardı. Biz, gerek içeriğimiz gerekse baskı kalitemiz ile dergiyi eline alıp bakanlara, bir sergi izliyor kalitesinde baskı sunacağız” diyor. Derbent’in kaliteden söz etmesi hiç de tesadüfi değil çünkü dijital makinelerin pazardaki payının artması fotoğraf çeken insan sayısını da önemli oranlara yükseltiyor. Hatta öyle ki, elinde fotoğraf makinesi olmayan insan neredeyse kalmadı. Ve fotoğraf çekmeyi hobi olarak gören iş adamı sayısı da arttı. Doğal olarak bu insanların besleneceği yayınlara gerek var. Dijital makinelerin çekilen fotoğrafı anında görünür kılması, görüntü işleme yöntemlerinin gelişmesi beraberinde kaliteli yayınlar izlemek isteyen insan sayısını artırıyor.
BÜTÜN YÖNLERİYLE FOTOĞRAFÇILIK Vahşi doğa fotoğrafçısı Süha Derbent, F dergisi fotoğraf tutkunlarını biraraya getirmeyi amaçlıyor.
Vahşi doğa fotoğrafçısı Süha Derbent’in sahibi olduğu derginin Genel Yayın Yönetmeni, gazeteci yazar Füsun Saka, editörü ise Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü Öğretim Görevlisi Emre İkizler. 2 ayda bir yayınlanacak olan dergide; Tarz, Ustalara Saygı ve Profesyonel olmak üzere üç portfolyo bölümü bulunuyor. Derginin ilk sayısında Tarz’da Ali Alışır, Ustalara Saygı’ bölümünde İbrahim Zaman ve Profesyonel’de ise Hasan Hüseyin konuk oluyor.Oğuz Haksever, Murat Germen ve Ozan Bilgiseren gibi yazarlar, her sayıda fotoğrafa ve fotoğraf sanatına yorumları ile katkıda bulunuyorlar. Usta gözler “Düşünce Kutusu” bölümünde her sayıda farklı bir konuya değişik bakış açılarından yaklaşıyorlar. Hobi bölümünde ise iş alanı dışında fotoğraf sanatına gönül vermiş bir kişi konuk ediliyor. Derginin ilk sayısının konuğu Mustafa Koç. Mustafa Koç’ta dergiye verdiği röportajda dijital teknolojinin bu işe olan ilgiyi artırdığını ve amatörlerin yolunu açtığını söylüyor.
Derbent’e göre, fotoğraf bir çok iş adamının tercih ettiği bir hobi olarak artık hayatlarında yer alıyor. Bunun nedeni ise fotoğrafın insanının kendisiyle baş başa kalmasına olanak tanıması, boş zamanlarını keyifli değerlendirmek için çok büyük bir tatmin sunması, ve ürettiği şeyin içine kendisini katabileceği artı yönlendirebileceği bir uğraş olması…
KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ BASKI OLANAKLARI
f: dergisi, içeriğinin yanı sıra kişiselleştirilmiş baskının sınırsız CRM olanakları ve f:’e özel diğer imkanları ile de Türkiye’de kendi alanında bir ilki imza atarak, örnek teşkil etmeyi de hedefliyor. Süha Derbent, f: dergisinin iddialı olduğu kişiselleştirilmiş baskı olanağını ise şöyle anlatıyor. “Bugün Türkiye’de kişiselleştirilmiş baskı denildiğinde, isme hitaben basılı dergi göndermek geliyor akla. Oysa biz, teknolojik olarak bu konuda insan beyninin hayal edebileceği har türlü kişiselleştirmeyi yapabilecek olanaklara sahibiz. İsme hitaben dergi gönderimi yapmanın yanı sıra; dergide kişiye özel metin hazırlamak, kişinin kendi çektiği ya da kendi portresi olan fotoğrafı dergiye basmak, kişinin bir hobisini, özel hayatında zaman ayırdığı, önemsediği bir şeyi özelleştirerek derginin bir bölümünde yayınlayarak ona göndermek şansına sahibiz. Özellikle müşterilerine ya da hedef kitlesine CRM ile ulaşmak isteyen firmalar, müşterilerine verdikleri değeri, oluşturdukları müşteri bilgileri aracılığıyla bir hizmet olarak yine onlara sunmak için kullanabilirler. Bunun için ideal çözümlerimiz var. Örneğin, dergide kişiselleştirilmiş baskı aracılığı ile standart bir hizmet sunmak yerine firmanın sektörünü ve hedef kitlesini göz önüne alan projeler üretebiliyoruz ve ürettiklerimiz sadece o firmaya özel oluyor. Kaliteli bir dergiyi o kişiye özelleştirerek armağan etme şansı sunuyoruz firmalara. Kaliteli bir ürün üretmenin yanı sıra o kişiye özel içerikle sunuyoruz. Söz gelimi bir firmanın müşterisine rutin olarak gönderdiği bir bilgi vardır diyelim. Bunu derginin bir sayfasına basılı olarak gönderebiliriz mesela. Ve bu durumda dergiyi alan kişi editörün kendine hitaben yazdığı yazıdan yola çıkarak kendisi için ayrılan özel sayfası ile karşılaşabilir.”