Fishman: Pazarlama konusunda dünyaya öğretecek çok şeyiniz var

Güncelleme Tarihi:

Fishman: Pazarlama konusunda dünyaya öğretecek çok şeyiniz var
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 25, 2007 00:00

Wal-Mart'ı analiz ettikten sonra kitaplaştıran gazeteci Charles Fishman, mal satma konusunda Türkiye’nin dünyaya öğreteceği çok şeyin olduğunu, pazarlık gücü çok yüksek bir ülke olduğunu ifade ederek, "Sizin gelişmiş ve yetişkin bir pazarınız var. Wal-Mart’ın buraya gelişi onları zorlayacaktır. Amerika’dan buraya farklı konsepti benimseyerek Türkiye’ye gelmelidir" dedi.

WAL-MART’ı analiz ettikten sonra kitaplaştıran gazeteci Charles Fishman, mal satma konusunda Türkiye’nin dünyaya öğreteceği çok şeyin olduğunu, pazarlık gücü çok yüksek bir ülke olduğunu ifade ederek, "Sizin gelişmiş ve yetişkin bir pazarınız var. Wal Mart’ın buraya gelişi onları zorlayacaktır. Amerika’dan buraya farklı konsepti benimseyerek Türkiye’ye gelmelidir" dedi. Perakendede dünyanın en büyüğü olan Wal-Mart’ı analiz ettikten sonra kitaplaştıran gazeteci Charles Fishman, "Wal-Mart Etkisi" konulu konferansta yaptığı konuşmada, İstanbul’da bütün perakendecileri dolaştığını, bir tek Kapalıçarşı’ya gitmediğini belirterek, Kanyon’un hayal gücü zengin bir alışveriş merkezi, Carrefour’u da ilginç bulduğunu ve Amerika’daki Wal-Mart’a çok benzediğini söyledi. Mal satma konusunda Türkiye’nin dünyaya öğreteceği çok şeyin olduğunu ifade eden Fishman, Türkiye’nin pazarlık gücünün çok yüksek olduğunu ifade etti. Fishman, "Sizin gelişmiş ve yetişkin bir pazarınız var. Wal Mart’ın buraya gelişi onları zorlayacaktır. Amerika’dan buraya farklı konsepti benimseyerek Türkiye’ye gelmelidir" dedi.

SAATTE 46 MİLYON DOLAR: Fishman, Wal Mart’ın toplam çalışan sayısının 1.8 milyon olduğunu, 60 bin değişik ürün çeşidi bulunduğunu, alışveriş yapan bir kişinin, yiyecek dışında, 50 farklı ürün alabildiğine dikkat çekerek, Wal Mart’ın 2007 yılında her saat başı 40 milyon dolarlık satış yaptığını kaydetti. Fishman, Wal Mart’ın bu yılın Mart ayında her gün 1 milyar dolarlık ürün sattığını, yılsonu hedefinin ise 365 günde 365 milyar dolarlık ürün satmak olduğunu ifade etti. Fishman, şirketin bir elemanına bir senede verdiği ücret kadar dakikada kar elde ettiğini vurgulayarak, Wal Mart’ın dakikada 23 bin 202 dolar kar ettiğini bildirdi. "Her çalışanına 6 bin 400 dolar zam yapsa bu karı yiyip bitirecektir" diyen Fishman, Wal Mart’ın en ince kar payıyla yaşayan bir şirket olduğunu kaydetti.

YAYGINLIK GÜÇ KATIYOR: Wal Mart’ın gücünü yaygın olmasından aldığını belirten Charles Fishman, Amerika’da 4 bin 23 tane Wal Mart mağazası bulunduğunu, bu mağazaların Amerikalıların yüzde 54’üne 5 mil uzaklıkta olduğunu söyledi. Fishman, 2006’da her hafta 6 yeni mağaza açan şirketin, her hafta açtığı mağaza sayısının ise 300 olduğunu, bu yılın ilk ayında ise 72 yeni mağaza açtığını aktarırken, "Wal Mart hızlı bir makine ve doymuş pazar olan Amerika’da, durmak niyetinde değil" diye konuştu.

Perakendede mühendislik ağır basmalı

ALIŞVERİŞ Merkezleri ve Perakendecileri Derneği (AMPD) Başkan Yardımcısı Servet Topaloğlu ise, perakende de üç eksen bulunduğuna değinerek, perakendenin en önemli ekseni olan ticaretin, ürünün ne zaman, nerede satılacağı ve müşteriye nasıl pazarlanacağıyla ilgili olduğunu belirtti. Birinci eksenden sonra gelen ve Türkiye’de eksikliği hissedilen ikinci ve üçüncü eksenin ise perakendenin mühendislik gerekliliğini ortaya koyduğuna ve perakendecilikte mühendislik ekseninin ağır basması gerektiğini kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!