Oluşturulma Tarihi: Haziran 13, 2005 00:00
HTP Exclusive’in geçen hafta yapmış olduğu ‘Reklam-Algı Endeksi’ araştırmasına göre en çok anımsanan reklam yüzde 25 oranıyla Arçelik.Daha sonra sırayı yüzde 18’le Vestel, yüzde 10’la Beko alıyor. Dördüncü sıradaki Coca-Cola’nın anımsanma oranı ise yüzde 8. Beşinci sırayı yüzde 7 oranı ile iki marka paylaşıyor Evy Baby ve Elidor.Gördüğünüz gibi aklımızın üst sırlarında dayanıklı tüketim markalarıyla ilgili reklamlar dolaşıyor. Arçelik, Vestel, Beko. Vestel’in Ata Demirer çıkışıyla anımsanma liginde üst sıralara tırmanması sürpriz değil. Vestel daha görünülür, daha konuşulur, daha beğenilir reklamlar yapıyor, karşılığında da belleklerde daha fazla yer tutuyor. Tek sorunu ‘seviye’..Ve onun sonuncunda istenen noktaya ulaşamayan kalite algısı. Kuşkusuz bu noktada sadece sorun iletişimde değil. Vestel’in de kendini nasıl algıladığı çok önemli. Vestel artık ‘ne’ markası olup olup olmadığına karar vermek zorunda. Mağaza markası mı? Ürün markası mı? Satış mı? Pazarlama mı?Yeri gelmişken Arçelik’in Çelik Bey’li Sırrı’lı yeni klima reklamına da şöyle bir değinelim. ‘Eski arkadaşım Mo biz ona kısaca Eskimo deriz’ esprisine epeyce güldüm. Klima pazarı çok canlı. Elini sallasan klimaya değiyor. Neredeyse ikiyüz YTL’ye klima almak mümkün... Bu nedenle klimaya yatırım yapanların biraz hevesleri kursaklarında. Yüksek fiyatlı klima satmak için fark yaratan reklam şart.Arçelik klima reklamının fark yaratmaya oynadığını söylemek zor. Ama varolan güçlü Arçelik imajının altında, klimanın varlığını vurguluyor ve ‘hoşa giden’ bir Arçelik Klima algısı yaratıyor. Reklam kesinlikle başarısız değil. Ancak pazardaki klima rekabeti böyle bir klima reklamını mı gerektiriyor onu düşünüyorum..Aygazman Şener ŞenEn son Pamukbank reklamlarında bıraktığımız Şener Şen bu kez Aygaz reklamında Aygazman rolünde. Hafiften Sihirli Annem’deki Betüş’e benziyor. Göğsündeki yeni Aygaz logosuyla da Uzay Yolu’ndaki Kaptan Kirk modunda. Şener Şen Türkiye’deki evlere dalıyor ve oralardaki hayatları Betüş kıvamında değiştiriyor. Yıllardır Aygaz’ın her yaştan, her cinsiyetten, her sosyo-ekonomik statüden insanın hayatını değiştirdiğini de şu son cümle ile özetliyor: Türkiye enerjisini bizden alıyor.Şener Şen ve reklamdaki mizah ögeleri Aygaz reklamını daha görünür ve beğenilir kılıyor. Aygaz’ın amacı 44 yıllık bir marka olduğunu vurgulamaksa reklam bu amaca ulaşıyor. Ama reklamın sonunda Aygaz’ın verdiği mesaj için ‘Hakkaten ha!’ demiyorsun..Doğalgaz’ın Türkiye’ye girmesiyle LPG pazarının daraldığını biliyoruz. Aygaz Türkiye’nin en prestijli LPG markası. Ancak doğalgaza ilk geçenler de Aygaz’ın prestijli tüketicileri. Yani pazar daralmasından en fazla etkilenen markanın Aygaz olması oldukça doğal. Aygaz’ın ‘ucuzcularla’ rekabet savaşını kazanması açısından daha popüler reklamlar yapması doğru olabilir. Şener Şen’li kurumsal imaj reklamı sanki bu popülerliğin başlangıcı gibi.. MEB’den bunu beklemezdimMilli Eğitim Bakanlığı’nın okullara bilgisayar almak için başlattığı bağış kampanyasının reklamı tek keliyle süper! İlköğretim okullarımızdaki ve liselerimizdeki bilgisayarsızlık sorunu bundan daha güzel anlatılamazdı. Her yetmiş öğrenciye bir bilgisayar düşüyor. Yüzlerce çocuk bir okulun içinde bir bilgisayar faresinin peşinde koşuyor. Müzik Goran Bregoviç’in müziklerini anımsatıyor. Hem eğlenceli hem üzücü bir reklam. Traji-komik desem daha doğru olur. Reklamın yapım kalitesi de hiç fena değil. Tek sorun reklamın sonundaki telefon ve hesap numaraları. O kadar telefon numarasını ve hesap numarasını kim ezberlesin, kim ekrandan yazabilsin..Daha basit bir yol olmalıydı.. Çok basit, bir bakışta öğrenilecek kadar..ÇEKİRGELİKBaşarısızlık bir olaydır asla bir kişi değil. William D. Brown
button