Güncelleme Tarihi:
Yataş, yeni markası Corners ile köşe takımı satışlarında bazı aylarda yüzde 500 gibi rekor artışlar yakaladı. Yataş Yönetim Kurulu Üyesi Nuri Öztaşkın, bu artışı reklam kampanyası, çeşitlilik ve uygun fiyata bağladı. Öztaşkın, "Evlilikler yatak ve mobilya satışını artırıyor. Boşanmaların da bize olumlu etkisi oluyor" dedi.
KÖKLERİ 1970’e kadar giden ve yatak üretimindeki tecrübesini sonraki yıllarda mobilyaya taşıyan Yataş, alt markası Corners ile köşe takımı satışlarında rekor artış yaşıyor. Corners köşe takımlarının satışlarında yüzde 200-300, bazı aylarda yüzde 500 artış yakaladıklarını belirten Yataş Yönetim Kurulu Üyesi Nuri Öztaşkın, "Artışta reklam kampanyalarımızın etkisi büyük. Çeşit zenginliği başka bir etken. Fiyatlaımız da oldukça uygun. Kör testlerde tüketici gösterdiğimiz köşe takımına 2 katı fiyat biçiyor. Fiyatını açıkladığımızda çok şaşırıyor" dedi.
5
ALT MARKALAR ÇIKACAK: Yatağı çok fazla çağrıştırdığı için mobilya markalarının ismini değiştirmeyi düşündüklerini ancak bunun çok zor bir süreç olduğunu acıklayan Öztaşkın, "Biz de parçalamayı, yani farklı kategorilerde alt markalar yaratmayı seçtik. Köşe takımı Corners bu bakımdan bir ilkti ve çok başarılı oldu" dedi. Sektörde kategorilerde uzmanlaşmanın önem kazanacağına da işaret eden Öztaşkın, ’herşeyi yaparım, her şey var’ döneminin kapandığını söyledi.
EVLİLİK TEKLİFLERİ AZALDI: Bir erkeğin kadına evlenme teklif ettiği reklam filmleriyle ilgili olarak ise Öztaşkın "Evlilik kararı bir türlü verilemiyor. Kadınları koruyan, onlara destek çıkan bir reklam filmi bu. Yaşadığımız yıllarda evlilik teklifleri azaldı. Biz kızların arkasındayız. Teşvik edelim istedik" şeklinde konuştu.
200 MİLYON YTL CİRO: 2007’de sünger ürütimi ve dağıtım da dahil grup cirolarının 200 milyon YTL olduğunu belirten Öztaşkın, sadece Yataş cirosunun ise 143 milyon YTL’ye çıktığını kaydetti. Öztaşkın, tüm kriz söylentilerine rağmen 2008’de yüzde 15-20’lik bir büyüme hedeflediklerini aktardı. Yataş 2007’de 20 milyon YTL olan ihracatını da yüzde 10 artırmayı hedefliyor.
PAZARIN BÜYÜME POTANSİYELİ: Türkiye’de büyük bir kesimin hálá yün ve pamuk gibi geleneksel yataklarda uyuduğunu dile getiren Öztaşkın, şöyle konuştu: "Milyonlarca insan Türkiye’de yanlış yataklar yüzünden bel ağrısı çekiyor. Üstelik insanların çok büyük kısmı bedensel güç kullanılmasını gerektiren işlerde çalışıyor. Doğru yataklarda uyumaları, dinlenmeleri çok önemli. Bütün bunlar dikkate alındığında yatak pazarının ciddi bir büyüme potansiyeli var. Biz yatakta sağlık ve teknolojiye odaklanıyoruz. Genç nüfus, yeni konutlar ve evlilikler satışları artırıyor."
7 MİLYAR DOLARLIK PAZAR: Türkiye’de mobilya pazarının büyüklüğü 7 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Bunun 700 bin dolarlık kısmını yataklar oluşturuyor. Yatak ve mobilya satışlarının Yataş’ın cirosunda şu anda yüzde 50-50 pay aldığını anlatan Öztaşkın, büyüme potansiyelinin daha yüksek olduğu mobilyadan daha çok pay almak istediklerini vurguladı. Şu anda 600 mağazası olan Yataş, 2008’de 130 mağaza daha açmayı hedefliyor.
BOŞANMALAR DA YARIYOR: Öztaşkın, Türkiye’de yılda 600 bin evlilik gerçekleştiğini ve evliliklerin yatak ve mobilya satışını ciddi anlamda artırdığını belirterek, "Boşanma sayısı ise yılda 150 bin. Boşanmalar da yatak ve mobilya satışını artırıyor" dedi.
Kayseri’de 6 bin kişi işten çıkarıldı
ÜRETİM maliyetlerinin arttığını ve sanayici alehine gelişmelerin sürdüğünü vurgulayan Nuri Öztaşkın "Geçtiğimiz günlerde Kayseri Organize Sanayi Bölgesi’nde 6 bin kişi işten çıkarıldı. Emek yoğun sektörlere daha dikkatle yaklaşılmalı. Önem verilmeli" diye konuştu.
Üretim otobanı ucuz piyasaya gidiyor
ÜRETİMİN artık bir otoban olduğunu ve hep ucuz piyasayara gittiğini dile getiren Nuri Öztaşkın, "Batı Avrupa mobilya üretimini Polonya’ya kaydırdı ama şimdi orada işçi bulamıyorlar; hepsi diğer Avrupa ülkelerine gitmiş. Maliyetler de Avrupa’yla aynı oldu. Türkiye Avrupa’nın yeni üretim partneri olabilir. Beyaz eşya, otomotivden sonra mobilya da ihracatta öne çıkabilir. Yakınlık ve hız avantajlarımızı kullanmalıyız" dedi.
Krizlerin bize yansıması olumlu
KRİZLERİN ev mobilya ve dekorasyon sektörlerine olumlu yansıdığını belirten Nuri Öztaşkın, "Kriz olunca insanlar dışarı çıkmak istemiyor. Evde vakit geçirdiği için evini güzelleştirmeye odaklanıyor. Konut projelerinin artması da mobilya ve ev tekstili sektörlerine olumlu yansıyor" dedi.
İngiltere Kraliçesi’nin yatakçısıyla ortaklık
YATAŞ, İngiltere Kraliçesi Elizabeth ve Prens Charles’a yatak satan Fransız Cauval Industries ile Kasım 2005’te ortak Valya Mobilya’yı kurmuştu. Oturma grubu ve kanepe alanında yapılan yüzde 50-50 ortaklıkta yeni şirketin merkezi olarak Kayseri seçilmişti. Batı Avrupa’da üretim yapmakta sıkıntı çeken Cuaval, Çin’e gitmek yerine Türkiye’de üretim yapmayı tercih etmişti.