Erkekler light bisküvi yerken görülmek istemiyor

Güncelleme Tarihi:

Erkekler light bisküvi yerken görülmek istemiyor
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 25, 2004 00:00

Yazla birlikte diyet yapma sezonu da açıldı. Diyet denince, gözümüzün önüne kepekli bisküvi yiyen insanlar geliyor artık. Hem erkekler de en az kadınlar kadar çok tüketiyor diyet ürünleri. Ama onların derdi light bir ÅŸeyler yerken görülmemek.Formda kalmak isteyenler, özellikle son bir iki yılda light ürünlere yönelince, mevsimlerden de yaz olunca, light ürün pazarı kızıştı. Eti, Ãœlker; Piyale gibi bisküvi-kek pazarının lider markaları, yeni ürünleriyle sıkı bir rekabetin içine girdiler. Eti Form, ‘Light ürün tatsızdır’ düşüncesini yıkan üç yeni bisküvisi, Piyale Form ile Ãœlker Mavi YeÅŸil ise reçelden çikolataya, meyve suyundan makarnaya uzanan geniÅŸ light ürün yelpazeleriyle bu yaza hazırlandılar. Kepekli olan tüm ekmek, bisküvi ve krakerlerin diyet olduÄŸu sanılıyor çoÄŸunlukla. Ama bir yiyeceÄŸin light olabilmesi için, kalorisinin yani enerji deÄŸerinin, light olmayanına göre en az yüzde 25 azaltılmış olması gerekiyor. Ãœrünün yaÄŸ oranının azaltılması, hiç ÅŸeker ilavesi olmaması veya tatlandırıcıyla hazırlanması kalorisini azaltıyor. Light ürünlere yüksek miktarda lif de ekleniyor. Kepekli light bisküvilerin ortalama kalorileri 110-200 arasında. Bu da light olmayan ÅŸekerli bisküvilere göre yüzde 25-45 arası daha az kalori demek. Son dönemde light ürünlerdeki çeÅŸit artışı dikkatten kaçmıyor. Diyet bisküviler, krakerler bir kenara, zeytinden, reçele, kek, makarna ve pudinge kadar, pek çok ‘düşman’ olarak bilinen yiyeceÄŸin light’ı var artık.Eti 1991’den beri piyasada bulunan kepekli bisküvi markası Form’u yeni kraker ve gevreklerle zenginleÅŸtirdi. Ãœlker, light ürün markası Mavi YeÅŸil’i satın aldı ve ürün gamını geniÅŸleterek tekrar piyasaya sundu. Yılların makarna markası Piyale, Sabancı Grubu’na geçince, bisküvi-kraker piyasasına, Piyaform serisiyle de light ürün pazarına girdi. Bu üç büyük markanın rekabeti sayesinde, light ürün pazarında oldukça sıcak bir yaz geçiyor. Piyale yaz aylarında formda olmak isteyen insanların light ürünlere talebinin ve satışların arttığını söylerken, Eti, Form serisinin artık bir yaÅŸam biçimi haline geldiÄŸini, yaz ve kış dönemi satışları arasında çok büyük farklılıklar olmadığını iddia ediyor. HEM LIGHT HEM LEZZETLÄ°Ancak Eti her yaza yeni bir light ürünle girmekten de geri durmuyor. Eti Form, kepekli bisküvilerine geçen yaz Limon Lifli Kepekli Bisküvi’yi, bu yaz da Yulaflı Kepekli, Çikolata Kaplı Lifli ve Portakal Kremalı çeÅŸitlerini kattı. Bununla birlikte Mavi YeÅŸil ve Piyale’nin yeni nesil ürünleri, ÅŸekersiz ve az yaÄŸlı light yiyeceklerin, tatsız tuzsuz, yenilmez ürünler olduÄŸu imajını yıkıyor. Eti Ãœrün Yöneticisi Selin Dora, erkeklerin de Form ürünleri kadınlar kadar çok tükettiÄŸini, bunun light ürün pazarında gizli bir gerçek olduÄŸunu söylüyor. Gizli, çünkü erkekler light bisküvi yerken görülmek, çevredekilerin gözünde ‘light erkek’ durumuna düşmek istemiyorlar. Eti erkeklerin bu çekingenliÄŸini yenmek için, çıkardığı üç yeni ürün Eti Form Kepekli Yulaflı, Portakal Kremalı, Çikolata Kaplı Lifli Bisküvi’lerin reklamlarında, erkekleri ön plana alıyor. TÃœKETÄ°M YÃœZDE 70 ARTTIBundan üç yıl öncesine öncesine kadar Türkiye’de yılda 5 bin ton light ürün tüketiliyordu. Bu nüfusa göre çok küçük kalan pazar hacmi, 2002’de aniden yüzde 65-70 oranında büyüdü. Aynı yıl Eti Form markasını yeniden yapılandırmış ve yeni light ürünleri piyasaya sunmuÅŸtu. Eti Form’un kepekli bisküvi ve krakerlerde tatlı ve tuzlu olarak on farklı çeÅŸidi, Etimek light ekmeÄŸi ve müslisi var. Geçen eylülden beri piyasada olan Piyale Form, light ürünleri bisküvi-kraker kategorisiyle sınırlamıyor. Piyale Form Nektar, çilek, frambuaz, frenk üzümü aromalı, düşük kalorili meyve sularıyla, özellikle spor yapanların yeni gözdesi. Bunun dışında, kepekli bisküvi, yüksek lifli kepekli makarna, tatlandırıcıyla hazırlanmış light puding Piyale Form’un diÄŸer ürünleri. Ãœlker Mavi YeÅŸil ise, daha geniÅŸ bir light ürün yelpazesiyle karşımızda. Mavi YeÅŸil limon ve elma lifli kepekli bisküvi, çubuk, pizza kraker gibi uzun bir süredir piyasada olan light ürünlerin dışında, mısır ve pirinç patlağı, kek, ÅŸekersiz çikolata, reçel, margarin, beyaz ve kaÅŸar peynir gibi yeni light ürünleri yakın zamanda piyasaya sundu. Ãœlker Mavi YeÅŸil, 20’ye yakın kalorisi azaltılmış ürünüyle, piyasada en fazla light seçenek sunan marka. GÃœNDE EN FAZLA ALTI PAKETSon dönemde light ürünlerin de ÅŸiÅŸmanlattığı yönündeki görüşler çoÄŸalıyor. Eti Form’un web sitesi formdakal.com’a bu konuda yüzlerce soru ulaşıyor. Site kullanıcılarının yönelttiÄŸi soruları cevaplayan, sitenin beslenme uzmanı Esra KurtuluÅŸ, light bisküvilerin tek baÅŸlarına ÅŸiÅŸmanlatma etkileri olmadığını, ama günde beÅŸ altı paket tüketilen diyet bisküvi-krakerin, diyet yapan kiÅŸilerin alması gereken günlük kalori miktarını aÅŸmalarına sebep olacağını söylüyor. Yani, diyet bisküvi, kraker ve kekleri tüketirken de, günde beÅŸ-altı paketi geçmemek gerekiyor.Fiyatlar (bin lira)Eti Form Limon Lifli bisküvi 500 Eti Form Çikolata Kaplı bisküvi 650Eti Form Yulaflı Kepekli bisküvi 500Mavi YeÅŸil Elma-Limon Lifli bisküvi 500Mavi YeÅŸil vanilyalı kek 300Mavi YeÅŸil pirinç&mısır çıtırı 650Mavi YeÅŸil mısır çerezi 600Eti Form Portakal Kremalı bisküvi 650Eti Form Pizza kraker 250Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!