Cengiz SEMERCİOĞLU’nun izlenimleri
Oluşturulma Tarihi: Nisan 10, 2006 00:00
Ferrari’nin son modeli 612 Scaglietti’yle İtalya yollarında 240 kilometre hızla gidiyorum. Meğer bugüne kadar bindiğim arabaların hiçbiri araba değilmiş! Dünyanın dört kişilik en hızlı arabası bu. Ferrari’sini Satan Bilge, 612 Scaglietti’yi görseydi ne büyük yanlış yaptığını anlardı...
Ferrari’nin son modeli 612 Scaglietti, dünyanın dört kişilik en hızlı arabası.
Ferrari her ülkeden bir gazeteciyi dünyadaki tüm Ferrari’lerin üretildiği Maranello kasabasına davet edip işte bu arabayı test ettiriyor.
Test dedikleri şeyin, fabrikanın yanında bulunan ve Ferrari’nin Formula 1 araçlarının denendiği pistte iki-üç tur atmak olduğunu düşünüyordum.
Yanılmışım!
Sabah saatlerinde henüz daha 3 bin kilometrede olan gri bir Ferrari’nin anahtarını uzattılar, "Hava kararmadan getirmenizi rica ederiz" diyerek.
Nasıl yani?
- İstediğimiz yere gidebilecek miyiz?
- Evet!
- Yanımızda bir görevli olmayacak mı?
- Hayır! Nasıl kullanacağınızı Daniela gösterecek size...
Daniela dedikleri, 7 yıldır Ferrari’de çalışan bir test sürücüsü.
Arabaya bindik, direksiyonda Daniela, yanında ben, arkada Roma’dan bize katılan arkadaşım Elvan Uysal...
Hayatımda ilk kez Ferrari’ye bindim ve daha beşinci dakikada gördüm ki bugüne kadar kullandığımız arabaların hiçbiri araba değil!
Maranello yolları keskin virajlı, Daniela 140’la viraja giriyor, Scaglietti bana mısın demiyor. "Nasıl savrulmaz bu araba" diye soruyorum, Daniela son derece sakin, "Görevi bu" diyor.
Daniela kısa turdan sonra inerken, "Benden çok daha iyi test sürücüleri var" dedi, şaka gibi... "Merak etme ben bu kadar hızlı kullanmam" diyerek 6 ileri, 1 geri F1 vitesli arabayı aldım, vurdum kendimi İtalya yollarına...
ELTON JOHN’DAN KONSER
1947’de üretime başlayan ve bugüne kadar 100 bin civarında üretilen Ferrari’lerin 80 bini hálá yollardaymış.
Bunun 100 tanesi Türkiye’de.
2006 model 612 Scaglietti ise sadece bende!
Scaglietti, kuruluşundan bu yana Ferrari’de çalışan ve Ferrari için çok önemli olan bir şasi ustasının ismi.
Bütün Ferrari’ler gibi Scaglietti’nin de her biri diğerinden farklı ve çok özel.
El yapımı ve müşterinin isteklerine göre şekilleniyor.
Bu nedenle müşterileriyle Ferrari arasında neredeyse aşka dönüşen bir ilişki oluyor.
Mesela Elton John, teslim almaya geldiği arabasını çok beğenmiş ve Ferrari çalışanlarına fabrikada bir konser vermiş.
ÇİN’İN FERRARİ MERAKI
İşte o aşkla bağlanılan Ferrari’nin son modeliyle Bologno’ya doğru 240’la gidiyorum. Daniela kadar olmasa da keskin virajlara hızla girip, savrulmadan çıkıyorum.
Bir yandan da İngiliz funk şarkcısı Jamiroquai’yi çok daha iyi anlıyorum.
Jamiroquai geçen yıl 660 bin Euro’ya aldığı Ferrari’siyle test sürüşüne çıkmış, arabayı o kadar sevmiş ki fabrikaya dönmeden o süratle basmış İtalya’dan İngiltere’ye gitmiş.
Hani insanın basıp Türkiye’ye gidesi geliyor...
Ferrari’nin en iyi müşterileri zaten şarkıcılar. Diğerleri futbolcular, NBA yıldızları ve işadamları...
En iyi pazarı ise Amerika...
2005’te 1.500 araç satmışlar Amerika’ya. Amerika’yı İngiltere, Almanya ve İtalya takip ediyor.
Çin burada da karşımıza çıktı. 2004’te 45, 2005’te 90 Ferrari satmışlar Çin’e... Bir iki yıl içinde en iyi pazarlarımızdan biri olur Çin diyor Ferrari yetkilileri...
Türkiye mi?
Geçen yıl 15 Türk Ferrari alıp, Türkiye’ye getirmiş.
Kuruçeşme’deki show room’u kastederek, "Oysa dünyadaki en iyi mağazalarımızdan biri Boğaz’da" diyor Ferrari yetkilileri. Yeni partnerleri Tofaş’la birlikte Türkiye’deki satışlarını artıracaklarına inanıyorlar.
Ancak ne kadar artsa da dünyada Ferrari sahibi olacak insanların sayısı belli.
Çünkü günde sadece 20 Ferrari üretiliyor, yılda trafiğe çıkan Ferrari sayısı ise 5.400... Scaglietti için de durum aynı.
Şu benim kullandığım arabayı şimdi almak istiyorum deseniz, 1.5 yıl sonra sahip olabiliyorsunuz ancak...
Bu sürede 490 bin Euro (yaklaşık 700 milyar) biriktirmeyi de unutmayın tabii...
Motor vadisi
n Bir filmde Ferrari kullanmak için bile izin almak gerekiyor. Ferrari, Miami Vice dizisinde ve Kadın Kokusu filminde senaryoları bile incelemiş.
n Ferrari, Formula 1’i labarotuvar olarak kullanan tek marka. F1’de geliştirdikleri teknikleri, daha sonra ürettikleri otomobillerde kullanıyorlar.
n 2 bini fabrikada, 700’ü Formula 1’de olmak üzere 2.700 kişi çalışıyor. Bunun 600’ü kadın.
n Her Ferrari, derisiyle, dizaynıyla, rengiyle, hatta dikişinin şekliyle birbirinden ayrılıyor. Deri koltuklar elde dikiliyor ve el emeği çok fazla.
n İtalya’nın kuzey bölgesine İtalyanlar "motor vadisi" diyor. Bu bölgede yer alan Modena’da Maserati, Maranello’da Ferrari, Sant Agata’da Lamborghini, Borgo Panigale’de Ducati, Bologna’da Malaguti üretiliyor.
n Ferrari hiçbir şekilde reklam yapmıyor. Formula 1 dışında hiçbir spor organizasyonunda yer almıyor, sponsor olmuyor. Çok ender olmak üzere local dergilere ilan veriyorlar.