OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 25, 2004 00:00
Yazla birlikte
diyet yapma sezonu da açıldı. Diyet denince, gözümüzün önüne kepekli bisküvi yiyen insanlar geliyor artık. Hem erkekler de en az kadınlar kadar çok tüketiyor diyet ürünleri. Ama onların derdi light bir şeyler yerken görülmemek.Formda kalmak isteyenler, özellikle son bir iki yılda light ürünlere yönelince, mevsimlerden de yaz olunca, light ürün pazarı kızıştı. Eti, Ülker; Piyale gibi bisküvi-kek pazarının lider markaları, yeni ürünleriyle sıkı bir rekabetin içine girdiler. Eti Form, ‘Light ürün tatsızdır’ düşüncesini yıkan üç yeni bisküvisi, Piyale Form ile Ülker Mavi Yeşil ise reçelden çikolataya, meyve suyundan makarnaya uzanan geniş light ürün yelpazeleriyle bu yaza hazırlandılar. Kepekli olan tüm ekmek, bisküvi ve krakerlerin diyet olduğu sanılıyor çoğunlukla. Ama bir yiyeceğin light olabilmesi için, kalorisinin yani enerji değerinin, light olmayanına göre en az yüzde 25 azaltılmış olması gerekiyor. Ürünün yağ oranının azaltılması, hiç şeker ilavesi olmaması veya tatlandırıcıyla hazırlanması kalorisini azaltıyor. Light ürünlere yüksek miktarda lif de ekleniyor. Kepekli light bisküvilerin ortalama kalorileri 110-200 arasında. Bu da light olmayan şekerli bisküvilere göre yüzde 25-45 arası daha az kalori demek. Son dönemde light ürünlerdeki çeşit artışı dikkatten kaçmıyor. Diyet bisküviler, krakerler bir kenara, zeytinden, reçele, kek, makarna ve pudinge kadar, pek çok ‘düşman’ olarak bilinen yiyeceğin light’ı var artık.Eti 1991’den beri piyasada bulunan kepekli bisküvi markası Form’u yeni kraker ve gevreklerle zenginleştirdi. Ülker, light ürün markası Mavi Yeşil’i satın aldı ve ürün gamını genişleterek tekrar piyasaya sundu. Yılların makarna markası Piyale, Sabancı Grubu’na geçince, bisküvi-kraker piyasasına, Piyaform serisiyle de light ürün pazarına girdi. Bu üç büyük markanın rekabeti sayesinde, light ürün pazarında oldukça sıcak bir yaz geçiyor. Piyale yaz aylarında formda olmak isteyen insanların light ürünlere talebinin ve satışların arttığını söylerken, Eti, Form serisinin artık bir yaşam biçimi haline geldiğini, yaz ve kış dönemi satışları arasında çok büyük farklılıklar olmadığını iddia ediyor. HEM LIGHT HEM LEZZETLİAncak Eti her yaza yeni bir light ürünle girmekten de geri durmuyor. Eti Form, kepekli bisküvilerine geçen yaz Limon Lifli Kepekli Bisküvi’yi, bu yaz da Yulaflı Kepekli, Çikolata Kaplı Lifli ve Portakal Kremalı çeşitlerini kattı. Bununla birlikte Mavi Yeşil ve Piyale’nin yeni nesil ürünleri, şekersiz ve az yağlı light yiyeceklerin, tatsız tuzsuz, yenilmez ürünler olduğu imajını yıkıyor. Eti Ürün Yöneticisi Selin Dora, erkeklerin de Form ürünleri kadınlar kadar çok tükettiğini, bunun light ürün pazarında gizli bir gerçek olduğunu söylüyor. Gizli, çünkü erkekler light bisküvi yerken görülmek, çevredekilerin gözünde ‘light erkek’ durumuna düşmek istemiyorlar. Eti erkeklerin bu çekingenliğini yenmek için, çıkardığı üç yeni ürün Eti Form Kepekli Yulaflı, Portakal Kremalı, Çikolata Kaplı Lifli Bisküvi’lerin reklamlarında, erkekleri ön plana alıyor. TÜKETİM YÜZDE 70 ARTTIBundan üç yıl öncesine öncesine kadar Türkiye’de yılda 5 bin ton light ürün tüketiliyordu. Bu nüfusa göre çok küçük kalan pazar hacmi, 2002’de aniden yüzde 65-70 oranında büyüdü. Aynı yıl Eti Form markasını yeniden yapılandırmış ve yeni light ürünleri piyasaya sunmuştu. Eti Form’un kepekli bisküvi ve krakerlerde tatlı ve tuzlu olarak on farklı çeşidi, Etimek light ekmeği ve müslisi var. Geçen eylülden beri piyasada olan Piyale Form, light ürünleri bisküvi-kraker kategorisiyle sınırlamıyor. Piyale Form Nektar, çilek, frambuaz, frenk üzümü aromalı, düşük kalorili meyve sularıyla, özellikle spor yapanların yeni gözdesi. Bunun dışında, kepekli bisküvi, yüksek lifli kepekli makarna, tatlandırıcıyla hazırlanmış light puding Piyale Form’un diğer ürünleri. Ülker Mavi Yeşil ise, daha geniş bir light ürün yelpazesiyle karşımızda. Mavi Yeşil limon ve elma lifli kepekli bisküvi, çubuk, pizza kraker gibi uzun bir süredir piyasada olan light ürünlerin dışında, mısır ve pirinç patlağı, kek, şekersiz çikolata, reçel, margarin, beyaz ve kaşar peynir gibi yeni light ürünleri yakın zamanda piyasaya sundu. Ülker Mavi Yeşil, 20’ye yakın kalorisi azaltılmış ürünüyle, piyasada en fazla light seçenek sunan marka. GÜNDE EN FAZLA ALTI PAKETSon dönemde light ürünlerin de şişmanlattığı yönündeki görüşler çoğalıyor. Eti Form’un web sitesi formdakal.com’a bu konuda yüzlerce soru ulaşıyor. Site kullanıcılarının yönelttiği soruları cevaplayan, sitenin beslenme uzmanı Esra Kurtuluş, light bisküvilerin tek başlarına şişmanlatma etkileri olmadığını, ama günde beş altı paket tüketilen diyet bisküvi-krakerin, diyet yapan kişilerin alması gereken
günlük kalori miktarını aÅŸmalarına sebep olacağını söylüyor. Yani, diyet bisküvi, kraker ve kekleri tüketirken de, günde beÅŸ-altı paketi geçmemek gerekiyor.Fiyatlar (bin lira)Eti Form Limon Lifli bisküvi 500 Eti Form Çikolata Kaplı bisküvi 650Eti Form Yulaflı Kepekli bisküvi 500Mavi YeÅŸil Elma-Limon Lifli bisküvi 500Mavi YeÅŸil vanilyalı kek 300Mavi YeÅŸil pirinç&mısır çıtırı 650Mavi YeÅŸil mısır çerezi 600Eti Form Portakal Kremalı bisküvi 650Eti Form Pizza kraker 250Â
button